Account
Logo
Zoeken
8 °C

Gewonde bij vechtpartij in Dokkum

Publicatie: 28 januari 2007, 18.55 uur

Reacties

uit Drachten

Gelet op de ontwikkelingen in Dokkum mogen ze het centrum weekends haast wel van hekken voorzien en met een soort pasjessysteem zien wie er in en uit gaat.
Komt misschien nu nog futuristisch over, maar voor je het weet nemen ze daar echt drastische maatregelen.

28-1-2007
ica uit Drachten

Misschien heeft kritisch uit dokkum nog een paar ideetjes, hij heeft veel kritiek op vandalisme/criminaliteit in overige plaatsen. Als er in dokkum stront aan de knikker is hoor je hem niet.

28-1-2007
dr88en uit Drachten

het is ook elk weekend wel feest in Dokkum...

28-1-2007
granaet uit Dokkum

Als zatte gekken elkaar te lijf gaan heb ik geen moeite mee, zolang ze een ander en diens spullen maar met rust laten.....
Nu kan iedereen wel weer over Dokkum heen vallen, maar een beetje knokkerij op zaterdagnacht is van alle tijden en alle plaatsen....

28-1-2007
advertentie

gtiman uit Drachten

tja zaterdagavond/nacht gebeurt altijd wat dus ook in dokkum ,drachten ach ja waar niet

28-1-2007
astrix uit dokkum

dokkum afsteken van friesland.
Kunnen ze mooi nieuw eiland worden in waddengebied

28-1-2007
uit Dokkum

Ach ja, weekend. Inderdaad overal gebeurt er dan wel ergens iets. Ook in Dokkum.
En ook Drachten wordt vaak genoemd wat betreft criminaliteit en vandalisme. Ook Leeuwarden doet vaak mee.
Niet echt iets bijzonders denk ik.

28-1-2007
renegade uit Damwoude

ik doe mee met granaet. laten ze elkaar de (kale?) koppen maar inslaan ja. zolang ze maar van een ander en diens spullen afblijven. achterlijk gespuis:S een beetje fatsoenlijk nederlands schrijven is er niet meer bij. Ja, we gaan een gouden toekomst tegemoet over zo'n 10 jaar..

28-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

Ze waren niet slim bezig, heb ze wel zien wegrennen, het was die groep van die blanke negers (ook wel wikkers genoemd)
hij was flink geraakt, lag een flinke plas bloed op straat

28-1-2007
pitbull90 uit Dokkum

heb het ook wel gezien er zaten ook nog een paar van die chinesen tussen..

28-1-2007
kabelgek uit Zwaagwesteinde

Wat is er nu nog gek aan een potje slaan deden ze vroeger,doen ze in de toekomst.Zolang er maar geen doden vallen.
Vroeger met pijl en boog nu met wat anders
het wordt nu ook allemaal wat opgeklopt in de media,waar nu ook blijkt dat alles gewoon tot een uur of 6 open moet blijven,dan was dit opstootje er ook niet geweest.

28-1-2007
kabelgek uit Zwaagwesteinde

Oja vroeger dronken we gewoon gezellig een pot bier net zolang we bijna niet meer konden staan en dan gewoon naar huis de meeste lol zonder ergenis.

28-1-2007
kobiassie uit Dokkum

Ja kabelgek en gebeurde regelmatig en trouwens staan was niet jouw sterkste punt he net als wij

28-1-2007
kabelgek uit Zwaagwesteinde

Staan heb ik nu nog moeite mee kobus,kruipen gaat soms beter.

28-1-2007
staartmees uit Oudwoude

gek he altijd de zelfde plaatsen dokkum, drachten, zwaagwesteinde

28-1-2007
sonnemaberenburg uit Dokkum

als ik dat zo lees wurd het tied voor een avondje kruupen met de maten. dus feestcommissie (heinekenbrother) kist vast een toerlijst maken keerl.

28-1-2007
amstelmalt uit Dokkum

nou kobiasie jij jij was een iritant figuur nu nog trouwens.

je moet met drank om leren gaan jongen.
ik ben blij dat jij goede vrouw getroffenhebt anders was jij daar ook bij geweest

28-1-2007
holleeder uit dokkum

aixam en de honden gaan op oudejaarsavond bij jullie tekeer ben je vergeten zeker

28-1-2007
okeroire uit Uithuizen

het word een dagelijkse bezigheid bij sommige mensen dat vechten daar in Dokkum

28-1-2007
uit 't fean

stelletje laffe honden (als er honden mee lezen sorry dat ik jullie trouwe viervoeters hiermee beledig), eerst er op los slaan en dan met de staart tussen de benen vluchten.

en redactie haal aub dat 5 minuten wachten tot je weer kunt posten weg, of haal dat maximum aantal letters weg (ben je net bezig met een tekst zijn je letters op en moet je 5 minuten wachten voor je weer kunt posten)

28-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Dokkum valt mee lees dit maar eens dat is pas erg:

Weer tientallen doden in Irak
Gepubliceerd op zondag 28 januari 2007
BAGDAD (ANP) - Bij aanslagen en gevechten in Bagdad zijn dit weekeinde meer dan vijftig mensen om het leven gekomen. Onder hen zijn vijf meisjes die om het leven kwamen bij een mortieraanval op een school ook een aantal Amerikaanse soldaten zijn gedood.

zucht wat een mooie wereld...nou nog wachten op een derde wereldoorlog straks is oliezwembad Iran aan de beurt.

28-1-2007
040555 uit Burgum

Overal een avondklok instellen.
Boem pats uit met de pret.

28-1-2007
okeroire uit Uithuizen

@siebren86 voor die derde wereldoorlog zijn er zo te lezen wel genoeg in vechten getrainde mensen ut Dokkum en omstreken te vinden

28-1-2007
waadfreon uit Dokkum

Vroeger sloeg ik de deur d'r gewoan uut bij die halve gare Egyptische shawarma-idioaten op de Woudpoort.

Gewoan op e harses slaan die hap, suurtsjes

28-1-2007
borat uit de walden

He suurtsje! It is shoarma... Net shawarma.. ff opskerpje hi

28-1-2007
anab uit Dokkum

Tjah moet de gemeenteraad de sluitingstijden maar verruimen en niet alles om 3 uur half 4 dicht gooien rond deze staat komt iedereen op straat en dan krijg je dit soort dingen
mjah dat zien die mongolen daar in die gemeenteraad niet in

28-1-2007
holwerter uit Holwerd

Het waren weer die vervelende 'donkere' mensjes. Die al een hele tijd ouwehoeren en altijd ruzie zoeken. Het personeel van de pon is trouwens ook schuldig. Als zij gewoon 1 groep die ruzie zoekt er uit gooit en de andere binnen houdt dan gebeurd er ook niks. Maar die slimme 'uitsmijters' (communiceren kunnen ze niet) vinden het verstandiger om ook 1 persoon van de andere groep er uit te gooien zo dat ze die kunnen opwachten en dan met zijn allen kunnen pakken. Applaus voor het Pon-personeel!

28-1-2007
happysnail uit Dokkum

Voor "Wapse" : Die "halve gare Egyptische shawarma-idioten"zoals jij deze mensen noemt, zijn mensen, die hard werken, en op een eerlijke manier hun steentje bijdragen. Kun jij dat ook van je zeggen?Het is maar een vraag, gezien jouw racistische grootspraak. Wat jij hier schrijft, kán gewoon niet. Ik zal de webmaster hierop attenderen.

28-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Volgens mij wordt er op het moment dat ik dit berichtje schrijf, weer allemaal sinister plannetje's bedacht om wraakactie's voortebereiden... shit man dokkum is net Bagdad in het klein, een mini bagdad, alleen daar vermoorden ze elkaar daadwerkelijk hier blijft het (gelukkig) hoogstens bij wat geblaf en blaffende honden bijten niet.

28-1-2007
ronald uit Drachten

nu alleen nog even op rijm en je kunt zo door voor de koddebeier award 2007 (Y)

29-1-2007
bekend uit Harkema

In Harkema gebeurd zo iets gelukkig niet ;)

29-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Nee Harrekieten steken je neer met een mes.

29-1-2007
kabelgek uit Zwaagwesteinde

nee jonge dat is de westerein domme kloat ut dokkum

29-1-2007
waadfreon uit Dokkum

Allemaal bullshit, de media moet er gewoon niet zo veel aandacht aan besteden, dat scheelt al een mooi zootje ellende, zou 't niet??

29-1-2007
noid uit Dokkum

Wordt tijd dat Cazemier eens wat sterkter in zijn schoenen komt te staan. Kijk naar burgemeester van Damwoude. Deze treed op bij dit soort dingen en het is gebeurt met het geruzie in Damwoude.

29-1-2007
sietse33 uit Dokkum

dat is waar wapse maar cazamier moet nu echt eens actie ondernemen geef mij dales maar hij is mischien homo maar hij funcioneert goed tegen de jeugd

29-1-2007
hetallerbeste uit Buitenpost

Het wordt steeds erger... Waar gaan we toch naar toe....

29-1-2007
uit Dokkum

naar de kl####

29-1-2007
rolator uit Afghanistan

Siebren86 wat ben jij vervelend..waaarom wil jij altijd gelijk hebben? en je ziet het wel weer wie er weer eerst begon te gooien met dingen De Donkere Mensen Oftewel Azcérs het word tijd dat ze daar in het weekend om 10 uur naar binnen moeten hebben we daar ook geen last meer van! gewoon een tijdslimiet op de deuren zetten en te laat is te laat! Mischien leert dat wel af!

29-1-2007
advertentie

chemico uit Amsterdam

@sietse: tis niet eens de moeite waard om erbij te vertellen dat hij homo is. Hij is gewoon mens,net als iedereen.Ben wel met je eens dat dat ECHTE burgemeesters zijn.

@rolator: Lijkt me dan het beste om gewoon een avondklok in te stellen voor alle minderjarigen, ook blanke.
Voor de rest: het is belachelijk dat de ponderosa het alleenrecht heeft. Ik vind het niet vreemd dat deze dingen gebeuren. Want idd:de uitsmijters zijn amateurs.
Dokkum is mooi, moet er alleen wat van gemaakt worden

29-1-2007
waadfreon uit Dokkum

Vroeger dan sloegen de heren politie er gewoon op in, \'\'hak hak hak\'\',dan pas werd er gepraat!!

Dat moesten ze nou eens flikken, hebben ze gelijk een proces aan de kont.

Daar komt bij dat de meeste ouders geen eens weet hebben wat hun jeugd uitspookt, interesseert hun klaarblijkelijk ook niks.

29-1-2007
mpw uit Veenwouden

Pak die gasten eens aan man, slapjanussen daar in Dokkum

29-1-2007
uit 't fean

@anab als de gemeente alles 2 uur later pas dicht gooit, dan gebeurd het rond die tijd. het ligt niet aan de gemeente maar aan die laffe honden (eigenlijk een belediging voor honden) die niet tegen drank kunnen en denken dat ze alles op kunnen lossen met geweld

29-1-2007
doelloze uit Dokkum

En oh oh oh daar gaan de ettertjes weer!!
Harde, nee keiharde aanpak is het enige wat nog helpt bij dit soort schorem! Het zijn altijd dezelfden die rottigheid uithalen, hoogste tijd dat de knuppel en de hond maar eens gebruikt moeten worden.

En nee ik scheer niet alles over 1 kam, de meeste stappers zijn echt op stap om een leuk avondje ervan te maken.
Wat is er trouwens over van het zogenaamde convenant wat ooit door de horecaondernemers getekend is, laat de etters maar buiten de kroeg!

29-1-2007
waadfreon uit Dokkum

Gewoan de swiepe d'r oer helje, hahahahahaaa

29-1-2007
age uit Uithuizen

Vlgs mij zijn vechtpartijtjes in de uitgaanscentra er altijd al geweest.
Vroeger tegen ongewenste vreemdelingen,uit andere dorpen,nu tegen ongewenste vreemdelingen van iets verder.
Het is net als bij voetbal een klein clubje dat het verpest voor de rest.
Misschien moet er net als dat bij het voetbal zou moeten,een meldingsplicht komen voor de raddraaiers.
Ze kunnen na zich zaterdagavond gemeld te hebben,wel wat klussen in bejaardenhuizen enz.

29-1-2007
klaasklomp uit damwoude

Ik vraag me af of zulk nieuws noemenswaardig is...Zoals al eerder gezegd: vechtpartijen zijn van alle tijden en komen overal in Fryslan wel voor. Tis natuurlijk altijd triest dat er nog mensen rondlopen die na 10 bier al compleet doordraaien. Maargoed...ze worden vanzelf ouder en hopelijk ook verstandiger met de jaren

29-1-2007
broer uit Holwerd

Dus Age neemt het zonder ook maar iets van de hele situatie te weten blindelings op voor de allochtone jongeren, die met minimaal 10 personen 1 jongen compleet afranselen met sokken gevuld met stenen en ijzeren staven?
Volgens mij zijn de uitsmijters van 'de Ponderosa' trouwens aangesteld om ruzie e.d. te voorkomen. Als je dan één persoon uit de discotheek stuurt, terwijl je weet dat er buiten minimaal 10 mensen staan om hem te pakken praten we naar mijn mening over medeplichtigheid.

29-1-2007
mase uit Buitenpost

Het klinkt allemaal zo mooi om 2 uur s'nachts de boel te sluiten. Maar ik kan je verzekeren daar word het al helemaal niet beter van. Dan heb je om 2 uur s'nachts al het schorum in 1 keer uit de kroeg of discotheek en dan gaat het pas echt los. Mijn idee is om de eettentjes allemaal te sluiten rond 3uur en de kroegen rond 5 uur. Want bij de eettentjes beginnen meestal de ruzies. Was bij ons in buitenpost ook altijd zo.

29-1-2007
age uit Uithuizen

U heeft helemaal gelijk Holwerder Broer(al zijn wij geen familie)
Ik ken in dit geval de situatie niet en mijn oordeel,om bij ruzies in het algemeen problemen tussen dorpsbewoners en buitendorpers als oorzaak ook op dit geval toe te passen was onjuist,excuses.
Ik blijf wel bij mijn mening in het algemeen.

29-1-2007
breitwand uit Anjum

Zeg chemico,mag ik uit je reactie opmaken dat je Dhr.Cazemier geen echte burgemeester vind?

29-1-2007
arnold uit wierum

ja net leuk dot se die dr ut sette tussen ol die donkere jonkjes..

29-1-2007
ugje uit Surhuisterveen

niks sluiten de hele avond door FEESTUHHHHHHH:D:D:D:D:D:D:D(B)(B)

29-1-2007
waadfreon uit Dokkum

Mag je wel stellen van niet breiwant, Cazemier wil alleen de lusten, het gedweeë kerkvolk hoeden, maar niet de lasten, de \'\'kaaltjes\'\' versus de \'\'zwartjes\'\'uit elkaar houden

29-1-2007
happysnail uit Dokkum

Dit komt vooral omdat zij niets zinvols te doen hebben. laat ze maar dijken ophogen, polders graven, asperges steken, weet ik wat nog meer. Voor mijn part geef ze ieder een grote boomstam en laat ze met een keukenmesje luciferhoutjes snijden.De Dokkummer jeugd is meestal o.k.,zoals overal is het een minderheid die het voor de meerderheid verziekt.

30-1-2007
fluffy uit Drachten

"zoals overal is het een minderheid die het voor de meerderheid verziekt."

Helemaal mee eens lonelydancer!!

En zoals altijd zijn hier altijd weer de mensen die reageren dat het de fout is van ALLE buitenlandse jongens en/of meisjes.

Mensen word toch eens wakker!! Je vindt afval tussen elke bevolkingsgroep. Ongeacht welke kleur, ras, geloofsovertuiging.

En zolang niemand het goede voorbeeld geeft zal er altijd gedonder blijven.

30-1-2007
rolator uit Afghanistan

We zullen zien wat er gebeurd Deze Week @ dokkum!

30-1-2007
uit Dokkum

iedere keer als die donkere figuren hier in de binnenstad op (stap) gaan gebeurd der wat VREEMD , TOEVAL!!!!!

30-1-2007
fluffy uit Drachten

Ja ja en waar twee vechten heeft er een schuld zeker.

30-1-2007
advertentie

rolator uit Afghanistan

ja fluffy want er is altijd 1 die begint dus daar ligt de schuld dan toch? of heb ik dat nou verkeerd? of probeer je te zeggen dat als er 2 groepen zijn er 1 groep begint uit te lokken de andere ook schuldig is? volgens mij ist nogal zo wie er begint die is de schuldigge maarja ik weet zolangzamerhand ook wel dat je aan de kant staat van de "Netjese Buitenlanders"
naja zo is het wel weer genoeg! Gegroet

30-1-2007
pretcake uit Twijzelerheide

ze matte ze gewoon slaan littuh om mie slarruh ze elkoor de koppen ien wat verrekt dat ze zilluh ut er zelfs ek wol nij makkuh har en een vecht partijdje is ook wellus grappig maar ja als ut maar niet uit de hand loopt als ze slaan willen dan moetten ze met blootuh handen slaan en niet met wapens want zie dan ist niet eerlijk meer meer een klap op ut verkeerde plek en je bent er geweest maarja laat ze maar slaan dat gebeurde er vroeger ook asl en dat houd nooit weer op

30-1-2007
hlwd uit hlwd

Ik denk dat de politie maar eens goed moet optreden.

Als er korte tijd na de vechtpartij het signalement word doorgegeven,de namen en de richting waar ze heen liepen. En de politie blijft met 3 auto's staan, klopt er volgens mij iets niet.
Je moet eens wildplassen, ga je gelijk mee naar het bureau

30-1-2007
chemico uit Amsterdam

@breitwand: is ook een echte burgemeester. Deze man leeft WEL mee met de Dongeradeelse gemeenschap en hij loopt daar niet mee te koop.
Sybesma, dat was niet zo'n beste burgemeester. Die heeft het echt verziekt, waarvan wij nu de vruchten plukken.

@kritisch en rolator: ja, er zijn altijd 2 schuldig. Je kan het ook over je heen laten komen en maar laten lullen.
voor de gelovige onder ons: "keer het andere wang toe" (niet alleen voor gelovige trouwens.
Wees wijs en loop door.

30-1-2007
rolator uit Afghanistan

@chemico
je zegt het goed ja onder de Gelovige van ons! naja tzit allemaal wel goed hiero heb wel betere dingen te doen maar dit blijft leuk natuurlijk!

30-1-2007
age uit Uithuizen

Ik ben het met Afghaanse Rolator(ik wist niet dat ze daar rolators hadden)eens dat er bij een ruzie niet automatisch beide partijen schuld hebben.
Maar Drachtster Flufke heeft ook helemaal gelijk, in elke groep zitten aardige en vervelende mensen,maar dan mag je de hele groep niet veroordelen.

En Chemico..ik weet niet of "het andere wang toekeren"op zaterdagavond bij een ruzie wel zo verstandig is....of je nou wel of niet gelooft..

30-1-2007
fluffy uit Drachten

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was; De ene keer is het die en de andere keer is het de andere groep die komt meppen. En zo is het cirkeltje rond. Dus hebben er twee schuld.

Zo ging het hier vroeger in Dr88 ook. En zo blijft het ook gaan.

@rollator, je zegt dat ik aan de kant sta van de netjese (nette dus) buitenlanders. Misschien ben ik er wel eentje.

30-1-2007
chemico uit Amsterdam

@age: joh, het zoekt elkaar gewoon op. Zo gaat dat.

Dit heeft vrij weinig met buitenlanders te maken. Overal zitten rotte appels.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat die vervelende etters wat discipline bijgebracht moet worden.

31-1-2007
fryslan777 uit dokkum

mensen dit is gewoon sneu..
geen wapens of voor werpen is tog naaierig en met een groep ook dus als je egt ruzie wilt moet je een op een gaan en zonder wapens..groeten

31-1-2007
fryslan777 uit dokkum

kijk dit is nou zo dom als het om azcers gaat word er gewoon niemand aangehouden slaat nergens op al het anderen zijn ja hoor die krijgen all weer terwijl zij niets krijgen..groeten

31-1-2007
pieterharm uit Gerkesklooster

laat ze mekaar dood slaan, zo ruimen ze zichzelf op..;)

31-1-2007
rolator uit Afghanistan

fluffy mischien wel maar wat wil je ermee zegge dan ? moet ik nu op jou gaan reageren omdat je Mischien buitenlander bent dat intereseert me dus niet maar wat er gebeurt hier in dokkum heb je het wel meegemaakt? ikwel ik stond erbij toen ze een oud vrouwtje met pepperspray in de ogen spoten en waarom? dat mag jij zeggen dat weet ik niet stelletje doelloze mensen en dan dat met het vmbo en dan int weekend weer tsjonge ik zou zeggen sluiten het azc wat menen ze wel niet..boel te versieken:S.....

1-2-2007
chemico uit Amsterdam

@rolator: de verziekte sfeer heeft niet alleen met het AZC te maken.

Ik denk dat er een heleboel Dokkumers (vooral dat gereformeerde kliekje) hier ook een behoorlijk steentje aan hebben bijgedragen.

Met dank aan Sybesma en zijn kornuiten. Daar plukken we nu de vruchten van.

2-2-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan