Account
Logo
Zoeken
6.5 °C

CA: Problemen verwacht bij Dokkum

Publicatie: 17 oktober 2005, 22.32 uur

Reacties

Mark uit Dokkum

Ik woon ook in de VanTuinenLeane en ik weet wel zeker dat het hier de afgelopen jaren behoorlijk drukker is geworden, aangezien de wijk ook steeds meer inwoners heeft gekregen. Ik ben niet tegen de plannen van de nieuwe wegen, alleen het maakt wel een drukkere wijk zo, en daar ben ik op tegen. De Kooilanden moet blijven zoals het nu is.

17-10-2005
granaet uit Dokkum

Ja, want daar zitten ze met hun tè dure huisjes en willen een ander daar niet hebben met de auto.
Dit is hun wijk, ga maar met de auto naar een andere wijk hoor, hebben die mensen er mooi last van en zij lekker niet...

17-10-2005
paadwizer uit 't Lage van de weg

Granaet, net sa raar dwaan jong. Dit binne dyn konklusjes. Koest wol jaloersk wêze.

17-10-2005
kikionline uit Rinsumageest

Granaet is iemand met duidelijk te veel vrije tijd, de wel zin heeft om en discussie op te starten.
Ze mogen van mij morgen wel beginnen met de centrale as, we lopen hier in n.o.f. al zo'n 20 jaar achter op de rest van nederland en als er nooit een beslissing genomen wordt dan wordt dat alleen maar meer.

17-10-2005
advertentie

granaet uit Dokkum

Waar dat nou weer op slaat kikionline, maar ik heb niks tegen die centrale as, heb ik ook niet gezegd, dat bedenk jij ter plekke, maar het ging me even om die buurt......

18-10-2005
ppuk uit Dokkum

Granaet,

wat een simpele vooroordelen zeg, bovendien zie je het NIMBY syndroom (Not In My Backyard)overal, kijk maar naar de Birdaarderstaatweg (ontwikkeling terrein vm. Lyceum)en Woudhorne (ontwikkeling Trije Terpen)

18-10-2005
trijekwat uit Veenwouden


Als Dokkum aan de westkant op de Centrale As zou worden aangesloten, dan zou dat veel logischer zijn.

Als ook nog de westelijke rondweg van Dokkum zou worden aangelegd, dan voorkomt dat veel verkeer door Dokkum vanuit richting Holwerd. Deze vroegere geplande rondweg gaat nu niet door.

Het westelijke industrie terrein zou ook beter ontsloten worden.

18-10-2005
uit Dokkum

wat maakt het uit waar die centrale as begint. Het is toch mooi dat ie er komt? Er zijn altijd mensen die er last van krijgen en wie die mensen zijn......dat wachten we gewoon af.
Zolang die centrale as maar niet door mijn achtertuin gaat.

18-10-2005
trijekwat uit Veenwouden


@blub volgens mij maakt het wel iets uit.

Het meeste tegenwoordige verkeer bevindt zich aan de Zuid-West kant van Dokkum en moet nu door de geplande Centrale As naar de Noord-Oost kant van Dokkum.

Is dat logisch ???????????????

18-10-2005
gp500 uit Damwâld

se kinne toch gewoan via 't knooppunt oer de seawei nei 't westen ryde.

Dockum had haast allinich foardielen.
De reistied is 15 min minder nei drachten.
se kreie d'r rûnweien by.

18-10-2005
trijekwat uit Veenwouden


@gp500 je hebt gelijk dat het verkeer over de Lauwersseewei naar het westen kan rijden, maar dan moet al dat verkeer door Trynwâlden.

Dit is op zijn minst ZEER ONGEWENST !!!!!!!!

De Centrale As is een algemeen belang en niet alleen een belang voor Dokkum.

18-10-2005
frederik uit Aldtsjerk

Het is goed dat we leeuwarden laten liggen vanuit dokkum. Want als je naar het zuiden moet dan is Leeuwarden binnenkort helemaal niet meer door te komen.
Alleen is het voor Dokkummers straks als ze naar Leeuwarden moeten maar een route, door de trynwalden. Als je via de drachtsterweg moet is toch geen optie.

18-10-2005
trijekwat uit Veenwouden


@frederik: Wanneer de Centrale As aan de West-kant van Dokkum zou worden aangesloten, dan zou alle verkeer door de Centraalste As kunnen worden opgevangen, zodat het niet door Trynwâlden behoeft te rijden.

18-10-2005
gp500 uit Damwâld

Trynwalden is aldtsjerk/gytsjerk ????.

Ik bedoel ferkeer dat oan de westkant fan dockum mat weze.

Mar ut ljouwert wei kyst dan de lauwersseewei nimme of by quatrebras siis mar.
Dat leste siil faaks dyn wurre dan fanwege de rûnwei om hurdegaryp hinne.

18-10-2005
advertentie

trijekwat uit Veenwouden


@gp500: Trywâlden zijn inderdaad de dorpen Oenkerk, Oudkerk en Giekerk.

Jouw veronderstelling dat het verkeer van Leeuwarden naar Dokkum en omgekeerd via Quatrebras zal gaan, ben ik het niet mee eens.

De tegenwoordige weg bij Valom zal voor alle verkeer worden afgesloten. Er zullen daarom vele kilometers moeten worden omgereden.

Het verkeer door Trynwâlden zal dus alleen maar drukker worden dan het nu al is.

ZEER ONGEWENST.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18-10-2005
flip uit dongeradiel

ik vind het een goed ding dat die centale as er komt, dan heb je eindelijk een goeie en snelle verbinding tussen dokkum en drachten. het is ook beter voor de economie in dokkum en omstreken. nu kun je wel zeggen het wordt drukker in dokkum, maar dat wist je van te voren toen je er ging wonen. Dokkum is een stad en geen dorp of landweggetje, steden breiden nou eenmaal uit.(dat is al eeuwen zo)

18-10-2005
mannie uit kollum

Het voormalige lyceum in Dokkum, is dat waar eerst de bovenbouw van het Dockinga College was??

18-10-2005
Mark uit Dokkum

Dokkum moet inderdaad maar eens uitbreiden, zoals bijna alle steden wel doen. Een snelweg of grote weg richting Drachten zal wel veel goeds meenemen, maar ook weer slechte dingen. Het zal drukker worden, maar de economie zal er wel op vooruit gaan. Verder is Dokkum 1 van de slechtst berijkbare steden van het land, dus zo'n grote weg zal dit wel anders maken.

18-10-2005
willem uit Fugelan

die lui in de kooilanden moeten niet zo zeuren!

18-10-2005
eelco uit port sudan

het gebruikelijk ambtelijk gekwebbel en laag-niveau vliegenafvangend geneuzel is net zo lachwekkend als de vondst " centrale as". ..heeft u wel eens een de-centrale as in werking gezien ???

18-10-2005
Mara uit Metslawier

Hoi Mannie, het voormalig lyceum is inderdaad waar 'vroeger' de bovenbouw van HAVO/VWO gevestigd was. De naam van deze locatie was 'De Jister'.

18-10-2005
Mark uit Dokkum

Altijd de Fugelan-inwoners die tegen ons beginnen te zeuren. Heeft totaal geen nut

19-10-2005
rubent uit Dokkum

Berichtgeving klopt niet geheel, is althans niet geheel juist. Een derde aansluiting bij de Bocksmeulen is namelijk niet gewenst omdat het extra verkeersbelasting veroorzaakt voor de Kooilanden. Specifiek voor de Van Tuinenleane, de bewoner heeft dus niet opgeroepen voor een derde aansluiting op de Centrale As, maar riep de gemeente op een extra wijkaansluiting op de lokale ontsluitingsstructuur te realiseren. En dan gaat het om de Stroobossertrekweg, bijvoorbeeld ter hoogte van de Miedemastraat

19-10-2005
jesper uit Zwaagwesteinde

Dom Dom Dom .die weg moet er niet komen Voor die auto.s die er dagelijks rijden tussen Dokkun en Drachten en aders om
Besteed het aan de werkgelegenheid Nu bijna alle bedrijven dichtgaan of mensen ontslag geven . dus gebruik je verstand zeg ik als SP er

19-10-2005
trijekwat uit Veenwouden


@je-SP-er je vraagt dat iedereen zijn verstand eens gebruikt, maar een eis hiervoor is dan moet je wel verstand hebben.

19-10-2005
Janoes uit Wouterswoude

Ik zie voornamelijk voordelen met de aanleg van De CA. De bereikbaarheid wordt uiteraard beter en door de 2 keer 2 - baans weg, waar een maximumsnelheid van 100 km/ uur gaat gelden, zal veel verkeer deze weg nemen en niet meer dwars door het buitengebied en de dorpen jakkeren. Als we dan ook nog met de gemeente kunnen afspreken dat zij er zorg voor dragen dat de dorpen daarna heringericht / verfraaid worden, gaat NO Fryslân er toch niet op achteruit. Ik zie het toch wel positief in!

20-10-2005

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan