Account
Logo
Zoeken
4.2 °C

Hiphopfeest eindigt in vechtpartij

Publicatie: 13 januari 2007, 18.10 uur

Reacties

dikkiedik uit FRIESCHEPALEN

ALS DE DRANK IS IN DE MAN IS DE , , , , ,

13-1-2007
puntddroad uit Dokkum

ja allemaal tuig dat het in dokkum het verziekt voor een ander
dus maar geen nikker en nazi feestje.s

13-1-2007
2006holwerder2006 uit Holwerd

lache man, wat een grap jong, sjust it al gebeuren al die wickers en niggers dear wat om slaan

13-1-2007
gtiman uit Drachten

nou wat lache jong
als ze daar elkaar de kop inslaan er waren genoeg mensen daar die komen voor een leuk feest en dan wordt het verpest toch jammer ook voor de organisatie met veel moeite zo'n feest op poten zetten en dan dit jammer jammer

13-1-2007
advertentie

marksp2 uit Dokkum

Moeilijk, je gedragen. Pfff.

13-1-2007
ronald uit Drachten

de Fûgellân-jeugd... Maak je borst dan maar nat whahaha

13-1-2007
mm uit Twijzelerheide

...maar geen nikker en nazi feestje....
...al die wickers en niggers dear.....
wat een woorden mensen!!!! geen haar better dan de gasten die gister elkaar jammer genoeg de hersens insloegen. eerst denken dan doen, lijkt me toepasselijk voor de gasten die het gister verziekt hebben en voor sommige mensen hier op waldnet.

13-1-2007
feanatieke uit Buitenpost

Wat voor mensen het ook zijn, het is altijd jammer als er gedonder komt.

13-1-2007
bouvierfrieland uit Dokkum

Waldnet bedankt, het geeft ons, als 'Fûgellân-jeugd' een deuk, doe normaal, zo komen er weer allerlij voor oordelen, die wij als normale jeugd weer terug zien.

13-1-2007
femmie uit Kootstertille

Jammer dat een feest in de soep loopt door mensen die het verpesten voor anderen :-s

13-1-2007
bas uit Dokkum

ik heb het laatst ook al es gezegd het word de hoogste tijd dat de ouders van deze jochies ze eens goed op hun blote billetjes hiphopperen!

13-1-2007
emmeke uit Burdaard

er wordt van alles voor de jongeren gedaan, maar ze willen zelf niet, denk ik dat ik het zo lezen moet Moeten de ouders hiervan de schuld krijgen. Nu breekt toch echt mijn wâldklomp

13-1-2007
miennie uit dokkum

Als je weet wat de mensen die dit organniseren voor de jongeren. Er voor moeten doen.En het dan zo moet aflopen. Dan begrijp ik wel dat de moet je soms in de schoenen zakt.En daarom wil ik rob sterkte wensen. En laat je niet uit het veld slaan door een paar raddraaiers.

13-1-2007
guppke uit jistrum

jammer waren er ook Anjumers by???

13-1-2007
advertentie

whome uit dokkum

Zero is goed bezig voor de jeugd maar sommige jeugd wil gewoon rotzooi trappen! Hard afrekenen daarmee....

13-1-2007
girllly uit Dokkum

weet je.. dit is gewoon sneu gedoe.. dit slaat nergens op.. er zijn ook fatsoenlijke mensen hier in dokkum.. en die zijn daar se dupe van het slaat nergens op.. ik vind dit gewoon het sneuste van allemaal.. waar is die ruzie eigenlijk over?? weer 1 van die aanhangers van die ruzie eigenlijk waar die stomme ruzie's hier in dokkum over gaan.... naja het zal ook wel...

13-1-2007
hetallerbeste uit Buitenpost

Ik weet wat allemaal bij ZERO gebeurt. Wat men allemaal wel niet over heeft voor de jeugd. Zero stond en staat nog altijd voor de jeugd. Het is jammer dat de jeugd (en het is maar een groepje) het zelf verpest. Niet alleen voor hun eigen maar ook voor een ander. Respecteer elkaar toch eens!

13-1-2007
girllly uit Dokkum

er zijn meerder groepen.. het is niet 1 groepje.. het zijn er meerderen wel een stuk of 4 a 5 allemaal tegen elkaar geen enkele komen voor elkaar op... het is allemaal sneu gedoe.. bewijzen hoe stoer ze kunnen zijn .... echt waar.. geen respect voor die gasten.. maar omdat ik geen respect voor ze heb hoeft niet te betekenden dat ik ga slaan ofzo... dus ja..

13-1-2007
weethetbeter uit Surhuisterveen

Twee raad draaiers, tien vechters en je hebt een stadje met gefrustreerde inwoners.

13-1-2007
goldrush uit Dokkum

ooeeh weer lekker negatief gaan doen over t fugelân..

14-1-2007
klaasklomp uit damwoude

het wordt tijd dat er maar eens wat namen worden genoemd zodat de politie en/of de ouders eens even goed met de jeugd kunnen praten. Het loopt nu steeds meer uit de hand daar in het Fugellan.

Er moet eens goed gepraat worden met die kinderen voordat het compleet uit de hand loopt.

Brandjes stoken, mensen lastigvallen en nu dit weer....

14-1-2007
festival uit Fugelan

Wat is de fugelân nou...de ghetto van Dokkum? een ghetto vol met uitkeringstrekkers, losers en junkies?.

14-1-2007
femme uit Dokkum

Klaasklomp, er moeten inderdaad maar eens namen genoemd worden! Het is toch echt van de zotte dat het zo moet tegenwoordig. Denk je dat je even een gezellig avondje met je vrienden hebt, gebeurt er zoiets.. Ik snap het echt niet, waarom gunt men elkaar niets meer? Waarom moet men zich altijd en overal mee bemoeien?

14-1-2007
kleiman uit Anjum

guppke krijg je niet genoeg aandacht

14-1-2007
siepkje uit Burgum

Kan je beter bij Ludi zijn!

14-1-2007
snowgirl uit Dokkum

Nou, ik heb 21 jaar in het Fûgellân gewoont en moet zeggen dat het er vroeger wel veel gezelliger was dan nu.
Ben bllij dat ik er weg ben.

14-1-2007
kikker uit Rohel

Word er iets voor de jeugd georganiseerd.(Want ja anders heb je weer dat gezeur)
Krijg je dit soort ellende.Sneu allemaal dat het weer zo moet .Jeugd van tegenwoordig!!??

14-1-2007
sytse uit Burgum

Je zou ze achter het behang plakken

14-1-2007
age uit Uithuizen

Hip Hop
Sla en schop !

14-1-2007
rapper uit wouterswoude

man wat the fuck met het fugelan die waren er amper bij betrokken de ruzie van het gevecht nazis wat the fuck moeten nazis op een hiphopfeest en hier op waldnet maar paar van die gastjes die er niet bij waren hiphopper de schuld te geven denk effe na je gaat je eigen feest toch niet verpesten sneue viguren man volgens jullie zijn et altijd de hiphoppers man er zijn maar 2 groepen nazis en hihoppers die elkaar de kop inslaan :@

14-1-2007
dokcity uit Dokkum

Waaar gaat dat heeen, waar lijd de weg...(Mieke Telkamp) voor de hiphoppende jeugd die dat nog niet wisten! Zo zou je Dokkummer jeugd ook kunnen omschrijven.je gaat naar een Zero feest en de weg lijdt naar een vechtpartij leuk hoor!! heej... fugellanders beetje respect graag!

14-1-2007
rapper uit wouterswoude

hier man dokcity weer die hiphoppers volgens jou man what the fuck wat moesten die nazis daar dan en als ze begiinen te schelden logisch dat 1 begint te meppen denk na jah hoor hiphoppers weer de schuld en naar die motherfucking nazi's word niet naar omgekeken sneu man

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

Ze doen alsof de hiphoppers overal de schuld van zijn.. maar die gaan hun eigen feest toch niet naar de maan helpe:S Het is de schuld van de nazi's, wtf laat ze naar een hardcoreparty gaan, die losers, hiphop is voor de hiphoppers! En that's it!
Greetz, CheddarB

14-1-2007
babbelaar uit dokkum

Een hiphop feest wordt meestal georganiseerd voor mensen die van hiphop houden dus wat hebben die racisten daar te zoeken? helemaal niks. Ik trad er zelf ook op heb het ook gedeeltelijk georganiseerd met nog een stagaire daar en dit is niet wat we willen bereiken met zulke feesten het is simpel heb je er niks te zoeken ge er dan niet heen. ben je jaloers omdat er niet feesten zijn voor jou subcultuur organiseer er zelf één.

14-1-2007
rapper uit wouterswoude

chadder jij snapt et

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

Tja rapper Wouterswoude, tis tog zo? Stelletje losers, ze waren gwoon op fucking ruzie uit lijkt me, ze komen echt niet voor de flauwekul de boel opfucken 0r..
Eigenlijk zijn die nazi's gwoon zielig als je et es goed bekijkt, ze vervelen zich kapot omda ze te stom zijn om zelf iets te verzinnen, en dan gaan ze maar et pleziertje van iemand anders lopen verzieken.. Man, zoek een leven zeg ik dan

14-1-2007
babbelaar uit dokkum

En die reactie dat de hiphoppers het feest verpest hebben is ook dik fout. ik zou mn eigen feest niet verstieren.
de jongens die de \"rel\" veroorzaakt hebben
waren niet eens fugellan jeugd misschien 2 ervan en de ander woont ergens anders. dus verbeter dat even A.U.B

14-1-2007
rapper uit wouterswoude

chadder en babbelaar
ik snap deze hele site niet man
ten eerste warom zetten ze van alls er op als ze er verdomme niet eens bij waren
en van die gastenlijst als oplossing dat lutk niet man er komen zowveel gasten en daar moeten wij allemaal de naam van hebben
strax worden we nog gelegitimeert
en what the fuck whos next

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

Gastenlijst.. pff, doe dan meteen ook een dress-code en wtf die andere shit.. da heeft tog geen fucking zin

14-1-2007
advertentie

chemico uit Amsterdam

Naar mijn idee heeft het bar weinig te maken met of je nou hiphop of lonsdale kleren aan heeft.
Sterker nog, bij mij op het werk werkt het hand in hand samen, en das niks overdreven.
Daarbij, hiphop is net als hardcore een langdurige trend, over 10jaar is het niks meer.

Het is gefrustreerde jeugd wat rotzooi veroorzaakt en om ff op emmeke te reageren: JA, heeft wel degelijk met ouders te maken.
Geen zin om weer uit te leggen...

14-1-2007
suzan uit Dokkum

Triest!

14-1-2007
babbelaar uit dokkum

legitimatie moet zowiezo voor drank schenken. maar een gasten lijst is niet te doen dan zou je alle mensen in dokkum af moeten gaan of ze van hiphop houden. en aangezien er ook genoeg mensen buiten dokkum en omstreken op af komen is it not possible. leuk idee maar gaat niet werken

14-1-2007
rapper uit wouterswoude

what the fuck chemico wat lul je nou heeft degelijk met ouders te maken man helemaal niet hiphop is een leefstyle en geen trend en al helemaal niet zolas die fukcing nazis die hun eigen ras het beste vind en wat nou rotzooi wij organiseren es een keer wat en dan komen hun het verpesten ga fietse man en wat nou hand in hand samen et is jouwn werk niet et is de straat jo denk effe na

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

Chemico uit A'dam, het heeft wel degelijk te maken met hiphop/hardcore verschil.. deze 2 groepen liggen mekaar al langer niet bij ons.. wat op de ene plaats is, hoeft niet per se op de andere plaats te zijn..

14-1-2007
babbelaar uit dokkum

cheddar wat chemico bedoeldt is dat in amsterdam lonsdale niet bestempelt is met het racisten merk en dat het zo nodig alleen in friesland en andere provincies zo is kijk naar LWD daar lopen ook genoeg hiphoppers met lonsdale beter nog i kzou het zelf ook dragen als het niet zo bestempelt was

14-1-2007
dokcity uit Dokkum

Waar gaat het heen, waar lijdt de weg...!!

14-1-2007
rapper uit wouterswoude

yo rk bb wat chadder bedoelt is dat hier in dokkm 2 groepen zijn met lonsdale en hiphop et gaat niet om de kleding maar om de bedoeling van beide groepen

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

Babbelaar uit Dokkum, ik snap je wel. Maar het ging me alleen ff over de racisten groep van dit artikel.. en niet zozeer over lonsdalers.. ik ken ook genoeg mensen met lonsdale kleren die geen nazi zijn.

14-1-2007
babbelaar uit dokkum

en dan nog is het niet de kleding die de man maakt. maar groten deels de vrienden groep, ouders en voorkeur van muziek en nog veel meer factoren.

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

Babbelaar, da is wa ik bedoel.. ik kan alleen niet goed in schrijven duidelijk maken wa ik bedoel tenzij ik er uren over nadenk

14-1-2007
babbelaar uit dokkum

nou laat die uren maar zitten dan :P anders moet ik morgen nog antwoord geven of what ever.

het komt er op neer dat racisten de boel verpest hebben voor mensen die wouden genieten van een avond je rauw dauw hiphop.
wat dus goed is verpest ach ja volgende keer rocken we verder.

14-1-2007
enutm uit Ternaard

Jammer dat dit feest niet goed afliep. Zwak dat de juiste personen nu niet opstaan. Niet eerlijk tegen over de mensen die veel tijd en energie in het jeugdwerk steken. En zeer jammer dat men zich tegenwoordig door 1 oord laat opjutten. 1 ding zeggen en dan gelijk meppen dat zegt genoeg over de persoon die dit feest verstierd heeft.
Het wordt tijd dat Pa en MA weer eens gaan kijken wat hun kindertjes s'avonds op straat uitspoken. Zero succes!!!!

14-1-2007
husky uit surveen

laat ze gewoon slaan en vechten ze hip hop sla op zien kop komen er van zelf achter

14-1-2007
age uit Uithuizen

Vroeger was het eenvoudig.
Je was Beetle of Rocker,Feynoorder of Ajaxied,Heerenveen of Cambuur(bestaat die club nog?)
Nu gaat het om Hip Hap Hoppers,Loensende Longdalers en andere dealers,heavy and light metals....rappers and happers..?

I dont give a f....anymore !!

14-1-2007
militair uit Damwoude

puntddroad, ze hebben het over een hiphopfeest en dan begin jij over nazi's, ten eerste, er zijn geen nazi's, was in 1938-1945, gasten die het nu zijn zijn gewoon wannabe's dus denk even na voordat je wat zegt

14-1-2007
mase uit Buitenpost

Jullie hebben het wel over die "nazi feestjes" maar daar gebeurd minder dan bij hip hop feestjes. Die hip hop gasten denken dat ze de gangster moeten uithangen. Ik heb het vele malen meegemaakt in amsterdam dat deze feestjes uit de hand liepen, waarbij er gasten waren die even stoer met hun gun moesten gaan zwaaien. Begin eerst maar eens met het verbieden van die gangster rap op de tv misschien word het dan al een stuk beter.

14-1-2007
granaet uit Dokkum

Aan sommige reakties kun je het niveau al direkt aflezen......

14-1-2007
militair uit Damwoude

en die racisten noemen zich weer gabbers maar daar krijgen wij alleen maar een slechte naam van want de harde kern van de gabbers hebbe helemaal niet tegen mensen van andere cultuur om het zo maar te zeggen, kortom, het zijn gewoon zwabbers

14-1-2007
aleuh uit Buitenpost

Wigga und Wannabee.. Gangsta? Yo man ik heb een gun.. goh zo gaat dat op die feestjes totaal geen sfeer.. wat gebrabbel en een beat.. yo hoo

14-1-2007
advertentie

doelloze uit Dokkum

Wat voor feest er ook georganiseerd wordt voor jongeren, altijd is er een groep die het wil verstieren voor de meerderheid die wel een leuke avond heeft. Wat mij betreft wordt er helemaal NIKS meer gedaan voor deze raddraaiers en worden ze eens keihard aangepakt. Eens laten zien wie de regels bepaalt, want zoals het nu loopt gaat het nergens over.
Maandag maar weer fijn opscheppen op school kids!!
Jullie zijn echte helden, applaus!

14-1-2007
festival uit somewhere

Ali B gangsters wannabee's ze hebben wat teveel tv gekeken naar 50cents, AliB en al die andere nep gangstars de ware rapper met een verhaal is niemand minder dan Tupac.

14-1-2007
lurk uit Zwaagwesteinde

aleuh (Y)
tupac :S henky

14-1-2007
grindhassus uit dokkum

waar kome ineens die nazi's vandaan zulle wel van die gabbertjes zijn die denke dat ze nazi zijn die zogenaamde fugel lan lui moete uitkijke met wat ze doen want ow ow ow wat zijn dr veel lui die op het punt staan om beide groepen een best pak slaag te geven houw toch eens op met dat sneue gedoe ruzie is niet stoer word volwassen

14-1-2007
militair uit Damwoude

grindhassus, je ken ook niet lezen he, lees nog maar eens goed wat ik voor reactie heb geplaats

14-1-2007
puntddroad uit Dokkum

ja het wordt hoog tijd dat dit volk aan gepakt wordt door gewone volk dat het beu wordt van dit tuig
wordt tijd dat dit volk effe een honkbal knuppel in de nek krijgt
waar is dat volk dat het wel wil doen op een vrijdag avond

14-1-2007
cheddarb uit Dokkum

WTF tuig? Het waren nie eens de hiphoppers die begonnen, denk je da die hun eigen feest gaan verzieken? Shiiit hee, de hiphoppers krijgen overal de schuld van, en die nazi's lopen er maar verloren bij inmiddels..
het zou tijd worden dat HUN eens op hun kop krijgen, de hiphop is onschuldig in dit opzicht, als die plezier hebben met hun eigen soort muziek, en er komen een stel nazi's binnen, kunnen hiphoppers er nix aan doen.
That's the thing!
Greetz, CheddarB

14-1-2007
rolator uit afghanistan

ik zou zeggen laat de groepen eens bij elkaar komen en laat ze het dan voor eens en voor altijd uitknokken mischien dat dat us zou helpen laat er dan maar eens doden vallen mischien lost het dan op! en trouwens er zijn geen feesjes voor de hardcore liefhebbers word nooit niet georganiseert daarom krijg je deze acties de 1 wel en de andere niet dat kan niet organiseer dan ook us wat voor de andere partij.
Cheers Und Oi!

14-1-2007
wobor uit loane city

Geen hiphop maar klopklop feest !!Even timmerje mat kenne toch ?

14-1-2007
siebren86 uit Dokkum

bouvierfrieland; Fugellan wonen wel aardige mensen hoor maar ook zitten daar inderdaad kansloze junkies, alcoholisten en losers tussen zoals die Vincent Vorster mooie boegbeeld voor de verloederde verloren jeugd. tsss junkies

14-1-2007
blackblub uit Dokkum

Whahaha... tis eigenlijk best wel grappig.. want iedereen staat elkaar te beschuldigen, terwijl jullie het allemaal zelf doen! en maar schelden en maar vloeken. Iedereen doet wel wat. En als je in dokkum woont en zoiets organiseert.. dan moet je wel weten dat het heel erg in de soep kan lopen. Ik kan niet eens normaal over straat. Of ik krijg wel iemand op me dak. En meestal dezelfde groep. Ik ga geen namen noemen. Maar het motto is. Rood wit blauw Dit land Is niet van jou. Get it ? groeten

14-1-2007
siske uit Dokkum

Meteen de mensen van het Fugelân maar weer de schuld geven.
Lekker makkelijk, Zoek een leven!

14-1-2007
siebren86 uit Dokkum

blackblub; aha lonsdalers dus. (kansloze VMBO meelopertjes)

14-1-2007
blackblub uit Dokkum

By The Way.. Je kan wel namen gaan noemen maar niemand doet dat. Want stel dat je een naam noemt en je komt naar voren. Ze zeggen wel dat er niks gebeurt. Maar als de vriendjes van de verlinkte kerel weten wie het verklapt heeft mag hij z\\\'n schiet gebedje zeggen. want de groepen hier zijn te groot. En je word hoe dan ook wel gepakt. miss moeten we gewoon apparte hang plekken hebben voor verschillende jeugt. en dat de hang plekken dan maar zo ver mogelijk bijelkaar vandaan mogen zijn.

14-1-2007
blackblub uit Dokkum

Siebren jij snapt het XP... maar dat het Fugelân de shit op hun dak krijgt slaat nergens op. Want ik heb daar genoeg vrienden. Ga geen namen noemen.
Ze moeten gewoon wat meer politie langs de bekende plekken laten gaan. Vooral het bolwerk achter de pon. Met al die klere lijers. Daar hebben ze toen een keer het broertje van me vriendin gepakt. Dat gasje is 11 jaar. Fet stoer als je dan met ze allen erachteraan gaat. Lekker schoppen En schelden. Vroeger Was Alles Beter ;-)

14-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Ach de Koninklijke luchtmacht moet wat clusterbommen gooien op Fugelân dan blijft er flink wat meer gemeenschapsgeld over voor bijvoorbeeld schoolzwemmen voor kids waar de gemeente zonodig moet bezuinigen.
blackblub; ken ook wel hele aardige mensen uit Fugelân maar zitten ook dikke stakkers tussen die maar wat doelloos op straat rondhangen en de boel zitten te vernielen en wat drugs en drank gebruiken met oud en nieuw was het voor de poeisz in fugel ook al oorlog tussen 2 rivaliserende bendes

14-1-2007
blackblub uit Dokkum

Laat me raden die ene bende noemt zichzelf de BS? en die bende van wesley en shit ?

14-1-2007
girllly uit Dokkum

er zijn vet veel normale mensen in het fugelland.. dit is gewoon echt niet meer normaal..

14-1-2007
partyanimal1987 uit Damwoude

Als het zo door gaat vliegen de kogels je om de oren over 10 jaar in Fugelân, maar niet alleen Fugelân heel Dokkum is overigens aan het verloederen.

Jeugdbendes heersen over de straten tijd om de autoriteiten keihard de macht overneemt van die jeugdmilities die de straten onveilig maken, mijn oma is 2 jaar geleden beroofd in Dokkum door een paar losers en mijn oma is ver over de 80!, flinke jongens hoor! dat moeten ze maar niet bij mij flikken want dan zijn ze nog niet jarig.

14-1-2007
rolator uit afghanistan

blackclub even over het groepje achter het bolwerk bij de pon,,als je het klerelijers vind moet je er ff persoonlijk heengaan dan zal je zien dat het geen klerelijers zijn maar mensen die iets willen,dat er meer georganiseert word voor hun ipv de azcérs en met name de hiphoppietoppie\'s daar word vanalles voor geregeld en voor hun niks en waarom? dat mag onze eigen grote rob wel eens vertellen, want zo raar zijn de lui niet ik ken ze allemaal persoonlijk dus kweet wel beter!
Cheers Und Oi!

14-1-2007
advertentie

rolator uit afghanistan

zo ken ik er nog wel een verhaaltje van een paar irritante jongeren uit het azc die een oud beppje in het oog spuiten met pepperspray en dan haar tas jatten,en dan zitten jullie de Nazi lui *Zucht* Vies te praten Nou als je dat van die azcers zo'n Goede daad vinden dan weet ik het owk niet meer..Naja Tis wel best hier in omstreken binnenkort moeten we ons allemaal aanpassen aan een andere culturen Lang Leve De Multiculturele Samenleving Heuj Heuj!...Get a Life

14-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Ja lekker makkelijk om alle problemen te verschuiven naar die buitelanders in het azc, dat is rascisme de mensen in het azc houden zich nog tenminste nog keurig aan de regels kun je niet van die wannabee nazi's en lonsdalers zeggen die de boel in Dokkum vernielen. Die jongen die vandaag de voorgevel is ingereden met de trekker is bv ook geen buitenlander.

14-1-2007
rolator uit afghanistan

dus jij gaat mij vertellen dat het normaal is om een oud vrouwtje in de ogen te spuiten met pepperspray? Nou dan mag je wel langskomen dan spuit ik je ogen ook vol is togh normaal..? en ik ga ook niet zeggen dat elke Buitenlander verkeerd is maar kijk eens in de binnenstad rond en vraag winkelieren wie er hier voor de overlast zorgen maar dat is cker alweer teveel gevraagt..? Damm Get a life

Oi Oi

14-1-2007
siebren86 uit Dokkum

Die lonsdalers bestaat uit een stelletje vmbo meelopertjes... ze volgen gewoon kuddegedrag voor hunzelf denken kunnen ze niet want ze zuipen, slikken en snuiven hun hersens toch al naar de tering als ze die al hadden.

14-1-2007
chemico uit Amsterdam

Sinterklaas is alweer voorbij en het zwarte pieten is weer begonnen.
Levensstijl?? haha, laat me niet lachen. Hoe oud ben je? geen idee wat de wereld inhoudt.
Het is een trend, net als Presley-muziek fans. Heeft ook jaren geduurd. Kan wel een poging tot uitleggen doen. Ben alleen bang dat de mensen hier wat te jong zijn omdat te begrijpen.
Pure verveling en frustratie dat de jongeren elkaar agressief opzoeken.
Gemeente: zie hier nog een punt voor het jongerenbeleid om rekening mee te houden

15-1-2007
happysnail uit Dokkum

De platenmaatschappijen zijn al sinds tientallen jeren bezig ,met mensen een oor aan te naaien. hip hop speelt net als gangsta-rap, agressieve rock muziek etc. in op de meest sinistere kanten die in elk mens zitten. Dat men dat wat in de tille is gebeurd gek vind, DAT is echt huichelarij.

15-1-2007
age uit Uithuizen

Vlgs mij werd er ooit ook al schande gesproken van"onzedelijk,werkschuw langharig tuigdat uit het dak ging bij beatmuziek en rock en roll......."
Later waren het "die punkers"
Dat zijn nu de "brave huisvaders/moeders"die klagen op Waldnet he..
Bob Dylan dacht dat "The times they are changing"..?

Forget it..

15-1-2007
rapper uit @ blibli @home

heyyyyyyyyyyyyyy wt een vette bullshit
jullie zeiken maar om 1 ding wat nergens op slaat jah et is gewoon zo die nazis hoefen neit op ons feest te komen komen ze niet dan is er nix n de hand en als ze wel komen moeten ze zich gewoon gedragen

15-1-2007
happysnail uit Dokkum

even voor de duidelijkheid: Ik ben ook in 1969 als tiener opstraat afgetuigd omdat ik lang haar had, en ik heb nog nooit schande gesproken over Punkers, of wie dan ook. Ik heb in de jazz-en bluesscene gezeten(weer zo'n vakje)rockmuziek vond en vind ik ook geweldig, maar het was voor mij al heel lang duidelijk, dat muziek een manipulatiemiddel bij uitstek kan zijn.Er bestaat wel terdege muziek die zich agressief presenteert, en tot doel heeft,agressie uit te lokken.Dit kan toch nooit kloppen.

15-1-2007
happysnail uit Dokkum

2)Agressie uitlokkende muziek is niet nieuw;onder Hitler, Stalin en soortgen.was militaire muziek erg succesvol . Wat ik kwalijk acht is dat men agressieve muziek als "vermaak" opdringt.Platenmaatschappijen schuiven al sinds ik weet niet hoelang allerlei figuren naar voren, die zo doen alsof zij representatief voor de jeugd zijn,maar het niet zijn. En sinds dat er muziek bestaat trapt men erin.

15-1-2007
age uit Uithuizen

Helemaal mee eens lonelydancer.
Er is inderdaad niets nieuws onder de zon..
Alleen wordt het "agressieve vermaak" tegenwoordig door videoclips nog indringerder gebracht..

En als het nu vechtpartijen in welk dorp dan ook tot gevolg heeft haalt het ook direct de media he..

15-1-2007
chemico uit Amsterdam

@age en lonelydancer:
Ook mee eens. Maar ik geloof de reacties voor jullie door jongeren (pubers) is neergezet, dus je kunt het ze niet kwalijk nemen. Bij gebrek aan beter weten.
Als ze later wat ouder worden dan denken ze: Dat ik daar aan mee heb gedaan.

Ik ben ook wel fan geweest van een aantal metalbands, vind het nu nog wel geinig maar niet zo serieus als toendertijd.

Wat betreft die agressie: Tis niet alleen de muziek maar ook deze tijd, denk ik.

15-1-2007
decepticon uit Dokkum

Ten eerste: jammer voor ZERO. Ik ken de mensen zelf en idd, ze doen héél veel voor de jeugd. Ga zo door! Schuldige aan dit fiasco? Helaas beide groepen denk ik. De ene groep had er niets te zoeken, maar de andere groep is ook niet vies van een knokpartijtje. Het zijn allemaal egootjes bijelkaar en als die elkaar ontmoeten,dan is het mis. Bij stedsjes en boeren zie je dit ook, alleen zit er hier een raciaal oogpunt aan...en dat maakt het eng. Aanpakken waar nodig zou ik zeggen!

15-1-2007
happysnail uit Dokkum

@Chemico: Ik ben het met je laatste zin eens, kan een interessante discussie over "de kip en het ei" worden.Voor Deception:Die raddikaliteit zie ik ook; alleen is die in gesprekken zó onderuit te halen, omdat die niet op een ideologie berust maar op kretologie en egobevestiging. Net als dat hippiegedoe waar ik toen aan meedeed.Wél zijn de tegenstellingen scherper en uitenzij zich agressiever. Nogal akelige ontwikkeling.

16-1-2007
happysnail uit Dokkum

Sorry voor de schrijffouten; het is laat.

16-1-2007
rapper uit wouterswoude

weet je wat maakt et allemaal ook uit et is gebeurt en klaar als die nazis of hoe dan ook niet meer op ons feest komen
dan hebben wij geen problemen
en komen ze wel dan vind ik dat ze zich moeten gedragen

16-1-2007
chemico uit Amsterdam

@rapper: gedragen moet iedereen altijd overal.
Handjes in de zakken.

16-1-2007
sjaak100000 uit Dokkum

Het ergste is dat het feest is verpest door een paar nutteloze lui..
En dan gaan de meesten hier vertellen dat de hiphoppers fout zaten?
Flikker alsjublieft dan een tyfus end op ja.
Als je der niet bij was moet je ook niet gaan praten.
klaar.

16-1-2007
happysnail uit Dokkum

@Sjaak: Jouw taalgebruik bevestigt alleen maar dat jullie in principe één pot nat zijn. Jullie doen alleen maar die apen uit de hiphop-,rap-, ganstarap-,of wat voor scene na, bestoken elkaar met allerlei scheldnamen, en zijn daarbij nog te dom om een nederlandse volzin te bedenken, laat staan een eigen mening te hebben. jij bent eenvoudigweg te dom om te begrijpen datnazis nog 100keer kwaadaardiger zijn, als die jongeren, die jullie ervoor uitmaken.Echte nazis zouden jullieniet eens overleven

16-1-2007
sjaak100000 uit Dokkum

Hahaha je begrijpt heus wel wat ik daaronder versta..
En nu ik dat taalgebruik zo neerzet maakt het je wel wakker?
Volgens mij ben jij dan de grootste aap.
Kijk es wat verder dan je neus lang is.

16-1-2007
advertentie

siebren86 uit Dokkum

lol Dokkum, de Bagdad van het noorden...

16-1-2007
happysnail uit Dokkum

@Sjaak,Hoe moet ik uit jouw inhoudloze gebral ook nog opmaken wat je eronder verstaat. Ik kan er niets in terugvinden wat ik met enige vorm van intelligentie ook maar bij benadering in verband zou kunnen brengen. Als ik niet verder keek als mijn neus lang was, dan zou ik jouw uitspraken bezigen.En dat vertik ik.

17-1-2007
happysnail uit Dokkum

@Sjaak,Hoe moet ik uit jouw inhoudloze gebral ook nog opmaken wat je eronder verstaat. Ik kan er niets in terugvinden wat ik met enige vorm van intelligentie ook maar bij benadering in verband zou kunnen brengen. Als ik niet verder keek als mijn neus lang was, dan zou ik jouw uitspraken bezigen.En dat vertik ik.Bovendien:Nazis waren en zijn het kwaadaardigste wat ooit heeft bestaan.Hoe kun je andere jongeren hiermee vergelijken???

17-1-2007
uit 't fean

@cheddarb je zegt het goed deze 2 groepen liggen elkaar al langer niet dus het is niet de schuld van een enkele groep, beide groepen hebben schuld aan de ruzie, als ze ruzie zoeken wees dan zo slim en loop bij ze vandaan (ik weet het is moeilijk maar wees verstandig)

idd ga er gewoon heen als je hiphop mooi vind. ik zou er niet heen gaan ik vind hiphop niks (mijn gedachte is 'hiphop = rappen = praten en een beat erbij'

17-1-2007

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan