14,8 °C
 Regionaal nieuws
 Fotonieuws
 
 Vraag en aanbod
 Uitgaansagenda
Misdaad in je straat
 
 Contact
 Zoeken
 Nieuwsarchief

Chaos bij illegale kroeg in T'heide

Publicatie: 
zaterdag 09 juli 2005

Vrijdagavond rond 22.40 uur moest een politiemacht in actie komen aan de Oane Binnesloane in Twijzelerheide. Het conflict ontstond bij een illegale kroeg in een schuur achter de woning. De kroeg die b....

 

REACTIES

goeiedaag vette party zeker??????? ik heb niks gehoort ofgezien zal wel weer een storm in een glas water zijn ????? :-P

s4 uit olee feesten | 09-07-05 | 01:22

Geen storm in een glas water, maar wel goed dat ze die illegale kroeg eens aanpakken, want dit geeft behoorlijke overlast door de jeugdige (13-... jaar) bezoekers aldaar.

fryslan66 uit tw'heide | 09-07-05 | 01:47

Fryslân66 .> Ben ik helemaal met je eens, het lijkt wel dat hier steeds meer gedoogd wordt door de mensen, maar in werkelijkheid is dat wat nu blijkt wel anders

en wat betreft die ilegale honden fokkers, wordt je ook niet goed van, ze laten de beestjes zo los, als ze niet geschikt zijn voor de handel

reit uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 07:17

Nu is het slechts een oorvijg, maar inderdaad de illegale kroegjes groeien als paddestoelen uit de grond met soms zeer jeugdige bezoekertjes, die zich gewoon finaal lam zuipen en dan voor de nodige overlast zorgen. De Telegraaf wijdde aan dit nieuwe verschijnsel de nodige aandacht(zaterdageditie 2 juli). Mede gelet op recent gebeuren terecht en tegelijkertijd een zorgwekkende ontwikkeling. Keihard optreden tegen ouders die dit soort gelegenheid bieden op hun terrein, lijkt hier de enige remedie.

koddebeier uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 07:18

Ein-de-lijk! Het mocht tijd worden! De kroegbaas kan een fikse boete verwachten, o.a. voor drank schenken aan minderjarigen, en omdat hij geen vergunning heeft voor zijn 'hokje'. Heb gisteren genoten van de chaos ^^ Zat er al lang aan te komen! Wel een beetje overdreven waren die 7 politieautos, heel Politie Friesland stond voor de deur! Maar goed, we zullen afwachten.

gail uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 07:25

Eindelijk dit werd tijd. Anders werd er nog meer jeugd de vernieling ingeholpen. Dat die illegale kroegbaas niet beter kon nadenken!

mirre uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 07:56

Kon hij ook niet. Leuk toch, paar centjes verdienen? Nahahaha dacht het niet, die gast is nu zwaar de lul!

gail uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 08:38

was indd flink gehoorig gisteravond.

weg met zulke illegale kroegen, komt niks goeds van.
kinderen weten de risico van alcohol nog niet,
er mag niet voor niks niet geschonken worden onder de 16 jaar.

maar de reactie van die illegale hondehandel kan ik niet in verband brengen met dit bericht.

graag uitleg hierover reit.

sleatswetter uit de swadde | 09-07-05 | 08:48

jammer dat ik er nix van gehoord heb.Heb ik toch eens een keer goed geslapen.Maar goed aanpakken die illegale kroeg.Dit liep de spui gaten uit.

tsjol uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 09:09

P.S. kan ik de hele boel ook over nemen voor een prikje.Zit wel handel in.

tsjol uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 09:09

Haha, zit bij die vent achterhuis, is een doodnormale schuur/garage ;) Denk niet dat die gast nog discootje-mensen opt hiem wil hebben ;)

gail uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 09:27

Ik snap niet dat ze die vent gisteravond niet hebben opgepakt. Wie schopt nu een jongen van 15..

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 09:45

is dat het lonsdale groepje,ze verpesten het voor degene die wel een leuk hokje hebben met regels en afspraken die er gemaakt word over geluidoverlast,ik geef hier de ouders ook de schuld van die weten niet eens wat hun kinderen er allemaal doen,het is lekker gemakkelijk weg met die kinderen dan hebben wij er geen last van ,dus pak niet alleen de jeugd aan maar meer de ouders

wendy uit twijzelerheide | 09-07-05 | 10:53

@Wendy: Zodra het teveel overlast geeft, dan aanpakken die handel.
En ik ben het met je eens dat ze ook de ouders moeten aanpakken.

tilstar uit Kootstertille | 09-07-05 | 10:58

de jeugd van tegen woordig wil alleen maar rotzooi schoppen laat ze toch lekker of niet dan????.ik vind gewoon de ouders meoten beter op hun kids letten maar de meesten hebben liever dat ze rotzooi schoppen zolang ze maar buiten zijn en erzelf geen last van hebben

s4 uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 11:01

Als ze in het hokje niet met drank waren begonnen te schenken was er niks aan de hand geweest. De jeugd heeft immers niets in de Heide. Als ze op straat staan en gewoon kletsen is er meestal al gezeur! E Nu hadden ze een hangplek maar omdat de ,kroegbaas, allemaal eurotekens zag en over de levers van onder de 16 jaar zijn geld wil(de) verdienen is t mis gegaan!

chucky21 uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 11:16

hier hebben we ook van die hokjes maar nooit geen last vreemddddddddddddddddddddddddddddddddd

amstelboy uit Dokkum | 09-07-05 | 11:25

Hé chucky21.

Leuke woordspeling:
over de leveRs van onder de 16 jaar.

maar je zal ongetwijfeld de leveNs bedoelen;-)

gruttepier uit Grou | 09-07-05 | 11:30

Boontje komt op zijn loontje
een ander graag zien hangen nu hangen ze zelf.

corvette uit zwaagwesteinde | 09-07-05 | 11:38

Eigen schuld,een ander moet ook vergunningen aanvragen dus hij ook,ookal is er weinig te doen in bepaalde dorpen.
Daar mag ook wel eens iets aangedaan worden.

mieke uit Drachten | 09-07-05 | 11:41

@Chucky21: Wij hadden hier in De Tille vroeger ook niks. Wij hingen niet op straat rond. Heel makkelijk om anderen de schuld te geven. Je kunt ook bij vrienden thuis gaan zitten??

tilstar uit Kootstertille | 09-07-05 | 11:47

Tegen zulke mensen valt niet veel te doen het maakt ze niet uit waar die kinderen zitten. Want daarna kwam ik die kinderen om 2 uur!!!!!!!! nog tegen bij de kelder

hamdolf uit twijzelerheide | 09-07-05 | 11:53

dit doet pijn dit kost geld

gerechtigheid

corvette uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 11:53

Ik heb zelf ook een keet achter huis, op zich is daar niks mis mee vind ik. Als het maar een beetje normaal blijft. Want dan mogen jullie mij wel eens vertellen waar wij anders heen moeten???? Op straat rondhangen ofzo en dan daar de dingen wat vernielen. Jullie moeten blij zijn dat wij bij ons in de keet zitten dan heeft geen een last van ons. IK vind wel dat het wat op een normale manier moet

hamdolf uit twijzelerheide | 09-07-05 | 11:59

vind ik ook ze moeten bluij zijn dat de jeugd een plek heeft want als ze op straat rondhangen ist ook nie goed !!

shettie uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 12:02

Want dan mogen jullie mij wel eens vertellen waar wij anders heen moeten???? Op straat rondhangen ofzo en dan daar de dingen wat vernielen.

Dus dat betekend een onder komen en/of anders vernielen we maar???
Hamdolf.....effe kopke erby

kikker uit Rohel | 09-07-05 | 12:13

jullie kunnen allemaal wel zeuren over de drank maar als wij buiten omhangen dan word er ook altijd gezeurd. We worden immers overal weggestuurd.

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 12:34

ik hoor steeds op straat om hangen en vernielen,dit heeft geen zin al die jeugd hebben toch ouders kun je dan niet om de beurt bij één zitten,maar dit kan zeker niet want dan hebben de ouders er last van en dat vernielen heeft niks te maken waar je zit ,dit is een kwestie van normen en waarden of weten jullie daar niks van maar wie hebben ze nu opgepakt?daar ben ik nog niet achter

wendy uit twijzelerheide | 09-07-05 | 12:45

De gemeenschap moet blijkbaar op z,n tellen passen wanneer de jongelui geen vertier wordt geboden, b.v. een eigen onderkomen, want anders begint men zich te vervelen met als gevolg het plegen van vernielingen e.d. Er lijken mij langzamerhand voldoende faciliteiten geschapen voor de jeugd. Voor sommigen is dat niet voldoende. Tja, denk ik dan! Probeer je zelfbeklag nu eens achterwege te laten en positief nuttig op te stellen. Ik weet, het betreft een andere discussie, maar wordt moe van reacties

koddebeier uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 12:46

Gewoon doorgaan met de illegale kroegen, zuipketen en zuipcaravans !!. In een gewone kroeg, disco en bar moet je 2 Euro neertellen voor een plastic beter lauw bier. Laat ze maar doodvallen !!.

heemhond uit Zuipketerveen. | 09-07-05 | 12:52

hamdolf uit twijzelerheide zaterdag 09 juli 2005
11:53 uur
Tegen zulke mensen valt niet veel te doen het maakt ze niet uit waar die kinderen zitten. Want daarna kwam ik die kinderen om 2 uur!!!!!!!! nog tegen bij de kelder........kijk deze man of vrouw weet wat ik ook bedoel snot kids van 13 14 jaar die hele nachten op straat om dwalen en bij de kelder om kloten ze hebben daar niks tezoeken zulke snotneuzen hebben daar niks tezoeken die horen in hun nest teliggen.

s4 uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 12:57

Het gaat de illegale kroeghouder er niet om om de jeugd van de straat te houden,
maar het gaat hem om het het geld,
zo nu ook de belastingdienst

corvette uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 13:18

ach jah.... boeie.. ik maak me er niet druk om

chickie25 uit Burgum | 09-07-05 | 13:36

dat doen meestal simpele zielen

Dat het hun niet boeit?????

reit uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 14:04

ik heb er ook wel eens gezeten beere gezelig nergens last van gehad bij en kroeg gaat het ook wel eens mis nou dit is zelfde kan gebeuren waar moeten we anders heen dan op straat mag niet zo aan reacties te horen kelder ook niet ilegale kroegen niet nou ja dan moeten we maar niet bestaan ik vind moet kunnen boeie hihi grnus ut gumber

mossel uit burgum | 09-07-05 | 14:45

wij zaten vroeger gewoon in op de straat of in een speeltuin te drinken niks aan de hand hoor als je elkaar maar weer wat heel thuis brengt.

kabelgek uit Zwaagwesteinde | 09-07-05 | 15:05

Waar ik me aan stoor dat de jongelui worden bestempeld als "Londsdale"-jeugd.
Daardoor zet je het merk Londsdale in een verkeerd daglicht (lees oa. racisten)
Londsdale bekend kleur en wil bovendien
niet geassocieerd worden met bepaalde groeperingen. Wat voor merken er nog meer werden gedragen door deze jeugdige groep wordt niet vermeld. Dus het merk Londsdale is hier niet van toepassing in mijn ogen.

catharina uit Veenwouden | 09-07-05 | 15:35

Hoezo, er zijn geen hangplekken voor de jeugd? Volgens mij was de Jister in de Heide gister open, Quat was volgens mij open, Het Witte Hûs en de Heidehoeke, de Kelder. Allemaal officieel, en waarom zou je dan zo'n heibel maken als zo'n illegaal hokje dicht gaat? Plek genoeg voor de jeugd!

gail uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 15:50

goedzo mossel ik ben het met je eens haha tis der altijd mooi ..!!

shettie uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 16:37

Tot gisteren dus. Moest toch eens uit de hand lopen.

gail uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 16:56

Jim matte ollejer net sa zeuren! ot we buten stean ist ek net gOedj.. dan ist ook weer overlast.. en beginnen ze WEEEEEER te zeuren.. en dan gaan der alleen mar meer dingen kapOt.. eGt wier net sah zeuren!

vaagowh uit Bpost | 09-07-05 | 17:44

ik ben het met 'koddebeier'eens; er is dan ook een mentaliteitsverandering nodig onder de jeugd, en niet de gehele jeugd zoals 'S4' zegt, maar de jeugd die niet wil deugen en het vanzelfsprekend vind om iets te vernielen omdat ze hun eigen frustraties niet de baas zijn. P.S.

Ik ben zelf ook vroeg begonnen te drinken maar heb altijd respect gehad voor andermans eigendommen, heb dan ook hooguit mezelf schade toegebracht door alcoholmisbruik!!!

mx1 uit hurdegaryp | 09-07-05 | 17:46

plysjes mei 6 auto's older,bietsje doel lit ze wot betters dwan dan nei son vechtpartij,tsjonge jonge dikke nietsnutten ot et binne.
ze witte net wot ze uutfrette matte.
gji bie trion tuntsje skoffeljen dogge ze nog es wot nuttigs.
dikke stumpers.

honda uit Driesum | 09-07-05 | 18:49

wendy ik bin et helemaal mei die iens,ot ze een jeugdhonk harre,best mar ze matte net verniele gean en ze matte hun een bietsje gedrage en dan komt olles wol goed,wit ik cker.
wie harre ek een caravan,mar wie witte sels wol wot wol en net kin.
en ik soe et heel erg skonde fiene ot uuse caravan der wei mat omdat oaren et foar uus verziekje.

honda uit Driesum | 09-07-05 | 18:58

Ien ut hokje komme net iens ollejer "lonsdale"-gasten.. Ut is ollejer Hardcore.. Dom praat.. Pliesje wit net iens wet se ut oer harre.. Pff..

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 19:51

ik weet niet wat er gebeurt is gister.maa rik wil ff kwijt, als de jeugd geen plek heeft, hoef je niet te vernielen toch? en ouders de schuld geven vind ik niet terecht.al is het in sommige gevallen waar. mijn stelregel is altijd, amerikaanse fuif maar iedereen houd er niet van. maar je hoeft toch niet te vernielen als je geen plekje hebt? of snap ik iets niet?

mayke uit buitenpost | 09-07-05 | 20:46

Jeugd die roept: "als we geen plekkie hebben, dan gaan we vernielen...", is niet goed wijs!!! Bij volwassen worden - dat willen we allemaal graag! - hoort een belangrijke term: ZELFVERANTWOORDELIJKHEID! Dus ook zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen vrijetijdsbesteding, zonder dat een ander er last van heeft. Ga toch rummicuppen ofzo!

nelson uit Hurdegaryp | 09-07-05 | 22:08

de jeugd opsluiten totdat ze zelfstandig en volwassen zijn lijkt me beter.

alhoewel veel volwassenen zijn niet veel beter dan kinderen.

sleatswetter uit de swadde | 09-07-05 | 22:17

Volgens mij slaan we de plank helemaal mis.
Hier is iemand die alcohol aan zeer jeugdige kinderen verkoopt en dat mag niet.
Plekken in tw'heide zijn er wel alleen die houden zich aan de wet en verkopen dus niet aan de jeugd.
En misschien is het nu eens tijd dat de gemeente, politie e.d. er eens op toe zien wat kinderen van 12,13,14, ... nachts op straat uitspoken.
Maar in ieder geval zijn wij in het dorp één kwijt die jeugd bewust mihandeld door ze drank te schenken.

fryslan66 uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 22:28

Mooi gezegt Fryslan66, ben het helemaal met je eens!

gail uit Twijzelerheide | 09-07-05 | 22:53

mariekuuh ik bin ut hielendol mei die iens!!! de minsken matte eerst marrus wiete wat der ollejerre wienen mei hun lonsdale minske tss der wienen net iens ollejerre lonsdale minsken!! maja de minsken meije graag prate mei hun oerlest dit en oerlest dot ot we op een hoekje stjinne ist wer net goed dus en noh hienen we een hangplek! von de gemeente kreje we ut net iens!

zwagerboskfamkuh uit zwagerbosch | 10-07-05 | 00:15

En mariekuhjj ja zeker die man tss daar valt nix over te zeggen!!! en hij hoeft niet opgepakt te worden hij draait nu ook wel een diep gat in! (en terecht ook!)(daar zal iedereen het wel met mij eens zijn als ze alles wisten van die man)

zwagerboskfamkuh uit zwagerbosch | 10-07-05 | 00:22

it binne altied gwon ut de bosk

dan uit Zwaagwesteinde | 10-07-05 | 07:45

beste sleatswetter , nu ben ik het weer niet met je eens dat je zegt dat kids niet weten wat dranl met hum kan doen...

ik heb met vrienden ook een als je het zo noemen moet(illegale kroeg) wij noemen het gewoon een hokje, maar als iemand bij ons te veel op heeft dan zeggen we je krijgt niet meer dan maar aan de fris.
en dat werkt prima dusz zeg niet dat zulke dingen weg moeten of dat jeugd niet weet wat drank met hem doet

schotel uit kootstertille | 10-07-05 | 08:47

sluiten die keet.....fik erin.....het zijn toch maar racisten....slonsdalejeugd...
je zou ze haast in de blote kont op het azc neer zetten...en drank he...kinderen moet je niet laten zuipen...dat gaat altijd mis..het is net of ze terug gaan in de tijd...ze worden acuut weer kleuter..en dan sociale vaardigheden...ontbreekt er ook nog aan dus

chickie25 uit Burgum | 10-07-05 | 09:10

en dat wou ik maar ff melden!!!!!!!

chickie25 uit Burgum | 10-07-05 | 11:37

ikweet niet maar ik heb der altijd gezeten en het was niet allemaal lonsdale jeugd chickie25 het kan hier wel opt internet staan maar het was maar ene kwart ofso van de lonsdale jeugd,,!!

shettie uit Twijzelerheide | 10-07-05 | 12:36

Geweldig dat ie is gepakt het liep de laatste tijd erg uit de hand heb ik gehoord,Veel herrie en glaswerk op straat,Het begon daar met een klein groepje maar werd er steeds meer,maar ja was wel goed voor hun hoe meer kids hoe meer we verdienen,Er werd zelfs geld gevraagd voor het gebruik van toilet,maar ja nu zit ie zelf in de stront ene die gokkasten maar retour zeker (had ie in bestelling)word er gezegt...

ikke74 uit friesland | 10-07-05 | 13:05

Hebben degenen die dit goedkeuren thuis geen plek? Dan kunnen ze beter met hun allen in een internaat, misschien krijgen ze dan nog wat opvoeding, als de ouders toch te beroerd zijn om er op te letten.
Het is toch niet normaal wat voor woorden hun over de lippen komen.

mirre uit Zwaagwesteinde | 10-07-05 | 13:33

er werd geen geld gevraagd voor de wc :S ik kwam er tog elk weekend

shettie uit Twijzelerheide | 10-07-05 | 13:33

Olderaast .. staan we in bpOsy.. kOmt de stadswacht ..;; zegt blijf maar staan.. mag wel.. als jullie geen trOep maken..(WAS DER OOK NIET).. komt de politie ;; iedreen bOete! |-).. waar mOet je dan heen.. ?! in een hOkje mag OOk niet meer .. en asJeblieft .. schuif alles maar weer ope "lOnsdale-jeugD".. juist al die CLUBKUTTEN zijn discriminerend.. jeSuS..^o)

vaagowh uit BpOst | 10-07-05 | 14:00

Beter een keet (met toezicht van normale volwassene)dan de hele dag met witte koppies achter de computer!

siepkje uit Burgum | 10-07-05 | 14:01

ik snap niet waar iedreen zich mee bemoeid uit burgum en omstreken! juliie weten niet wat voor zweer er in het hokje was!! het was er altijd maar dan ook altijd beregezellig en nou jah nu dat ene acevitje ik snap niet waar jullie jullie druk om maken!! wat willen jullie dan dat we op straat herrie gingen schoppen!! En laat tog iedereen lkkr zelf weten als ze lonsdale willen dragen het is onze keus niet die van julliee

bestuuuh

famkee15 uit twijzelerheide | 10-07-05 | 15:59

HAhahaha t,is en blijft een boeregehucht kunnen ook niks inde teugels houden

tommy uit drachten | 10-07-05 | 16:15

ook bij mij moet er betaald worden voor de plee,

grote boodschap 1 euro
kleine boodschap 0,50 cent.

wc papier kost 0,05 cent per velletje.

tja tijden zijn nu eenmaal duur.

sleatswetter uit Twijzelerheide | 10-07-05 | 17:35

als dat werkelijk zo is sleatswetter (wat een naam zeg),spoor jij niet.

jeen uit Kollum | 10-07-05 | 18:12

Ben t helemaal eens met Siepkje! En Gail,ik denk niet dat het Witte Huis en de Heidehoeke op kinderen van onder de 16 wachten! Laat ze een hok of caravan krijgen zonder drank! Tilstar,ik geef de kroegbaas de schuld (drank aan kinderen te verkopen),hij die zelf kinderen van onder de 16 heeft zou toch beter moeten weten!

chucky21 uit twijzelerheide | 11-07-05 | 00:11

tsssss....het is toch zielig dat er geschonken wordt aan minderjarigen....

maar toch....dicht met die keet en niks nieuws er weer voor terug geven...afleren dat kinderlijke gedrag....en ach...als die slonsdale trui maar goed zit...schop in je reet met kisten....

chickie25 uit Burgum | 11-07-05 | 01:56

Hebben die 12 en 13 jarigen geen ouders die op hun letten.
Het wordt steeds erger met dit soort voorvallen en als ze er nu al mee in aanraking komen, worden ze jong vandalist en/of crimineel volgens mij.
Eigenlijk zouden ze in Twijzelerheide/Zwaagwesteinde een of twee jeugdwerkers moeten plaatsen, die kunnen met de jeugd naar mogelijke oplossingen, compromissen zoeken.
Groeten uit het (ook niet altijd rustig)Noardburgum

famke82 uit Noardburgum | 11-07-05 | 13:24

Ik ben het helemaal eens met chickie25 ut
Burgum.
Drank aan minderjarigen schenken kan natuurlijk niet.
Hij heeft zelf kinderen onder de 16 jaar dan zou je toch beter moeten weten.
Wat Famke82 zegt over 1 of 2 jeugdwerkers
is volgens mij een goed idee.
Kinderen van 12,13 jaar horen s"nachts niet
op straat rond te slenteren daar komt niks geen goeds van.
Maar het is te hopen dat er stappen worden ondernomen.

zwartschaap uit NIEMANDSLAND | 11-07-05 | 13:29

Nou ik lees alle reacties en kom tot de conclusie dat de burgemeester maar en referendum moet gaan houden in deze streek.

Dit heb je in Grou niet...jammer toch?

gruttepier uit Grou | 11-07-05 | 13:34

Nou Chickie 25 ,weet jij wel dat er in Burgum,ook vanalles maar kan,hebben ze bijv. disco voor onder de 16,gaan veel kids eerst goedkope fruitdrankjes uit de aldi nuttigen(met 5%alc.)dan gaan ze met een vervelende kop naar Quatrebras,om daar nog wat fris te drinken, en dan s´nachts de rotzooi vernielen in Burgum,wat te denken van de drugsmisbruik,laat de coppers maar eens wat meer oprollen,ettertjes van 14 jaar aan de coke,eerst gratis geven en dan voor een wip en dan voor geld,Burgum heeft´t !

siepkje uit Burgum | 11-07-05 | 13:41

Wat ik eigenlijk wil zeggen,dat er gewoon meer te doen moet zijn voor jeugd,meer toezicht,op onder meer drank-en drugsmisbruik en dat het in alle dorpen en steden hetzelfde is,omdat er gewoon geen flikker te doen is,niet alleen in T.heide.

siepkje uit Burgum | 11-07-05 | 13:45

Noh jong.. wot un praat net oer slonsdale jongeren.. Hak ek ol jedder sein dot ut net ollejer LONSDALE is ient hokje.. Tss.. Minsken die net witte wert se oer prate mat sig de bek howde!!!!

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 11-07-05 | 13:46

En meensken ut Burgum Dokkum en olles die hoeve zich der hielendol net mei te bemoeien wont die witte ol hielendol net wert se ut oer hache..

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 11-07-05 | 13:47

En meensken ut Burgum Dokkum en olles die hoeve zich der hielendol net mei te bemoeien wont die witte ol hielendol net wert se ut oer hache..

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 11-07-05 | 13:50

Jemig moest je zaterdag nacht zien.. Politie auto reed wel 20x rondjes in de buurt daarvan :S Hebben ze nou niks anders te doen ... En nu zag je iedereen weer op straat nja :) eigen schuld

aleuh uit Buitenpost | 11-07-05 | 16:55

Mensen en uit een ander dorp weten niet eens wat der allemaal gebeurt is! jullie moeten jullie gewoon stil houden met dat domme praat! Der zitten niejj eens allemaal lonsdale jongeren! pff..Ben het met je eens hoor mariekuhjj!

minkuhjj uit Ergens! | 11-07-05 | 17:24

ja hoor....neem er nog een........
wat kost een pilsje daaro???

chickie25 uit Burgum | 11-07-05 | 19:32


ik vindt die slonsdalejeugd allemaal maar meelopers..zuipers....misschien niet allemaal racist maar toch...kansloos...
tijd dat er eens toezicht op komt...wel keet...geen drank..dan zal het zekers wel beter gaan ahhaha


dit probleem heb je overal...zeker hier in burgum....maar toch...ik sta nog steeds achter mn woorden....was vroeger zelf net zo kansloos.......hopelijk worden ze nog eens wakker en gaan ze een cursus sociale vaardigheden volgen...

chickie25 uit Burgum | 11-07-05 | 19:40

laat iedereen in zijn eigen waarde hoe waaren we zelf toen wij zo jong was niet beter denk ik aan kinderen onder 16 jaar niet verkopen van der rest maakt mij niet uitgroetjes

eico uit Burgum | 11-07-05 | 23:10

ik snap het verband niet met londsdale kleding.

londsdale is een normaal kleding merk net als nike, adidas enz enz.

omdat de zwarte heren zich gediscrimineerd voelen als blanken in die kledij lopen wordt het als rasistich bestempeld.

nog even en we mogen ook al geen klompen aan, dan denken alle stadjes dat we hun geen discrimineren.

nee mensen, dat gelul over die londsdale kleding is de grootste flauwe kul.

laat ieder dragen wat hij zelf wil.

we leven tenslotte in een vrij land

sleatswetter uit Twijzelerheide | 12-07-05 | 07:25

heee chickie25 heb jij dan ook een cursus sociale vaardigheden gevolgd? Of ben je nog zo kansloos?

westereender uit Zwaagwesteinde | 12-07-05 | 11:02

en ben je dan toch goed terecht gekomen zonder die cursus wat zeur je dan dan komt t toch ook goed met hen?

westereender uit Zwaagwesteinde | 12-07-05 | 11:05

Wat een dom gelul over lonsdale allemaal. Chickie25 denkt volgens mij ook dat ze alles weet over LONSDALE jongeren. Over dat het zuipers zijn.. Pff.. Die weet echt niet waar ze over praat..

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 12-07-05 | 16:53

Een feestje is altijd gezellig of niet S4???

tineke21 uit Zwaagwesteinde | 14-07-05 | 17:21

Chicky25, 1 euro

gail uit Twijzelerheide | 15-07-05 | 14:52

Jij hoorde toen ook al opbed te liggen S4 haha ;-)

tineke21 uit Zwaagwesteinde | 16-07-05 | 11:51

Werd goed geld verdient daar hoor.. Die gast had zelfs horloges en andere sierraden te koop. Mens, zoek toch werk!

gail uit Twijzelerheide | 17-07-05 | 15:22

Sieraden? Shit,had ik dat maar geweten!

chucky21 uit Twijzelerheide | 18-07-05 | 08:42

ze hadden niet eens sieraden en horloges te koop.. :S

mariekuhjj uit Twijzelerheide | 18-07-05 | 11:13

jah horloges wel sieraden niet

shettie uit Twijzelerheide | 18-07-05 | 12:00

Dan ben je toch ook gek int hoofdje? Als je kleine kids drank verkoopt, en horloges e.d.? Te lui om zelf te werken zeker..

gail uit Twijzelerheide | 18-07-05 | 12:06

volwassenen behoren toch een voorbeeld te zijn...zo zie je maar weer...wel de leeftijd om zichzelf volwassen te noemen...maar niet verder ontwikkeld... stil blijven staan zeker...drank maakt meer kapot dan je lief is...

neutraal uit twijzelerheide | 19-07-05 | 00:22

Ik hoorde van een gast uit Zwaagwesteinde dat er nu een lijst is gekomen? Wie er wel en wie er niet in mag? Hoe zit dat nou eigenlijks inelkaar?

gail uit de Wâlden | 25-07-05 | 17:32

cafe is alweer bezig

dan uit tw heide | 07-08-05 | 22:13

Nog even en de hel breekt weer los..

gail uit Twijzelerheide | 10-08-05 | 13:23

dachten jullie nouw echt dat die kroeg weer open ging:S voor wie dan ,,, !!? of hebben die dan en gail muziek gehoort ofzo dat kan ook al niet meer zeker ,,, !!!? teveel fantasie zeker !!:S haha of teveel tijd over !!! ,<,

meisjes11 uit twijzelerheide | 14-08-05 | 00:20

Lieverd, mn tante woont daar op die straat. En die hoort ook nog steeds muziek enzo. En ik heb gehoord dat er een lijst is gekomen? Der mochten maar zoveel mensen in?

gail uit Heide | 19-08-05 | 20:47

oh die tante heeft muziek gehoort!! we zeiden tog al muziek kunnen ze ook al niet meer horen zeker !! ik denk dat ze daar zelf ook jeugd hebben of niet ?!! met wat vriendjes en vriendinnen:S en die genieten er nu dubbel op van! jammer voor die tante dan !!! ze moet beter op letten sucses

meisjes11 uit twijzelerheide | 20-08-05 | 20:15

trouwens wat zielig voor je tante van die muziek zal wel een oud struik zijn zeker die zelf niet jong is geweest

meisjes11 uit twijzelerheide | 20-08-05 | 20:29

Whaha, en jij wilt zeker gratis drank scoren? Meisje van 11 jaar..

gail uit Twijzelerheide | 22-08-05 | 20:42

ik ben niet 11 jaar :S ik heb het gewoon in men naam mag dat ook al niet meer en die tante moeten ze meteen in het bejaardehuis zetten daar heeft ze geen last van muziek:S

meisjes11 uit Twijzelerheide | 23-08-05 | 11:36

gaat niet om de drank je snapt er ook niks van!! watskeburt!

meisjes11 uit Twijzelerheide | 23-08-05 | 13:01

Ik snap het al, je moet het kroegje natuurlijk wel beschermen, anders zit je zometeeen met pap en mam op de bank met een glaasje prik of heeel misschien wel een flesje shandy naar het nieuws te kijken. Hè gezellig!

gail uit Twijzelerheide | 23-08-05 | 13:32

en jouw naam is zeker gail ook een vreemde naam niet je hebt het wel druk met waldnet zeker geen werk:S niets nut

meisjes11 uit Twijzelerheide | 23-08-05 | 13:52

Nahahaha, popje, ik zit nog op school. Iets wat jij ook zou moeten doen, inplaats van een beetje goedkope drank scoren in je kroegje.

gail uit Twijzelerheide | 23-08-05 | 20:34

Oh, en meisje11, hoezo heb ík het druk met Waldnet? Kijk eens naar jezelf, met je vele berichtjes..

gail uit Twijzelerheide | 24-08-05 | 12:48

wie ben jij eigenlijks met je grote bek!!!:@ dacht je dat wij niet op school zaten ofzo dom zeg van je denk na!!! en altijd maar met je drank je bent zelf alcohol verslaafde zeker pff... !! jaloers zeker als jij er niet meer komen mag ...!!!

meisjes11 uit Twijzelerheide | 25-08-05 | 12:38

Whaha, ik ga liever naar een officiele kroeg, zodat je niet van die chaossen krijgt zoals 8 juli.
Alcohol verslaafde? Nee hoor, jij misschien, omdat je zo agressief gedraagt dat het hokje dicht is, volgens jou dan.
Het boeit mij niet hoor ^^

gail uit Twijzelerheide | 25-08-05 | 13:56

Maar ik ga mn tijd hier niet meer aan besteden, we zitten toch niet meer op het onderwerp.

gail uit Twijzelerheide | 26-08-05 | 13:45

we hebben nu het hokje voor ons zelf en nu kunnen we doen en laten wat we willen en het is nog nooit zo gezellig geweest xxx roelie lekkerpuhhh

meisjes11 uit twijzelerheide | 27-08-05 | 20:15

T Hokje was toch dicht? Althans JOU woorden?

gail uit Twijzelerheide | 28-08-05 | 01:41

VOOR ONS ZELF!!!!!.....

meisjes11 uit Twijzelerheide | 28-08-05 | 12:43

En wie is onzelf??

gail uit Twijzelerheide | 28-08-05 | 20:32

gaat jouw dat wat aan nieuwschierig aapje. dat zou je ook wel willen weten zeker. kan je je tante niet ff vragen.:S

meisjes11 uit Twijzelerheide | 31-08-05 | 16:36

en nu zeg je niks meer hehe

meisjes11 uit Twijzelerheide | 04-09-05 | 20:38

Naja, ik weet niet wat er allemaal gebeurt daar in t hokje, als er nog steeds drank word verkocht is die vent strafbaar..
Maar ja, veel plezier, zodra de volgende inval komt ben ik er wel weer bij.

gail uit Twijzelerheide | 05-09-05 | 11:54

moet je gewoon zelf een keer kijken dan weet je het misschien als er geen drank verkocht word !!!en trouwens er komen geen jeugd meer alleen diie daar zelf wonen misschien..Pff..

meisjes11 uit Twijzelerheide | 09-09-05 | 15:54

*we hebben nu het hokje voor ons zelf en nu kunnen we doen en laten wat we willen en het is nog nooit zo gezellig geweest xxx roelie lekkerpuhhh*
(quote)

Hoe bedoel je, er komen alleen nog maar mensen die daar wonen??

gail uit Twijzelerheide | 10-09-05 | 22:11

precies zoals het er staat maar jij begrijpt dat niet maar je doet je best nog maar effe zoek het lekker zelf uit ik zet er een punt achter.........

meisjes11 uit Twijzelerheide | 11-09-05 | 16:30

Ik begrijp je wel. Eerst zei je dat het hokje nu voor jullie alleen was.. En daarna komt er opeens niemand meer, behalve de mensen die daar wonen..

Okééé...

gail uit Twijzelerheide | 12-09-05 | 18:10

Jah snap je het..:S

meisjes11 uit Twijzelerheide | 16-09-05 | 15:58

-_- Ik zei precies hetzelfde als 2 berichtjes ervoor..

gail uit Twijzelerheide | 17-09-05 | 11:46

Jah en..???

meisjes11 uit Twijzelerheide | 22-09-05 | 18:58

Moet je ook niet zeggen dat ik je niet begrijp ¬¬

gail uit Twijzelerheide | 23-09-05 | 14:05

hoebedOewl je..?

meisjes11 uit Twijzelerheide | 23-09-05 | 16:43

Och god.. Laat maar zitten -_-

gail uit Twijzelerheide | 23-09-05 | 16:44

Het is niet mogelijk om reacties te geven op bovenstaand nieuwsartikel. De reactiediscussie is door de redactie gesloten of er is besloten om helemaal niet de mogelijkheid te bieden om een reactie te plaatsen op bovenstaand nieuwsbericht.

14,8 °C

Meting: 16.00 uur

6 inbraken

(30 dagen)

18 inbraken

(vorige maand)

 
 
Nieuwste items
Meest gelezen
 
 
5 jaar geleden
10 jaar
15 jaar
 
GAME VAN DE WEEK
Wees de cool cat van het feest. Swipe om je te verplaatsen. Ga door de hele kamer en dans. Eenvoudige bediening met één druk op de knop en verslavende game.

Speel Party Cat! of een ander leuk spel op WâldNet Games.
 
 




 
Populairste
Nieuwste