Burgumer brug 1 uur dicht in spits
Publicatie: 2 augustus 2005, 9.40 uur
Reacties
Kan iemand vertellen wat betekent dat de brug dicht staat ?
Staat de brug dan open ?
Of betekent openstaan dat de brug dicht is ?
Volgens mij blijft de brug dan naar beneden. De auto's kunnen er dus over, en de vakantiebootjes moeten even een uurtje wachten.
Hèhè, eindelijk mensen die hun verstand gebruiken. Het is toch idioot, dat elke keer zoveel automobilisten, waaronder ook veel beroepschauffeurs, moeten wachten op vakantiebootjes!!!
Moet je die bootjesmensen eens horen als de brug niet onmiddellijk opengaat voor hen!
Ik hoop dat bij andere bruggen dit voorbeeld gevolgd wordt.
Dat de brêge net betsjinne wurd.
Eigenlijk is een brêge om ferkeer de mogelykhied te hjaan om 'r oerte kommen.
Mar se sjoche altyd mar fan de auto ût.
Mearste (vracht)boaten kinne d'r ûndertroch btw.
siil die neie (centrale-as) brêge heecher wurre ?!?!
helemaal duitsers die kunen geen uurtje wachten . zitten ze al te vloeken
dat zijn mensen van ongeduld
Vogens mij als je bij een kanaal staat is deze kant de overkant als je op de overkant staat.
Of heeft dit er niets mee te maken ?
En Bauke is zo'n klote boer, die niets van mensen begrijpt... Heb 100000 x liever een Duitser dan zo'n kloteboer als jij bent wahaha.. Jij met je aannames wahaha
It hat een per jier duorre, mar eindelik hat er ien it ferstân fun.
Trijekwat lees je eigen regel eens door, want ik en ongetwijvelt meer met mij snappen geen snars van hetgeen wat jij op papier brabbeld.
het is makkelijk, het gat vol beton storten, is die brug overbodig.
pleziervaren kan wel ergens anders, het bergummermeer is groot zat.
@sleatswetter ik ben het voor het eerts met je eens.
Wie gaar er voor zijn plezier naar Burgum ?
sleatswetter heeft zeker als beroep bijstandtrekker, er is ook nog beroepsverkeer op het water jonge, misschien moeilijk te begrijpen als je het geld zo krijgt, ik bedoel maar, zonder er voor te hoeven werken!!!!
tranendal staat voor burgum?
het beroepsverkeer wat over het water gaat kan ook prima over rails en wegen.
we zijn niet afhankelijk van beroepsvervoer over het water.
er zijn meer wegen die naar rome lijden 666.
@sleatswetter ik ben het nu al voor de tweede keer met je eens.
Drie keer is scheepsrecht.
"@sleatswetter for president".
Tsjonge jonge, JUT en JUL zijn het eens!
ja waarom gaat niet iedereen in de boot? kan de brug ook weg.. en de auto's.. Vett relaxt..! Dom praat nie.. haha
@joepie ben jij ook aan het solliciteren naar het presidentschap ?
"@joepie for president".
Ik kan er niets aan doen, maar dat klinkt niet spectaculair.
@bassie heb jij een verklaring waarom alle inwoners uit Burgum de namen een verkleiningsform hebben.
B.v. @bassie, @joepie, @chickie enz.
Ik ben zeer nieuwsgierig voor een verklaring.
snap no werom ast die self trijekwart neamst .kinst net foar fol oansjoen wurde
in skip fan bygeliks 1000 ton hoefolle auto's binne dat ?
silst selfs wol net uitrekenje kinne mar nim mar oan dat it mear as 1 is
Gewoan in tunneltsje under it kanaal troch,kost in pear sinten,hast ek wat!!!!
Dan mar gjin nei meubilair in´it gemeentehus en fjirdere oanklaaing fan it neie gebou!!!Is it wat ????B & W
@wastobbe gisteren heb ik ook getwijfeld aan mijn naam en heb even overwogen om dit te veranderen in "halve".
Misschien had ik het toch moeten doen.
Bedankt voor jouw advies.
@siepkje het nieuwe meubilair in het gemeentehuis en de aankleding van het gebouw dient voor de goede representatie naar de burgers.
Begrijp ik goed dat je dit niet door hebt ?
Nu vraag ik me ineens af of ik het wel begrijp ?
Voor 666
Voor het vrachtverkeer dat over het water komt hoeft die brug helemaal niet open die zijn laag genoeg he!!!
Het gaat om de pleziervaart met name zeilschepen die met hun klote masten net 5cm boven het wegdek van de brug uitkomen, ze zouden een vaartuigen belasting in moeten voeren.
En hoe hooger de mast hoe meer ze moeten betalen!
Trijkwat, wat kan mij dat nieuwe meubilair toch schelen. Daar hebben de burgers niet om gevraagt toch. Nee, dit wordt ons gewoon door de strot gedrukt. Maar we moeten het wel met zijn allen betalen. De bedenker van die overbodige luxe, moet het maar uit eigen zak betalen vind ik.
Er was toch een enorm geldvoordeel behaald in deze gemeente, en dat moest gewoon zo snel mogelijk op. In plaats van die luxe, hadden ze beter samen met de provincie een nieuwe HOGERE BRUG kunnen plaatsen. SAMENWERKEN heet dat.
Trouwens, die centrale as waar ze het over gehad hebben komt er niet zou het wel. Dan is het geld opeens op.
VERVOER OVER WATER DE JUISTE WEG!!!!! Daar kan geen trein of vrachtwagen tegen op qua tonkilometer en is veiliger en milieuvriendelijker!! draaien met die brug!!!!!!!!!!!!
Nou, dat milieu wordt ook met die tankers flink naar de donder geholpen. Heb je die dingen nooit zien varen? Eerst komt er een roetzwarte rookpluim daarna de tanker, en daarna een alles wegspoelende vloedgolf omdat de meeste schippers menen in een speetboot te toeren.
Dan hebben we het nog niet gehad over die GIGANTISCHE milieu rampen, als er weer zo,n pokke boot door midden breekt. Je zult wel zeggen, dat het hier niet gebeurd. Maar hoe vaak lozen binnenvaardschepen in Nederland hun afvalwater en olie niet gewoon op ons opervlaktewater?
@joepie volgens mij hadden ze best iets kunnen besparen ten gunste van een nieuwe bestrating in Burgum denk je niet ?
ik zou zeggen kijk een op www.vaart.nl en link daar maar eens door dan zie je vanzelf aan welke eisen de huidige binnenvaart moet voldoen,en die zijn (gelukkig!!)zeer streng!!! eerst de rook en dan het schip?? ze varen toch niet achteruit zekers???? en olie lozen??? dta behoort tocht echt tot het verleden hoor! 1 enkele uitzondering daar gelaten,maar uitzonderingen lopen of rijden er aan de wal ook rond!!! de boetes liegen er niet om!!
ik denk dat 75% van mensen die nu op de weg zijn niet beroepsmatig op de weg zitten .
dus die hebben ook zat tijd dacht ik
als het vervoer over het water er niet was zatten wel helemaal klem op de weg.
Ja ok mee eens,maar als ik sommige priktolletjes zie die kunnen hun mast ook wel laten zakken zeker! wij in de beroepsvaart doen er alles aan om onder een brug door te komen,zal wel moeten want in Europa zijn zat bruggen die rond de 4 mtr hoog/laag zijn en daar moeten we toch ook onder door want dat zijn vaste bruggen.de beste oplossing voor Burgermerdaam is gewoon een aquaduct,dan is het probleem opgelost,een nieuwe brug zal op Rijnvaarthoogte komen dan moet je hard trappen op je fiets!
Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.
Inloggen
Nog geen account? Meld je gratis aan