Account
Logo
Zoeken
6.5 °C

'Mieger' zeggen tegen agent mag niet

Publicatie: 24 mei 2007, 10.37 uur

Reacties

tripwire uit Hurdegaryp

dat kon je vroeger bij je pa ook niet.

iets met respect ofzo (...)

24-5-2007
june uit Burgum

hea mei dat net?

24-5-2007
yvonne36 uit Gorredijk

zeikert, kan ik mij voorstellen wat dat betekend
maaaaar wat betekend in vredes naam
MIEGERT...nog nooit van gehoord

24-5-2007
wobor uit hjirre

Hmmmm vreemd is dat........ Je mag het niet tegen een agent zeggen dat je hem een mieger vindt. Maar andersom wel mag hij het wel tegen mij zeggen. Als ik ergens sta te wyldmiegjen zegt hij dat tegen mij en krijg ik een bekeuring van 75 eu. Omgekeerde wereld .......

24-5-2007
advertentie

uit 't fean

hij vindt dat dan is dat toch zijn mening en een beetje schelden.

Ik VIND deze straf grote onzin

24-5-2007
lotsjeuh uit verweggiestan

Wat mag je tegenwoordig "wel" tegen die blauwe petjes zeggen! :S

24-5-2007
me2you uit Dokkum

Jah ze zijn snel op hun spreekwoordelijke Pikkie's getrapt daar dan denk ik waarom mag je niet zeggen ik vindt dat je niet zo moet zeiken of ik vindt dat je echt een mieger bent dat is toch vrijheid van meninguiting bij mijn weten en ik kan me wel ergere dingen bedenken om voor de rechter te moeten verschijnen en dat gebeurd dan niet eens..

24-5-2007
stronk uit Gerkesklooster

het is gewoon de machtsmisbruik als ik tegen een maat van mij zeg mieger dan krijg ik toch ook geen 20 uur

dom iets vink dit

24-5-2007
dorus uit Bikkershorn

Je mag allen zeggen je lijkt hierop en daar heb je ook wel wat van,je mag niet zeggen je bent dit en je bent dat.

24-5-2007
J-One uit Buitenpost

Het respect voor de politie is in de Wâlden weer ver te zoeken. Hoe zat dat ook alweer met normen en waarden die we buitenlanders zo graag willen opleggen? Ook iets met respect toch? En hele volksstammen verwarren de vrijheid van meningsuiting met de vrijheid van schelden. Jammer dat de vrijheid van meningsuiting zover is doorgeschoten!

24-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

Ik vind die politie agent ook een dikke miegert en vind het ook een hele dikke eikel, Van mij mag hij ook wel neervallen op straat,ik zal de laatste zijn die hem dan helpt ook al zou ik dat eigenlijk wel moeten doen, een telefoontje spendeer ik dan niet eens aan die gast

24-5-2007
goudviskom uit Burgum

J-one, t was in drachten! maar goed wel vreemd dat vrijheid van meningsuiting nu ook al verboden wordt, als die man maar zegt IK VIND... dan moet hij dat toch weten.

24-5-2007
ikkeee uit ..

gewoon zeggen wat je wilt.. als je t opkrobt heb je ook weer n probleem..

24-5-2007
uit 't fean

@j-one ik heb best respect voor agenten hoor.

hij vindt de agent een mieger, nou ik vind dat niet (dat is zijn mening) daarom vind ik deze straf onterecht ookal is het niet netjes/normaal om zoiets tegen iemand in functie te zeggen.

en ook wel eigen schuld dat ze hem op pakten, hij had moeten vertrekken

maar dat je op straat je mening niet uit kunt spreken omdat je dan vermoord wordt, vind ik pas echt van den zotte.

(ps. 500 tekens is te weinig of die tijdsduur annuleren aub)

24-5-2007
advertentie

uit 't fean

@goudviskom drachten hoort ook bij de wâlden.

@yeahilikeitnot dat vind ik echt een reactie van niveau -20000000. ik denk dat jouw iq nog lager is dan die van bonnie st. clair gezien jou reactie.

24-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

ik geef gewoon mijn mening zoals ik erover denk mag dat dan niet eens meer bekende uit 't fean? Ik scheit op die mensen tegenwoordig, ze denken echt dat ze jezus zijn en alles mogen omdat ze in zo'n apenpakkie lopen. Er zijn heel wat agentjes die het zelf uitlokken.

24-5-2007
lotsjeuh uit verweggiestan

Het enige wat je wel mag zeggen tegenwoordig is " hOeveel moet het kosten! je krijgt overal een boete voor deze dagen

24-5-2007
J-One uit Buitenpost

@ bekend, het is toch dieptriest dat mensen een mening verwarren met een belediging? Een belediging of schelden komt altijd voort uit een gebrek aan argumenten om een mening te onderbouwen!

24-5-2007
miep uit Aldeboarn

Kijk pisser had weer veel beter geklonken het is maar net hoe je het brengt.

24-5-2007
J-One uit Buitenpost

@ yeahilikeitnot, yeahsure! We hebben weer een stoere internetridder die zijn gebrek aan fatsoen aan een ieder wil delen. Even een applausje voor "yeahilikeitnot"!

24-5-2007
oknem uit Drachten

yeahlikitornot laten we dan ook maar gewoon liggen als hij inelkaargehengst wordt...geen politie bellen! En als hij tegen een boom opknalt..vooral geen hulpdiensten bellen! En als er bij hem wordt ingebroken; geen acht aan besteden! way to go yaehlikeitornot! proficiat! wereldburger!

24-5-2007
bassie uit Burgum

yeahilikeitnot uit Garyp donderdag 24 mei 2007
14:32 uur
"Ik vind die politie agent ook een dikke miegert en vind het ook een hele dikke eikel, Van mij mag hij ook wel neervallen op straat,ik zal de laatste zijn die hem dan helpt ook al zou ik dat eigenlijk wel moeten doen, een telefoontje spendeer ik dan niet eens aan die gast"

Ik zou maar om je woorden denken vrind, voor je het weet staat ze bij je op de stoep..

24-5-2007
rolator uit Afghanistan

yeahilikeitnot uit Garyp ,

Denk om je woorden vraag anders mah ff aan henkie wat er gebeurt als je zulke reactie's plaatst!
Naja ik vind het in ieder geval dikke onzin dit gedoe over politie, Waar is de Vrijheid Van Meningsuiting nou dan?

24-5-2007
feanster27 uit Surhuisterveen

het enige wat je straks nog mag zeggen is ja agent nee agent.... een schop onder die blauwe reet moeten ze hebben

24-5-2007
age uit Uithuizen

Heb je ook een briefje bij je doInotlikethis voor politieagenten al dan niet in funktie : "Beste miegers van de politie,als jullie mij op straat vinden,bewusteloos, in elkaar geslagen,laten jullie mij dan liggen,eikels"

Dat je alles MAG zeggen betekent nog niet dat je alles MOET zeggen...

Grote .........* die je bent!

....* zelfcensuur

24-5-2007
chemico uit Amsterdam

Triest achterlijk volk..

Er staat politie/agent in de kop van het artikel en iedereen loopt weer te kankeren. Ik kan vrij weinig toevoegen, waar J-one spijkers met koppen slaat.

"Ik vind je een lul" is een uitspraak die evengoed onder beledigen valt. Wat je dan wel mag zeggen tegen een agent? Vrijwel alles wat je ook gewoon tegen andere mensen zegt.

Ik begrijp niet waar het ongenoegen vandaan komt jegens agenten.
Ik denk zelf dat de kankerende mensen maar 1 probleem hebben: HUNZELF!!

24-5-2007
klaasklomp uit damwoude

Het moet zo: meneer mag ik iets zeggen?
Agent: ja dat kan.
Slachtoffer: ik vind u een zeikerd, maar vat het niet te persoonlijk op!

Mischien dat je dan geen 2e/3e boete krijgt.

24-5-2007
J-One uit Buitenpost

En zoals in elke vrijheid van meningsuiting discussie, plemp ik gewoon weer deze quote: "Nadat Pim dacht te zeggen wat wij dachten en wij denken te mogen zeggen wat je denkt wordt het tijd dat iedereen denkt voordat ie wat zegt!!"

24-5-2007
age uit Uithuizen

Ik denk trouwens dat als je een agent echt wil beledigen,zonder een bekeuring te krijgen,is hem/haar uitvoerig te bedanken voor het brengen van bescherming en handhaven van de goede orde.

24-5-2007
zwaagwestreender uit zwaagwesteinde

sorry hoor maar de meeste zijn ook "miegers"

24-5-2007
uit 't fean

@j-one natuurlijk heb je gelijk, en dit was ook beledigen maar op een manier van mening.

maar ik keur het gedrag van de verdachte cker niet goed.

@yeahilikeitnot dit is een mening: Ik vind die politie agent ook een dikke miegert en vind het ook een hele dikke eikel

@yeahilikeitnot dit niet: Van mij mag hij ook wel neervallen op straat,ik zal de laatste zijn die hem dan helpt ook al zou ik dat eigenlijk wel moeten doen, een telefoontje spendeer ik dan niet eens aan die gast.

24-5-2007
dragongirl22 uit Damwoude

Maar weet je wat het ook is zodra die politie-agenten hun apenpakkie aan hebben, dan voelen ze dat ze macht hebben. tenminste...

24-5-2007
mieke uit Drachten

Straf is veelste laag, zulke mensen moeten ze gewoon aanpakken, wat voor nut heeft het iemand uit te schelden of domme dingen te zeggen omdat ze denken dat ze alles zijn.
Zulke mensen zouden gewoon weer op gedragscursus moeten, net stelletje kleine kinderen!

24-5-2007
spinnetje uit Burgum

erug dom volk
wie niet snapt waar de officier het over heeft.
en dan maar weer emmeren over waar het heen moet met dit en gene......
de balk in je eigen ogen zien is een stuk moeilijker dan de splinter in een anders.

24-5-2007
sietse uit Burgum

Ach ja, elk praat naar hij verstand heeft.
Velen hebben de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

Toch zielig dit allemaal lezende.

24-5-2007
dragongirl22 uit Damwoude

En waar hangt de klepel volgends jou dan @sietse??

24-5-2007
sietse uit Burgum

@dragongirl22. Zie het stukje van J-one.

Als je 22 jaar bent moet je dat zo langzamerhand wel weten.

24-5-2007
nic uit Veenwouden

ben 20 jaren auder en weet het ook nog niet.
ik bemoei me niet met de politie als die ergens mee doende is,ik denk er het mijne van.
heb genoeg meegemaakt met die gasten,maar weet wel dat hun schooltijd zeer zwaar was.
zijn veel gepest,en waren zeker niet hot en cool op school.
werk vinden is dan ook zwaar,wat over blijft is een opleiding van 6 maanden om agent te worden.
daar hebben ze dit soort broekm..... wel nodig.

24-5-2007
dragongirl22 uit Damwoude

ach het zal allemaal wel wat! ik vind het wel prima..

24-5-2007
advertentie

yeahilikeitnot uit Garyp

rolator uit afganistan en bekende uit het fean, het valt allemaal wel een beetje mee, ik weet wel wat ik wel en niet kan zeggen hoor, IK meen echt wat ik zei hoor, ik zal echt niet helpen mocht er eens iemand wat krijgen, Ik help iedereen maar geen politie meer.

25-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

age uit uithuizen ze hoeven mij ook niet te helpen pas wel goed op mij zelf hoor, jij bent zeker zelf agentje of je pappie is het geweest rot een end op man, ga iemand anders vervelen

25-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

bassie uit burgum dankje voor de waarschuwing hoor, maar ik zeg helemaal niets verkeerd hoor, het is maar net hoe je het opvat, Ze kunnen mij niks maken als ze er eventueel werk van willen maken.

25-5-2007
age uit Uithuizen

Doinotlikeyeah,
Het zou misschien goed zijn dat er voor asoooos als u een soort verplichte inburgeringscusus zou komen.
Het zal ongetwijfeld uw woordenschat verrijken en u zult betere kontakten kunnen leggen.
Dat lijkt mij zinvoller dan diep in de nacht wat op een PC zitten brallen..

25-5-2007
phlox uit Twijzelerheide

De kop klopt niet, die had moeten zijn: "Agent uitmaken voor 'mieger' mag niet. Je mag in een ander zinsverband namelijk best 'mieger' tegen een agent zeggen, bijvoorbeeld: "Ik vind mijn buurman een ontzettende mieger"

Of ben ik nou een mieger?

25-5-2007
J-One uit Buitenpost

Phlox solliciteert naar schrijver van rechtbank verslagen? ;)

25-5-2007
J-One uit Buitenpost

En een aanvulling op je kop: tenzij je buurman een agent is, dan mag het natuurlijk weer niet!

25-5-2007
chemico uit Amsterdam

@nic: ben je vroeger gepest??

@yeahilikeitnot: Aan je reacties te zien kan je nooit ouder dan 7 jaar zijn. Wat doe je nog zo laat op?

25-5-2007
J-One uit Buitenpost

@ idonotlikeyeahilikeitnot, stoer zeg, achter je beeldschermpje de stoere vent/meid uithangen. Probeer het eens in het echt uit, of ben je zo'n anoniem lafbekje!

25-5-2007
age uit Uithuizen

Heren Chemico en J-One geen kinderen plagen he.......

25-5-2007
vosje uit Zwaagwesteinde

We staan weer landelijk te kijk:
http://www.geenstijl.nl/index.html

25-5-2007
J-One uit Buitenpost

*zwaait naar GeenStijl*

25-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

@ J-one uit buitenpost, Ik ben helemaal niet stoer maar zo denk ik erover en ik mag denken wat ik wil toch? als het nodig was dan heb ik echt wel eens wat gezegd tegen zo'n man in een apenpakkie hoor en er zal toch echt eerst ieman moeten neervallen eerder kan het niet, Wil je dat ik mijn identiteit bekend maak? Garyp is niet zo groot hoor, je kan altijd langskomen om een bakkie koffie hoor, ben heel sociaal hoor, maar heb nu eenmaal wat tegen agenten hebben ze het zelf naar gemaakt groeten

25-5-2007
J-One uit Buitenpost

Nee yeahilikeitnot, weet wat jouw probleem is? Dat je het niet kunt hebben dat andere mensen je corrigeren. Je was waarschijnlijk ook zo'n jochie/meid dat in de pubertijd (waar je overigens wat in hangen blijft) opstandig tegen zijn/haar ouders fulmineerde en de leraren moesten het waarschijnlijk ook ontgelden.

Alleen als je een meid van tussen de 25 en 35 bent, dan sla ik een kopje koffie niet af. Als ik Garyp binnen rijd is het dan het eerste of het tweede huis?

25-5-2007
age uit Uithuizen

J-One laat al zijn principes wel heel makkelijk varen,in het water tussen Buitenpost en Garijp, als het een meid van tussen de 25 en 35 betreft he!

Ik hoop dat de politie niet zo eenvoudig te beinvloeden is,want dan zou ik ze toch een stel m......s vinden......

25-5-2007
sietse33 uit Dokkum

is dat niet discriminatie age je mag geen getinde zeggen en nu ook al geen mieger meer

25-5-2007
age uit Uithuizen

Ik laat iedereen vrije keuze wat betreft de naamgeving Sietse3
Met m....s kun je rekening houdend met opvoeding,land van herkomst,religie,sexe en geaardheid alle kanten op.
Je zult maar een getinte politieagent in de Walden zijn trouwens..dan p... je alle kleuren van de fri(e)se regenboog.

25-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

Dit heeft niks met corrigeren te maken J-one uit buitenpost. Opstandig is iedereen wel een beetje geweest. Ik zeg het nogmaals ik mag denken en zeggen wat ik wil. Als ik iemand niet wil helpen dan doe ik dat gewoon niet. En als ik iemand een dikke eikel of een dikke mieger vind dan mag ik dat ook zeggen. Ruzie met leraren heb ik ook zeker wel gehad,heeft toch iedereen wel gehad. Ik ben een man trouwens maar koffie staat klaar hoor. Of ben je een ouwe vrijer die nog wat zoekt :P groeten

25-5-2007
chemico uit Amsterdam

Vet stoere kerel die Garyper.

Als jij iemand niet helpt dan ben je strafbaar bezig en kun je in het ergste geval dood door schuld op je strafbladje krijgen. Dit heet: Verzaking van burgerplicht.
Hoe kan ik jou herkennen? Want zulk dom volk laat ik namelijk ook liever liggen. Zulke mensen zouden eigenlijk hun recht op voortplanting moeten verliezen, daar waar het plaats maakt voor het recht op de allerdomste uitspraken te doen.

Ik vind je namelijk niet dom. Jij BENT achterlijk.

25-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

Ik ben helemaal niet stoer en heeft er ook niets mee te maken, ik zal nooit van leven een politie agent helpen. voor de rest help ik iedereen hoor, ik kan het gewoon op in paniek raken gooien en kunnen hun nooit bewijzen dat het niet zo was. De rest van de mensen zal ik helpen hoor, maar de hele politie kan van mij de boom in de groeten

25-5-2007
advertentie

rommie uit de Westerein

Sprak deze jongen nog Fries, dat is in Drachten al een wonder. Verder heeft de jongeman geen normen en waarden voor de mede mens. Goed dat hij straf krijgt. @Yeailikeeitnot, aan je naam te lezen (die staat niet in correct Engels) ben jij of stoer of dom. Heb jij wel een normaal leven?

25-5-2007
spinnetje uit Burgum

yeahilikeitnot uit Garyp:" ben heel sociaal hoor, maar heb nu eenmaal wat tegen agenten hebben ze het zelf naar gemaakt groeten ".
wel erg intelligent om na een gebeurtenis met 1 persoon gelijk maar het gehele apparaat te verwensen. vertel eens waar het om gaat. waarom ben je zo gekwetst. Wat was je eigen aandeel.??

25-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

spinnetje in burgum ben helemaal niemand wat verschuldigd met uitleg enzo, en rommie uit de westerein ik ben helemaal niet dom of stoer meende dat ik dat al had gezegd. ik mag mijn mening toch wel geven of niet dan? Voor de laatste keer ik mag vinden wat ik wil en daarmee uit.

25-5-2007
tokkie uit Ureterp

Ik dacht dat je voor 20 uren de agent 2 blauwe ogen mocht slaan, wel een hoge straf.

26-5-2007
stronk uit Gerkesklooster

agent mag ik tegen u varken zeggen
* neey zegt de agent
mag ik dan tegen een varken agent zeggen
* jawel dat mg wel
oke dag agent

26-5-2007
mieke uit Drachten

yeahilikeitnot zal binnenkort net als henkie toen wel de politie op zijn dak verwachten, zal ook tijd worden.
Mensen die denken dat ze een mening geven maar dit doen om aandacht en reacties uit te lokken zodat die zelf een kick ervan krijgt.
En ja dit is mijn mening! haha

26-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

@Mieke Uit Drachten ik heb alleen maar mijn mening verteld zoals te lezen is en wat ik zou doen als er een agent op straat ligt en die hulp nodig heeft. Ik geef alleen mijn mening en die mag ik best geven. Jullie reageren er steeds vreemd op. Zo denk ik erover en daar mij uit. Iedereen zijn mening toch. Waarom zou ik op politie bureau moeten komen,ik heb helemaal niets verkeerd gezegd dus. maar leuk dat je mij even waarschuwt hoor, vind ik heel lief 3 dikke tuten groeten

26-5-2007
mieke uit Drachten

Je zult altijd mensen houden die denken dat ze alles kunnen zeggen en zich altijd beter vinden als een ander en denken dat ze alles zijn omdat ze zich na de kleuterschool hoogbegaaft vinden zouden zich vrijwillig moeten laten opsluiten omdat ze maar 1 visie hebben en dat is dat hun denken dat ze altijd gelijk hebben en dan willen ze niet luisteren of begrijpen wat een ander bedoelt.

26-5-2007
yeahilikeitnot uit Garyp

Je hebt het over mij zeker of niet mieke uit drachten. Dat veronderstel jij allemaal maar zo, maar heb ik dat ooit gezegd dat ik mij beter voel dan een ander en dat ik nooit wil luisteren? alleen in dit geval is dit nou eenmaal mijn mening, die mag ik toch geven of niet dan. dus ik zie ech het probleemje niet hoor. groeten

26-5-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan