Account
Logo
Zoeken
12.2 °C

'Marianne kende haar moordenaar'

Publicatie: 20 mei 2012, 22.57 uur

Reacties

ghostbuster uit Drogeham

ik hoop zo dat ze de dader nu eindelijk eens vinden ,dan kunnen familie en vrienden het eindelijk een plekje geven ,iedereen veel sterkte en hoop dat jullie eindelijk de waarheid weten

20-5-2012
gruttepieter uit Surhuisterveen

ik hoop ook dat ze hem nu vinden dan heeft de familie ook eens rust en laat dat dna onderzoek maar gelijk doorgaan. Als is het een straal van 30 km. Alles opslaan voor een volgend onderzoek dan gaat het veel sneller allemaal.

20-5-2012
ikky uit Houtigehage

iedereen met een hart en een schoon geweten, meld je spontaan aan! laten we dit drama voor eens en altijd afsluiten....

20-5-2012
kuifkabouter uit Dokkum

hoop dat de grond nu iemand heel heet onder de voeten wordt................

20-5-2012
bikemaster uit Oosterwolde

heb het net gevolgd man man wat hoop ik toch dat ze die ploert te pakken krijgen.
hij moet gepakt worden, de Vaatstra's worden ook ouder, het zal toch niet gebeuren dat ze het niet meer mogen meemaken dat ze de dader in de boeien slaan.
Maar ze pakken hem dat zo wie zo hij gaat voor de bijl daar ben ik zeker van !!!

20-5-2012
honke1982 uit Kollumerzwaag

Van mij mogen ze meteen met dat Dna onderzoek beginnen, Hoe sneller, hoe beter.

20-5-2012
wobor uit de loane

Is er eigenlijk ooit wel dna van die beide heren afgenomen die met haar naar Buitenpost zijn gefietst om die fiets te regelen ?

20-5-2012
regendruppeltje uit Uithuizen

Ik geef verdomme met alle liefde mijn DNA, en ik hoop met mij elke Nederlander. Wat zou toch het ontzettend mooi zijn dat dit verschrikkelijke drama eindelijk opgelost wordt. Dit heeft te lang geduurd.

20-5-2012
jochie uit Feanwâlden

Kom maar op met dat onderzoek

20-5-2012
gerrie uit damwoude

Ik meld me nu gelijk aan!Wie volgt??Mannen?Laten we hier een eind aan maken.Aan die onzekerheid!Ik sta gelijk dna af.

20-5-2012
johaaan uit Burgum

Idd! Kom maar op met dat onderzoek! Dat moet er gewoon sowieso komen. Zal toch wel heel triest zijn als er geen toesteming komt. Misschien moet de bevolking dan zelf maar weer een actie organiseren.

20-5-2012
siepkje uit Burgum

Er zijn allemaal scenario's en dat van de klokkenluider weet ik niet hoor, er werden nu bepaalde dingen verteld die niet passen bij een rituele moord, ik hoop echt dat dit met deze dna onderzoeken de doorslag geeft!

20-5-2012
donna uit Damwâld

Dit moet opgelost worden. Dit duurt al veel te lang. En het zou mij niks verbazen dat het iemand uit de omgeving is. Overal wonen vage gasten!! Ook yn e Walden en omstreken!

20-5-2012
wicked112 uit leeuwarden

Nou ik denk dat er heel veel mensen geen dna willen geven, ze moeten hun vinger afdrukken al geven voor een id-kaart. En nu willen ze dna, en straks willen ze dat je in een tube gaat poepen. Dit klinkt heel bod, maar ik denk dat veel mensen zo denken.

Het maakt mij persoonlijk niks uit, en hoop dat het zo word opgelost. Maar ik denk dat niet iedereen vrijwillig gaat mee doen.

21-5-2012
advertentie

snoopy16 uit Twijzel

Hopelijk komt de waarheid ooit aan het licht

21-5-2012
papasan uit Surhùsterfean

Hju moatte it ferplicht stelle yn dizze saak!~

21-5-2012
age uit uithuizen

Vlgs mij maakte Peter R de Vries wel duidelijk dat er voor de complottheorieen(van doofpotten tot rituele moord)van diverse klokkenluiders geen enkel bewijs is gevonden!

Laten we inderdaad hopen dat nieuwe DNA onderzoeken via verwantschap richting de dader kunnen wijzen.

21-5-2012
swittie uit Snits

Wie is er nu zo gek om zijn dna vrijwillig te laten opslaan? Laat je dan ook meteen chippen als je toch bezig bent.

Ik hoop dat de dader gevonden wordt. Maar je mag daarvoor niet de dna-gegevens van duizenden mensen in een databank opslaan.

21-5-2012
papasan uit Surhuisterveen

Derom moatte se it ferplicht stelle Switnaad.......want as elts sa tinkt as dy hat it totaal gjin sin hèn!!!

21-5-2012
johaaan uit Burgum

Het zal wel worden vast gelegd dat de data van het onderzoek alleen voor deze zaak wordt gebruikt. Dan is het toch geen enkel probleem? Ik zou het trouwens helemaal niet erg vinden dat er gewoon standaard bij iedereen dna wordt afgenomen. Ze kunnen ervast heel wat meer zaken worden opgelost... En wat hebben die mensen te verbergen dat ze tegen zijn op z n landelijke databank? Als je niks verkeerd doet, dan heb je toch ook niks te vrezen?

21-5-2012
wicked112 uit leeuwarden

Nou als je het verplicht laat doen ,krijg je nog meer weerstand. Want dan moet je heel nederland gaan doen. Maar ook man en vrouw. want anders hoef ik ook niet geregistreerd te staan, niet alleen een paar mensen in het noorden. We staan al te veel geregistreerd. maar das een mening.

21-5-2012
hyper7 uit Hurdegaryp

ben het met je eens swittie.
het lijkt zo langzamerhand de omgekeerde wereld wel.
hadden ze toen hun best gedaan dan hadden ze dit soort feiten allang geweten en mischien de dader toen al gepakt.
hoop dat er snel een doorbraak is

21-5-2012
papasan uit Surhuisterveen

En als de dader nou eens opgespoord wordt via DNA afgifte, dan is het zeker "onrechtmatig" verkregen bewijs volgens de tegenstanders en moet je hem lekker laten lopen..........gebruik toch je verstand schuif principes eens opzij...die zijn in dit verhaal van ondergeschikt belang

21-5-2012
jannes1 uit Uithuizen

Een grootscheeps DNA onderzoek nu maar, lijkt me! Waar is het wachten op? Gewoon even de bevolkingsgegevens nagaan van destijds en iedereen die destijds 15 jaar of ouder was in NO friesland DNA laten geven. Degene die niet komt/weigert, samen met dat nieuwe DNA "familiëonderzoek", beperkt de kring van daders tot een een minimum. Elke "match"uit dat onderzoek en de niet komers/weigeraars, is de potentiele dader!

21-5-2012
galopsprong uit Driezum

En nu eindelijk actie na 13 jaar. Heb geen hoge verwachting van het DNA onderzoek, o.a. als een Zeeuw hier enkele jaren heeft gewoond en is vertrokken naar het buitenland, tref je ook geen DNA van familieleden aan. Wohor , is niet bekend of de beide heren uit Buitenpost DNA hebben afgestaan, maar als ik Justitie was, waren dit de eersten die aan beurt waren.

21-5-2012
wicked112 uit Leeuwarden

@jannes1 uit Uithuizen iedereen is zowiezo een potentiële dader, dat wil nog niet zeggen dat je iedereen maar als dader moet behandelen. we leven niet meer in het verleden, dat we zomaar iedereen maar gaan oppakken die niet meewerkt.

de mensen die hier nu als hartste roepen; dna afstaan en nu gelijk en die hele reutemeteut. jullie moeten jezelf vandaag gelijk bij de instanties melden en je DNA afstaan. want dat willen jullie toch.

dan doe je het goede voorbeeld, gelijk van de week met zijn allen je DNA afstaan.

ik ben er niet een voorstander van, want ze weten in nederland al meer dan genoeg van je.

21-5-2012
pfaff uit Harkema

Hoop dat de dader word gevonden. Is voor de familie van Marianne ook een stukje rust, ook al krijgen ze hun dochter er niet mee terug.

En dna afstaan moet kunnen vind ik als ze daar mee aan de slag willen. Als je er niets mee te maken hebt dan heb je ook niets te verbergen. Je maakt jezelf alleen maar verdacht als je het niet doet lijkt me.

21-5-2012
jannes1 uit Uithuizen


de theorien die nu aan het licht komen zijn op een rare wijze strijdbaar met vroeger........ twee sporen zonder dat er sprake was van een worsteling, een spoor terug........ de theorie over die fiets die keurig "weggezet was" Het is allemaal volstrekt in tegenspraak met vroeger. Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat ze nu, op basis van dezelfde "sporen en bewijzen", tot volstrekt tegenovergestelde theorien komen?

21-5-2012
dappered uit Heerenveen

Welk belang zou deVries dienen om te liegen. De volhouders hier moeten nu eens goed nadenken. Dat er mensen beschadigd zijn, zo ook kennissen van mij die toe wethouder waren. Het is gewoon walgelijk om dit allemaal terug te zien.

De dader, allemaal gelijk mee doen, fam of niet pakken deze ondekruipsel. Hangen midden in de westereen(ik mag dat niet zeggen, maar vind het toch)

Aub los deze zaak op, en die lulo's die toen de gem bestuur belaagden, wees dan ook een kerel en ga terug en biedt je verontschuldigingen aan. Maar dan komen er weer dingen zoals dit zoals dat. Minkukkels word nu eens pluskukkels.

21-5-2012
jochie uit Feanwâlden

Snap niet dat je tegen afstaan van DNA bent
Ze mogen het van mij hebben . Ik heb niks te verbergen
En ze mogen het ook houden ook . Ze weten alles al van me
Dan dit ook maar . Zie er geen gevaar in

21-5-2012
cheese uit Ureterp

niks mis met DNA opslaan naar mijn mening!
Wat mij verbaasd is dat niemand zo'n aansteker herkent. Het model en plaatje moet toch zijn opgevallen.

21-5-2012
holwerdsuh uit Holwerd

Mooi zo eindelijk de aanwijzingen dat het AZC er niets mee van doen had!, -wist ik al lang al- Waar zijn nu de die hard complot gelovers met hun excuses?!!! och Cornelia heb je niets anders te doen dan een website promoten die fietst op lucht?, De eigenaar en webmaster van dat klokkenluider online is een vreselijk irri mannetje wat lijd aan tunnelvisie, Marianne is mee gegaan het weiland in voor een vrijpartijtje, toen ze zich bedacht is het uit de hand gelopen , Ze heeft de dader zeer goed gekend!, de bewijzen zijn er over duidelijk, Nu is het zaak dat iedereen DNA afstaat!

21-5-2012
bertusbibber uit Augsbuurt

iedereen verplicht stellen van DNA afname wie in nederland woont, ik zou zeggen morgen maar beginnen met grootschalig dna afname in de regio zwaagwesteinde, en daarna uitbreiden over heel de provincie friesland.

21-5-2012
peuter uit sveen

amateur politie van 13 jaar geleden gedreven door tunnelvisie is de oorzaak van de enorme vertraging die dit onderzoek heeft opgelopen. maaar gelukkig is er het 3d team die objectief zonder tijdsdruk het onderzoek overdoet. eindelijk de neus in de goede richting.

de dader komt uit de buurt en zeer waarschijnlijk leest hij nu ook mee. nou gast je wordt gepakt en dat weet je zelf ook. zeg je vrouw en kinderen maar vaarwel wanneer je door de mand gaat vallen.

21-5-2012
wicked112 uit Leeuwarden

@iedereen die voor dna afstaan is; jullie mogen gewoon vrijwillig je dna afstaan hoor. wel even van te voren bellen natuurlijk, maar je dna vrijwillig afgeven is niet strafbaar.

Dus wat let jullie dan?

inplaats van hier een grote mond te hebben van verplicht dna afstaan, ga dan vandaag naar justitie en geef je dna.

denk dat dit justitie al een heel end scheelt, en dat de maatschappij daar meer aan heeft, dan het hier alleen op waldnet roepen.

wel even bellen natuurlijk, want ik denk niet dat ze jullie allemaal gelijk vandaag voor de deur verwachten.

nou ik ben benieuwd of het vandaag in omroep friesland is te zien in het nieuw, dat hier honderden friezen zich al hebben aangemeld voor de dna test.

ben heeel benieuwd.

21-5-2012
digitaal uit Dokkum

Zoals verwacht was het weer de grote vraagtekenshow van Peter R. Mischien dit of dat en zoiets zou kunnen ,maar dat ook en als ze dit heeft gedaan ,dan dit of dat enz enz enz.Een paar dingen over het laatste onderzoek waren nieuw,maar voor de rest een opsomming van allemaal oud nieuws.Was te verwachten,want daar is Peter R(wat ben ik toch een ster)de Vries een kei in.

21-5-2012
bertusbibber uit Augsbuurt

iedereen verplicht stellen van DNA afname wie in nederland woont, ik zou zeggen morgen maar beginnen met grootschalig dna afname in de regio zwaagwesteinde, en daarna uitbreiden over heel de provincie friesland.

21-5-2012
holwerdsuh uit Holwerd

wat een hysterisch gedoe over die klokkenluider online, niemand schijnt te luisteren naar BAUKE VAATSTRA ,hij heeft hier ( de nieuwe inzichten van het 3D Team) wel vertrouwen in, Die mafkees met grootheidswaanzin van klokkenluideronline durft zelfs nog wel te beweren dat Elvis Presley samen met Michael Jackson zit te koffie drinken en dat die gewoon nog leven, Allemaal gebaseerd op NIETS

21-5-2012
plofkip uit Drachten

Het is toch wel heel triest om te beseffen dat er zoveel mensen zijn die commentaar leveren op al het werk wat verricht wordt aan deze zaak,al 13 jaar lang.

Aan al die mensen heb ik een vraag:wat is jullie concrete/waardevolle bijdrage aan deze zaak,wat hebben jullie tot nu toe gedaan om tot een oplossing te komen?

*Los van al jullie bagatelliserende opmerkingen en complottheorieën die jullie hier rondbazuinen bedoel ik dan.

Vertel mij dat maar eens.

21-5-2012
chickie25 uit Burgum

Nu maar hopen dat de dader gevonden wordt.. de dader van Europese afkomst..!!

21-5-2012
r54 uit Damwâld

word er ook op de gemeente huizen gezien wie in die tijd in de regio,s woonden Er zijn zat die al verhuisd zijn, die moeten ook hun dna afstaan toch

21-5-2012
holwerdsuh uit Holwerd

@r54 wij waren inmiddels ook verhuisd en verwachten tzt ook wel een oproepje voor de Man des huizes, die zich dan vlot meld

@plofkip je hebt gelijk elke hit die er geplaatst word op die klokkenshitters site levert hun ook nog geld op , maar dat geld voor weekend, story en prive ook natuurlijk....98% van de bezoekers hier weten wel beter dan dergelijk prietpraat wat 2 mensen verkondigen, nogmaals je hebt gelijk beter is niet meer te reageren

21-5-2012
redactiewaldnet uit Leeuwarden

Bezoekers kunnen gezamenlijk een reactie verwijderen als men het er echt niet mee eens is. Daarom is een aantal automatisch verwijderd in het reactiepaneel hierboven. Als een groot aantal mensen op het uitroepteken drukken dan wordt de reactie op een zeker moment gewist.

21-5-2012
ladystarlight75 uit Buitenpost

Laat dat grootschalig DNA-onderzoek maar komen, liever vandaag nog dan morgen.

21-5-2012
dunit uit Bakkeveen

Alle respect voor iedereen die aan dit onderzoek heeft meegewerkt!! En aan alle vorige onderzoeken, het is zo makkelijk gezegd vanaf de zijkant..de beste stuurlui staan aan wal...ik hoop dat na deze uitzending er tips komen vanwege de aansteker.
En dat de dader gevonden word, ik wens de familie en vrienden van Marianne sterkte toe de komende tijd!! Ik heb dit ook meegemaakt, maar de daders werden na 3 maanden al gepakt!, Jullie wachten al zo lang, onmenselijk gewoon!! heel veel sterkte!! Peter R de Vries 'top'!!

21-5-2012
femme uit Dokkum

Ik vind het diep en diep triest en vooral ook respectloos hoe hier wordt gereageerd (niet toegespitst op alle reacties).

Ik wens de familie Vaatstra heel veel sterkte toe, ik hoop dat de aanhouding van de dader nabij is!

21-5-2012
ingwierrumer uit Ingwierrum

Mooi dat er nu meer duidelijkheid is. Hoewel er bij mij ook weer vragen boven komen.
DNA-onderzoek: ik zeg DOEN!
Mijn DNA mogen ze hebben hoor, heb ik geen problemen mee. Ik wil graag meewerken aan het oplossen van dit misdrijf. Zo krijgen de Vaatstra's hopelijk eindelijk wat rust. En van mij mogen ze alle DNA ook opslaan zodat in de toekomst mischien meer misdrijven worden opgelost.
Ik heb ook asielzoekers verdacht, dat is waar en dat was fout. Maar ik vind dat de politie en justitie daar de hand in heeft gehad door hun manier van doen. En zo onschuldig zijn ze niet hoor, onze kinderen zijn in die tijd meerdere keren van hun fiets geslagen door die lieverdjes. Gewoon, zomaar, voor de lol. De opvang is ook niet best, die mensen vervelen zich een ongeluk, en dan ga je gekke dingen doen en je krijgt ruzies onderling en zo.
Maar ik hoop dat ze Marianne's moordenaar nu snel pakken, wie het ook is en waar hij ook vandaan komt!

21-5-2012
holwerdsuh uit Holwerd

ingwierrumer mijn respect heb je voor de gemaakte excuses , destijds werd men ook opgehitst door de media inzake het AZC , Ik hoop dat men allemaal die mening nu kan herzien dat het werkelijk geen AZC'er was die marianne van het leven beroofd heeft, Immers het DNA matched gewoon niet en dat mensen die dat het hardst geroept hebben een voorbeeld nemen aan jou , je hebt tenminste backbone!!!
laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt en dat er een grootschalig DNA onderzoek alsnog plaats vind

21-5-2012
friesetrien uit ureterp

Waldnet heel erg bedankt dat die reacties van de heksen zijn verwijderd. Als ''normaal mens'' kunnen we weer reageren.
Wat ik over de zaak kwijt wil is dat de dader nu wel 7 kleuren stront heeft gescheten, wat een doorbraak in de zaak.Ik hoop voor de familie gerechtigheid en rust! Waldnet ngmaals bedankt!!!

21-5-2012
siepkje uit Burgum

Als de dader nog leeft. Wat ik wel hoop want deze moet zwaar gestraft worden!

21-5-2012
anitafotografie uit Dokkum

Ik ben helemaal voor grootschalig dna onderzoek in Friesland dan wel nederland en iedereen die zegt dat daar niks uitkomt die hebben gister niet opgelet ze hebben namelijk gezegd ook al zit de dader in het buitenland omdat de grond te heet werd dan vinden ze altijd familie terug.
Het bestaat niet dat een gehele Familie uit nederland is "gevlucht".
En over die theorie van een rituele slachting iedereen die de keel door is gesneden is niet vermoord door iemand met een andere etnische achtergrond.
+ de dader heeft het profiel R1B en die komt het meest voor in europa een hele kleine minime kans is er dat het wel van een andere etnische afklomst is.
Conclusie de kans dat we de dader hier in de buurt moeten zoeken is dus vele malen groter.
Daarom is het extra zinvol om DNA af te staan.
De reden dat veel mensen nu anders praten over de toedracht is door alle nieuwe informatie die we gisteravond hebben kunnen zien.Dus mensen die nog geloven in complot theorieen die zijn gewoon Ignorant!!

21-5-2012
snoopy16 uit Twijzel

Precies @plofkip , en waar is het respect en medeleven voor de Familie Vaatstra en nabestaanden gebleven die ook deze reacties kunnen lezen .
Speel toch niet met andermans gevoelens , wat er gebeurd is wens je niemand toe ...

Mensen , denk a.u.b na voordat je hier iets neerzet wat betreft een vreselijke gebeurtenis als dit !!!

21-5-2012
daredevil uit Drachten

DNA onderzoek..prima zaak!! Als dan de dader kan worden gepakt..mogen ze die kans nooit en te nimmer laten liggen!

21-5-2012
toyota-freak uit Twijzelerheide

is dr hier niet 1 wat handig die websites kan kraken en platleggen ? ik zou zeggen uit de lucht halen die mallafide site met hun eigen bedenksels.

21-5-2012
michelvdijk uit Boornbergum

Reacties weer opgeschoond, en ip's gebanned.

21-5-2012
matahari uit drachten

het mooiste zou zijn dat de dader na al die jaren zichzelf eens aan zou geven.
het is toch niet te geloven dat iemand 13 jaar "gewoon"met zijn leven door kan gaan zonder schuldgevoeld.
mijn medeleven voor de familie Vaatstra

21-5-2012
prowel uit Drachten

De fietstocht van Kollum naar Buitenpost was zeer onlogisch. Waarom zou je 2 x de Jeltingalaan nemen.Je kan via het Paradyske ook over de zgn plankjes naar Buitenpost.Je komt dan achter het station uit.Is in die hoek wel eens onderzoek gedaan?

21-5-2012
wakkerejapie uit Mieden

Ik weet uit zeer betrouwbare bron, dat iemand er een kopie van een van de berichten heeft gemaakt en opgestuurd is naar P r d V.

Het is triest dat mensen: nu het heel duidelijk is met de nieuwe technieken, dat er nog gekken zijn die hier hun twijfels en complottheorieën erop na houden. Zouden deze er misschien zelf iets mee te maken hebben?

21-5-2012
friesmeiske uit feanwalden

Ik heb net die klokkenluiderssite bekeken, maar wie geloofd in deze onzin? echt zo ongeloofwaardig wat daar op staat. Ik heb de uitzending van Peter R. de Vries bekeken en ik kan ook geloven in deze theorie net als marianne's vader Bauke! echt ik hoop dat deze zaak eindelijk eens wordt opgelost, kom maar op met het grote DNA onderzoek.

21-5-2012
advertentie

wicked112 uit Leeuwarden

@michelvdijk uit Boornbergum bedankt voor je actie :)

21-5-2012
henkdejong85 uit De Westereen

Staat ook een heel artikel op de Omkoal website:

http://www.omkoal.nl/2012/05/21/moordenaar-marianne-vaatstra-komt-uit-regio-noord-oost-friesland/

21-5-2012
holwerdsuh uit Holwerd

de klokkenshitters site is altijd al heel erg ongeloofwaardig geweest maar het laatste jaar zijn de sprookjes verhalen lachwekkend geworden, ware het niet dat dergelijke parasieten zich voeden op Marianne en nabestaanden!!!, Wie dergelijke verhalen serieus wil nemen moet zich melden bij de huisarts ,dan zit er een steek los aan je Het beste is nu allemaal ons hard maken om DNA onderzoek er alsnog door te drukken.

21-5-2012
tinustoffel uit bergum

zeg maar waar we moeten zijn om dna af te staan.
ik maak er wel tijd voor vrij.

21-5-2012
fontana uit Dokkum

Hopelijk wordt het nu opgelost.

21-5-2012
ricky uit Drachten

Zo en nu allemaal DNA afstaan. Ik doe het wel als ze het vragen! Vorige DNA afnames van mannen in de omgeving zijn allemaal vernietigd. Zo kan het nu weer maar dan bij 15000 of meer ipv 900. Na onderzoek gewoon weer vernietigen. Wie kan er dan nog tegen zijn?

21-5-2012
phlox uit Twijzelerheide

Als ik er zeker van zou zijn dat het na dit onderzoek inderdaad vernietigd zou worden, zou ik er ook geen probleem mee hebben om DNA af te staan.
Maar het is al keer op keer gebleken dat Justitie niet te vertrouwen is op dat vlak.

21-5-2012
prowel uit Drachten

pft uit westereen.Ik ben blij dat de gewone man geen recht spreekt.Niks ophangen gewoon een normale rechtszaak,zo werkt het in Nederland.En in Zwaagwesteinde niet anders.

21-5-2012
waldpykjes uit de westereen

Maar als Marianne nu had afgepraat met die jonge in die tunnel rond half 2, En toen stopten ze om een peukie te roke, toen wou die jonge haar versiere en zou wou niet hij begon te dreigen en sleepte haar het weiland in.

21-5-2012
Swaplans uit Dokkum

Alfabetisch alle dorpen in N.O.Friesland afwerken om DNA te verkrijgen, te beginnen in Anjum ....

21-5-2012
strawberry uit Anjum

@Pitersahiter, en waarom moeten ze beginnen in Anjum? En waarom alleen de dorpen? Of wonen in de steden alle lievelingetjes van de provincie.

21-5-2012
buurtwacht uit Dokkum

@digitaal,
Tenminste 1 persoon die nuchter blijft. Iedereen gaat nu schreeuwen om dna onderzoek maar zoals de Vries het gisteren bracht klopt niet helemaal. dna wetenschappers geven heel duidelijk te kennen dat een dna onderzoek qua geologisch afkomst niet waterdicht is en nu nog als onbetrouwbaar moet worden omschreven. Tevens moet men heel erg voorzichtig zijn met het begrip ‘blank ras’ middels dna. Marokkanen vallen ook nog onder het dna begrip ‘blank ras’ waar ligt de grens?

21-5-2012
vogelbekdier uit 't Kret

@ Buurtwacht, vertel jij dan eens wat P rd V beweerd? namelijk helemaal niks, wat hij wel doet is de uitkomst van het laatste onderzoek van het 3D team naar buiten brengen, maar heel netjes zonder beweringen van zijn kant. Een DNA onderzoek waarvoor gepleit wordt, waarom niet??, geen verliezers en wellicht alleen winnaars. Wat is je aversie daartegen??? En het DNA gaat niet over Europide rassen of negroide rassen maar om een lijn die door evolutie en genetische afwijkingen aan groeperingen toe te wijzen is. Dit gaat dus veel verder dan de nu bestaande rasculturen.

21-5-2012
mdread uit Drachten

Het gaat Peter R de Vries vooral om zichzelf. HIJ wilde een DNA onderzoek tien jaar of zo geleden en daarom wil HIJ dat nu ook omdat HIJ gelijk moet hebben. Vergeef me de hoofdletters, degenen die het sarcasme niet herkennen.

Iedereen, behalve de verantwoordelijke(n?) wil dat dit wordt opgehelderd. Geen sprake van iets anders wat mij betreft. Ik sluit me echter wel aan bij de kritische reakties.

Alles wordt geregistreerd. Er hoeft maar een of andere malloot de macht te grijpen in Nederland en elke gewenste groep kan worden geidentificeerd om een onrechtvaardig einde mee te maken. Dat is al eens eerder gebeurd en ik vrees dat de gemiddelde mentaliteit niet veel is veranderd.

Wat er gebeurd is, dat is verschrikkelijk. Maar wordt dit verschrikkelijke nu niet gebruikt om iets nog verschrikkelijkers in de toekomst mogelijk te maken? Iedereen bij geboorte al DNA afstaan om misdaden mogelijk gepleegd in de toekomst snel te kunnen oplossen, bv?

Echte Friezen zetten vraagtekens.

21-5-2012
prowel uit Drachten

Nooit iets verplichten, alles moet vrijwillig zijn.Verplichting is altijd het begin van alle ellende.Niks tegen DNA onderzoek als het na afloop maar vernietigd wordt.Wie weigert vind ik verdacht. Ik denk zelfs dat de verdachte heeft gereageerd via dit medium...................

21-5-2012
papasan uit Surhuisterveen

Vogelbekdier, denk dat buurtwacht de aflevering niet heeft gezien en/of het DNA-gedeelte te moeilijk vond. Ze zijn nogal wat verder dan 13 jaar terug...indrukwekkend!

22-5-2012
dappered uit Heerenveen

mdread uit Drachten: Biedt jij ook netjes je verontschuldigingen aan: aan alle niet friezen en alle friezen als blijkt dat het wel een van onze soort is of schoolvriend.

pft uit westereen: Jij bent verliefd op mij. Waar jou mond van overstroomt, gaat je hartje naar uit. Geeft niets hoor jongen: GODS hart is groot, ook is er plaats voor jou, ondanks jou niets zeggende schrijvingen, hier.

22-5-2012
prettiggestoord uit kootstertille

knap werk leveren het 3d team vol verbazing gekeken naar het progamma! en voor de strijders hier die TEGEN peter r d vries zijn laat hem maar schuiven maar de zaak word opgelost net als de puttense moordzaak laat het dan maar in eigen belang zijn maar die 2 mannen zijn nu ook vrij gesproken en dat met eigen belangen van peter r d vries?? en ach ik doe niks verkeerds dus van mij mogen ze alles wel weten:D de gene die geen dna willen afstaan hebben naar mijn mening net even wat meer op hun geweten

22-5-2012
tulp uit Niawier

Als je maar een Doorzetter bent dan komt de waarheid een keer boven.
Al is de leugen nog zo snel (vul zelf maar in)

22-5-2012
vosje uit De Westereen

Ze hebben toch van iedereen bij de geboorte een hieleprik gedaan. Dus grootschalig dna niet nodig, de overheid kan de eigen databanken raadplegen (na toestemming natuurlijk)

Itse simpel....

22-5-2012
advertentie

paperclip uit kollum

Met verbazing heb ik de uitzending gezien.Ook ik heb zeer lang gedacht aan iemand van het AZC.(door de doorgesneden keel).
Ik denk dat we schrikken als de dader bekend wordt,over wie het is.
Over het DNA-onderzoek:
Degenen die zeggen dat je in een databank komt,dit is nog niet bekend.
Hoogstwaarschijnlijk worden na onderzoek de DNA-stalen vernietigd,ivm wet op de privacy.Maar reken er maar op dat er heus wel vooraf over gemeld zal gaan worden.Hier geld een oud gezegde:"Niet huilen voordat je geslagen wordt". We wachten maar af zou ik zeggen.
Ik ga in ieder geval wel gehoor geven aan een eventuele oproep.Degenen die niet willen: Geeft niets er hoeft in principe maar 1 van elke familie DNA af te staan (liefst meer natuurlijk) Degenen die niet meewerken,laden toch een bepaalde verdenking op zich,dacht ik zo. In het verleden had iedereen de mond open over de moord,en gaf zijn mening. En nu niet mee willen werken? Doe het voor de Vaatstra's,die mensen moeten hun rust vinden.

22-5-2012
donna uit Damwâld

mdread uit Drachten, hoe durf jij te beweren dat ECHTE FRIEZEN TEGEN DNA-onderzoek zijn??

Neffens my wurdt it tiid dat dizze saak oplost wurdt, der mat mei de fûst op tafel slein wurde en troch pakt wurde. Dus DNA-ûndersyk moat der komme!! Neffens my is dat ek wol echt de miening fan de measte Fryske minsken!

22-5-2012
buurtwacht uit Dokkum

@vogelbekdier,
Precies jij slaat de spijker op zijn kop. Wéér een theorie erbij want daar hebben we het over. Er is maar 1 die de ware toedracht kent en dat is de dader. Waar ik mij aan erger is, dat wanneer die de Vries op het scherm komt, iedereen er weer als volgelingen achteraan loopt. Over een aantal jaren komt ie weer met een andere theorie, maar zodra op internet iemand met een theorie komt kraakt hij dit ongenadig af. Eerlijk is eerlijk, er zijn absurde complotten in deze te lezen op internet maar daar doel ik niet op. Maar vraag je eens af, wat als Marianne NIET vrijwillig is meegelopen het weiland in. En heeft niet iemand van de vrienden van Marianne die haar gevonden hebben niet gezegd dat zijn voetafdruk in de greppel stond? Marianne fietste op een herenfiets en wat laat de Vries zien, een foto van een damesfiets. Sorry hoor maar dit is pure misleiding.

22-5-2012
paperclip uit Kollum

@buurtwacht
de Vries komt niet met een theorie,maar het 3D team.Hij heeft het alleen gefilmd.
Wees blij dat hij in de loop der jaren steeds aandacht geschonken heeft aan deze moord.Hierdoor wordt het niet vergeten.
Overigens de uitzending miste wel meer details:de paradiso was ergens anders gefilmd,het nachtelijke fietsen ook. Maar dat doet er niet toe,de hoofdzaak was de ontwikkeling van de DNA-techniek.
Maakt het uit of Marianne,op wat voor fiets dan ook fietste?of dat ze vrijwillig of gedwongen meeging?Of dat ze wel of niet afgesproken had? NEE!!!!,als de rechercheurs EN het belangrijkste DE VAATSTRA's het maar weten. Voor de gemiddelde inwoner hier zouden deze feiten alleen maar het bevredigen van de nieuwsgierigheid zijn. Belangrijkste is dat de schoft gepakt wordt.en dat de Vaatsta's rust vinden en alle antwoorden op hun vragen krijgen.

22-5-2012
siepkje uit Burgum

Donna en Paperclip, mooi gezegd!

22-5-2012
peuter uit sveen

kom maar op met dat onderzoek. ik hoop dat de dader wordt gepakt via dat onderzoek. en dan kan de politie meteen even wat meer misdrijven oplossen want er zullen dan wel heel wat meer matches komen in andere onopgeloste zaken!! win-win= doen!

22-5-2012
mdread uit Drachten

Ieder z'n mening: ik vind dat echte Friezen vraagtekens zetten. Anderen mogen vinden dat echte Friezen dat nooit doen...

23-5-2012
buurtwacht uit Dokkum

@paperclip
Natuurlijk deel ik jou mening dat deze schoft gepakt moet worden, laat dit helder zijn.
Indien de Vries op tv nota bene de tekst 'reconstructie' vermeld, mag je ervan uitgaan dat een reconstuctie een herstel is van de feitelijke bevindingen.Nu ga ik ervan uit dat de recherche heus wel meer feiten weten dan ze bekend maken, waar de goe-gemeente niets vanaf weet, ook prima. Maar nu krijg ik het idee dat zoals ik reeds eerder schreef, veel mensen als makke lammeren ineens achter de Vries aanlopen terwijl zijn programma een MOGELIJK scenario laat zien. Aan de ene kant gaat hij iedereen bij de lurven nemen die er een eigen zienwijze (websites)in deze e op na houden terwijl anderzijds hij precies het zelfde doet. Hoezo hebben complotspeurders/denkens het de recherche moeilijk gemaakt? Immers mag je juist verwachten dat laatstgenoemde er een geheel eigen onderzoeksmethode op na houden.

23-5-2012
j0landa uit Damwald

Erg triest dat het nog steeds niet is opgelost. Er klopt gewoon iets niet, welke 2 jongens laten een meisje nou alleen naar huis fietsen? Ook al wil ze het zelf, dan nog doe je dat toch niet? Veel dingen in de uitzending van Peter R. de Vries kwamen mij zeer bekend voor dus heb ik eerder gehoord, niet echt veel ontluikende nieuwe feiten lijkt me.. alleen die aansteker. Er moet toch iemand zijn van die tijd die de aansteker herkent? En als zij wel een "afspraakje" had stiekum s'nachts dan moet er toch een vriendin van afweten? Meiden van die leeftijd delen alles. Naar mijn mening zit hier een vreemd luchtje aan deze zaak.. Er gingen ooit ook verhalen over een politieman omdat er politie handboeien zouden zijn gevonden? Is hier verder onderzoek naar gedaan? En hoe zit het met die Duitser destijds? Dat het ons al aangrijpt en hoog zit omdat we niet weten wat er is gebeurd kun je nagaan wat de familie en vrienden van Marianne al 13 jaar doormaken. Laten we hopen dat het word opgelost!

23-5-2012
arrowextreme uit Aldtsjerk

iig is het een westers persoon, en ik weet nog goed dat toen de vingertjes van bijna iedereen naar het azc in kollum wijzde, gek is dat en ik hoop dat mensen die toen zeiden vast een buitenlander zich zelf eens voor hun kop slaan! zo ook die duitse leraar die steeds maar de asielzoekers beschuldigde maar zelf geen dna wilde afstaan...(beetje raar of niet!) iig hoop ik dat die de dader snel en hard wordt gepakt heeel hard!

23-5-2012
mdread uit Drachten

"Verbijsterend dat politie en justitie daar nu met geen woord over reppen en die fouten kennelijk liever verborgen houden”, vindt advocaat Job Knoester die Marianne’s vader bijstaat. “Al even absurd is het, dat Peter de Vries jarenlang inzage had in onderzoeksresultaten van politie en justitie, terwijl het OM de ouders al die tijd onwetend hield.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12189670/__Verbijstering_over_Vaatstra-zaak__.html

23-5-2012

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan