Account
Logo
Zoeken
4.5 °C

Nieuw licht op zaak Vaatstra

Publicatie: 19 maart 2009, 23.14 uur

Reacties

teyejan uit Aldtsjerk

Nou eindelijk weer een beetje licht in de zaak. ga zo door.

19-3-2009
siepkje uit Burgum

Hopelijk nu een doorbraak, de paragnosten zeiden vaak hetzelfde, heel interressante uitzending!

19-3-2009
kip uit Twijzelerheide

En nu graag de gouden tip !
Zie ook: http://www.kovandijkvertelt.nl/?p=2502

19-3-2009
superfries17 uit De Westereen

Dat er zoveel informatie zou loskomen had ik niet verwacht. Iemand moet de daders wel herkennen!

Zou mooi zijn als de daders eens echt woren gevonden!

20-3-2009
advertentie

staffrican uit veenwouden

Weer nieuwe hoop op een oplossing.Met zoveel eensluidende waarnemingen moet daar toch wel enige waarheid in zijn? Zou het niet mogelijk zijn om Derek Ogilvy ook in te scakelen voor een "2nd opinion" en zijn visie te geven als totaal buitenstaander?Uiteindelijk waren enkele feiten allang bekend door de media en kon er vooroordeel zijn.Sterkte fam.Vaatstra!

20-3-2009
uit Drachten

En toch heb ik (en velen met mij) het idee dat er aspecten aan deze zaak kleven die liever niet het daglicht (of mogen) aanschouwen......

20-3-2009
latisha uit Drachten

vind die eerste er toch wel aardig eng uitzien bah

zit in twijfel

20-3-2009
renedr8ten uit Drachten

waarom werken deze mensen niet bij de politie
hopelijk worden ze gepakt

20-3-2009
karin1 uit westereen

Hopelijk is er wat van waar,en gaan ze nu de goede dader pakken.
Zou voor de familie ook een geruststelling zijn.
Sterkte familie vaatstra.

20-3-2009
lotus uit Leeuwarden

Het zal me benieuwen. Ik heb het gister ook gezien en het zouden dus een duitser en een bewoner van het AZC kunnen zijn. De duitser is inmiddels overleden en het AZC is gesloten. Waar die mensen nu zijn, daar kom je nooit meer achter. Wat mij wel blijft verbazen: Hoe zit het met de AZCer die na deze zaak halsoverkop weg was??

20-3-2009
thunderking1 uit Houtigehage

ja inderdaad hopelijk kunnen ze die AZC'er natrekken die ineens zomaar weg was. maar hopen dat deze zaak word opgelost, er werden interresante dingen gezegd door die paragnosten =)

20-3-2009
meisje14 uit surhuisterveen

was een hele goede uitzending.hoop dat de
daders nu gepakt worden.sterkte familie Vaatstra

20-3-2009
erikgstar uit marum

inderdaat hoe lang is die zaak nu al bezig

20-3-2009
uit Buitenpost

Ook ik vond het een hele goede uitzending. Alle drie zaten dicht bijelkaar,wat ik jammer vond is dat Peter v/d Hurk dit door fam omstandigheden niet tot het eind kon meemaken. En voor de heer Vaatstra heeft het misschien weer een beetje hoop. Sterkte er mee meneer Vaatstra. Daarbij hoop ik dat PrdV zijn woorden niet uitkomenhij zei"mijn zesde zintuig zegt dat de zaak niet opgelost word". Mmmm beetje rancunne.

20-3-2009
advertentie

premiumblue uit Tijnje

Wat betreft die 'duitser' heb ik in combinatie met de de compositietekeningen eerder het idee dat het iemand uit het Oostblok betreft. Ik weet niet of er in die tijd ook asielzoekers uit die landen waren ?

20-3-2009
boerke uit Dokkum

Salang as de FvdA en oare linkse partijen it yn dit lan foar it sizzen hat sil dizze saek ek wol net oplost wurde. Yn harren opynje binne bewenners fan in AZC fier boppe de gewoane minsken ferheven en ha in onoantastbare status.

20-3-2009
ikke uit doarpke sa moai

Persoonlijk geloof ik niet in dit soort dingen en ben bang dat er weer mensen worden blij gemaakt met een dode mus. Dat ze zich aan zulk soort dingen vastklemmen als al het andere geen uitkomst lijkt te bieden kan ik me wel weer wat bij voorstellen.
Maar ik denk dat het einde van het liedje is dat het programma goede kijkcijfers heeft en familie Vaatstra geen steek verder komt ! Ik hoop trouwens dat ik het fout heb !

20-3-2009
siepkje uit Burgum

Zou geweldig zijn als het door hulp van deze paragnosten uit zou komen, dan kunnen de cynische mensen hun woordjes opvreten en Peter R de Vries is gewoon jaloers, zijn nu eens niet zijn kijkcijfers.

20-3-2009
m4rk uit 0511

Front anti AZC? Zeiden je groot ouders dat ook tegen de joodse gemeenschap, toen die tijdens de tweede wereld oorlog onderdak zochten?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzoeker

20-3-2009
myself uit opende

je blijft je verbazen in het nederlands gerechtstelsel..
iedereen wist waar de verdenkingen heen gingen, maar daar is nooit accuraat op gereageert in belang van de vele azc bewoners.
ongelovelijk!!
het lijkt mij dat de identiteit van de dader moeilijk te achterhalen is, en dat dit niet te vergeten boek toch gesloten moet worden..
met dank aan...

20-3-2009
siepkje uit Burgum

Nu hopen dat die archieven niet vernietigd zijn he, raar ook met die caravan die in dezelfde nacht opbrandde, allemaal raar, Ook dat 1e recherche team, het 2e moest opknappen wat zij lieten liggen, dat soort mensen moeten weg bij de recherche en parkeerwachter worden. Maar of ze daar dan goed in zijn betwijfel ik ook.

20-3-2009
miep31 uit drachten

zou het dan nu eindelijk worden opgelost!!!!?????

20-3-2009
sietse33 uit heinekenstad

ik heb altijd gezegd dat het een azc er was
sterkte fam vaatstra

20-3-2009
donna uit Damwâld

Zou dit dan het laatste middel zijn geweest en zorgen voor een oplossing? Volgens mij zijn er wel nieuwe puzzelstukjes opgelost. En zo'n compositietekening is ook niet niks natuurlijk. Hopelijkk wordt de zaak nu snel opgelost. Mensen moeten hierin blijven geloven omwille van de familie Vaastra! Fam. Vaatstra, sterkte!!

20-3-2009
heidehoeke uit Twijzelerheide

Ik heb de uitzending vol spanning gekeken, en moet zeggen dat ze alle 4 eigenlijk hetzelfde hebben gezien, wat een geweldig onderzoek hebben de rechercheurs hier in Friesland toch gedaan, niemand mocht in de richting van het azc wijzen, buitenlanders werden vanaf de eerste dag in bescherming genomen.
De vermoedens van Bauke Vaatstra worden bijna waarheid.
Ik hoop dat er een doorbraak komt en dat de dader alsnog gepakt wordt.
Ik wens de familie Vaatstra heel veel sterkte.

20-3-2009
uit Buitenpost

heidehoeke uit Twijzelerheide: Dat maakt nu niets meer uit. De asc is er niet meer. Dus als er nu heen gewezen word en of zou de dader daar nu ook weg zijn gekomen, er kan nu geen burger oorlog meer uitbreken. Ik hoop ook dat nu duidelijk word wie de dader/s is/zijn. Maar ik denk dat de doofpot nog lang niet vol is.

20-3-2009
golfcrosser uit Harkema

Dat mensen nog altijd die flauwekul van paragnosten geloven. Doet de politie al zo weinig, moeten ze ook nog hun tijd verspillen aan leuke verhaaltjes van een stel oplichters. Maar ja RTL knipt en plakt weer vrolijk iets inelkaar voor de goeie kijkcijfers.

20-3-2009
chemico uit Amsterdam

Hoe maak ik kijkcijfers van de ellende van een ander? Walgelijk.

Het enige wat een zogenaamde helderziende kan bieden is hoop. Hoop doet leven, of de hoop vals is of niet.

20-3-2009
ikke uit doarpke sa moai

@ golfcrosser uit Harkema : Eindelijk nog een nuchtere fries hier ! gelukkig !!!!!!!!!!!!

20-3-2009
latisha uit Drachten

ikke uit doarpke sa moai... hallo zijn mischien mensen die hier niet in geloven was er zelf ook nogal onzeker over hoor maar als dit t laatste is wat je kunt doen had ik t ook gedaan..

20-3-2009
cassanova uit Dokkum

ik hoop van harte dat ze de dader(s) vinden.Maar zoals gewoonlijk heeft ieder zijn eigen mening al weer klaar de 1 weet nog beter dan de ander,maar ze moeten eerst met keiharde bewijzen komen alvorens ze iemand beschuldigen.Eerst goed na denken dan pas oordelen,want roepen en razen van het is en azc-er het kan maar je moet wel bewijzen hebben.Maar ik hoop dat jullie hiermee verder komen succes en veel sterkte.

20-3-2009
M Kraay uit Den Haag

Beste mensen,

Ook in deze zaak heb ik voor Peter R de Vries recherchewerkzaamheden verricht. Het ging er o.a. om welke personen er op een adres stonden ingeschreven in het bevolkingsregister.Bovenal was Peter R de Vries gericht op zoek naar een Irakees, Ahmed. Bij de inval in mijn woning zijn deze onderzoeken in beslaggenomen en niet teruggegeven.

http://www.michelkraay.nl/michel-kraay-openbaar-ministerie.php?Section=3

20-3-2009
rondweg uit Dokkum

Of je er nu sceptisch tegenover staat of niet, alle mogelijkheden moeten worden onderzocht om deze zaak op te lossen, ook al is het nog zo klein...

20-3-2009
heidepiek uit Twijzelerheide

Hopelijk komt er nu snel duidelijkheid over de dader(s) en dat het nu eindelijk eens opgelost zal worden.Veel sterkte fam. Vaatstra.

20-3-2009
golfcrosser uit Harkema

@rondweg Er is ook een hele kleine mogelijkheid dat het door marsmannetjes is gedaan, dus dat moet ook maar worden onderzocht. Zo kan ik nog wel een paar bedenken, allemaalheel onwaarschijnlijk, maar ja er is een kans.
Er is geen bewijs dat die paragnosten dingen zouden weten waar onderzoek voor nodig is. De politie moet uiteindelijk bewijs vinden, zou handig zijn dat ze ook bewijzen willen zien voor claims die een stel paragnosten maken.

20-3-2009
tedraket uit Bakhuizen

Uit het verhaal van M Kraai, maak ik op uit dat er wel terdege zaken moedwillig worden verborgen. Wat zou het mooi zijn als deze drie personen de zaak konden oplossen. Alle betrokkenen veel sterkte.

20-3-2009
terreurwilg uit westereen

wij willen juist recht voor dit onrecht.. geen gelul en er omheen draaien, gewoon laten zien dat er daadwerkelijk schot in deze zaak zit.. Het is ernstig genoeg.. Respect aan de nabestaanden

20-3-2009
friesdumke uit Rinsumageast

las net op oprop fryslan dat er 14 nieuwe tips zijn binnen gekomen.
ik hoop van harte dat het wordt opgelost.
meneer Vaatstra, dat u marjan heeft gezien is een bevestiging dat u goed bezig bent!houd vol!!sterkte voor u en uw naasten

20-3-2009
hier weg daar heen uit augustinusga

hoop ook dat ze hem vinden, en dan gewoon los laten in zwaagwesteinde.

20-3-2009
advertentie

superfries17 uit De Westereen

@golfcrosser suggereer je nou dat het voor de grap is gemaakt om kijkcijfers binnen te halen? joh doe normaal man. aan die reacties van Bouke kon je wel zien dat het echt is! Hij zal het heus niet voor de grap doen hoor!

kom op pakken die dader!

20-3-2009
pork50 uit Burgum

@ golfcrosser.
helemaal niks aan toe te voegen.
maar ik begrijp de fam vaatstra misschien de laatste strohalm.

20-3-2009
pessimist uit Surhuisterveen

Er moest toen tegen elke prijs voorkomen worden dat het AZC met de grond gelijk zou worden gemaakt, dus het zou me niets verbazen dat er met het onderzoek enkele zaken bewust "over het hoofd gezien zijn".

20-3-2009
terreurwilg uit westereen

Ben het met je eens Pessimist, er speelt meer.
Ze willen alleen niet alles zien en sommige dingen ben ik bang gedogen.
hopelijk zijner nu eens bruikbare tips

20-3-2009
jahtoch uit Burgum

@ golfcrosser

DOe normaal idioot:S

@ pessimist
Nou het zou me indd niets verbazen

en ik hoop voor de famillie dat het word opgelost er is nu veel bekent geworden nu doen ze er tenminste weer wat aan werk van maken en ze pakken en hange met die zooi

20-3-2009
sietse33 uit heinekenstad

Ben het met je eens pessimist die zijn beschermd maar de onderste steen moet boven komen.

20-3-2009
golfcrosser uit Harkema

@superfries17
Dat Bauke of anderen denken dat het echt is heeft niets te maken of het ook daadwerkelijk waar is. RTL is gewoon een commercieel bedrijf die maximale winst probeert te halen. Als ze zien dat er mensen zijn die deze flauwekul leuk vinden gaan ze proberen het zo echt mogelijk laten lijken. Niemand wil natuurlijk zien dat de paragnosten ernaast zitten, dus dat knippen ze wijselijk weg.

20-3-2009
rondweg uit Dokkum

@golfcrosser, ik sta er ook sceptisch tegenover, laat dat helder zijn, maar het was jou of mijn dochter niet, maar die van Vaatstra.
Ik snap Vaatstra wel, die man vecht door en grijpt alles aan, stel je toch eens voor...
Mensen gaan ook naar de kerk, is net zoiets als dit, weten het fijne er ook niet van, alleen menen ze het te weten...

20-3-2009
antje76 uit Walterswald

Ik had verder weinig met het paranormale, maar hier kun je niet onderuit. Ongelovelijk wat een overeenkomsten. Jammer dat die Duitser niet meer leeft. Die kunnen ze niet meer aan de tand voelen.Opmerkelijk dat ze allemaal zeiden dat er twee bij betrokken waren en dat één zich afzijdig hield.En dat die ene vent meerdere delicten had gepland.Ik hoop echt dat er nu eens wat uitkomt, zodat de familie verder kan. Het idee dat er ergens de moordenaar van je kind losloopt moet ongelovelijk zwaar zijn.

20-3-2009
centraal uit Dokkum

Persoonlijk geloof ik niet zo in deze lui.Vertellen vaak dingen die iedereen met een beetje speurwerk kan weten.Heel veel van wat er in de uitzending was is ooit al eens in wat voor media dan ook geweest.Ze spelen vaak heel handig in op een bepaalde situatie en dan is het maar net wat je wilt geloven.Feit blijft wel dat door zo'n programma bepaalde mensen misschien wakker worden en zich dingen herinneren.Als dat resultaat heeft is het zweefkezengedoe niet voor niks geweest en daar gaat het om.

20-3-2009
spoek uit De Falom

Paragnosten zijn altijd vaag en ze brengen nooit details.
- Lichtkleurige auto... ja dat zijn er heel veel. En in welke zin betrokken? Zat Marianne er in, de dader, reed de auto langs?
- 2 mensen betrokken... 1 is de dader, de ander het slachtoffer
- Nummerbord gezien, maar helaas... niet herkenbaar.

Zo ken ik er nog wel een paar.
De familie krijgt weer hoop, en het is nergens op gebaseerd.

20-3-2009
mercedes uit De Westereen

Droom maar lekker verder allemaal.

20-3-2009
siepkje uit Burgum

spoek @ Nummerbord gezien, maar helaas... niet herkenbaar.
@ beter opletten, 24-GZ- en de rest heeft ze wel tegen de politie gezegd, in Amerika werken ze veel meer met paragnosten, hier ligt het nog in taboe sfeer, wat de boer niet kent he....of zijn deze mensen bang voor de waarheid? Sterkte familie Vaatstra!!!

20-3-2009
renate uit drachten

Ben het helemaal eens met Siepkje!!!

20-3-2009
terminator uit Harkema

we zullen zien of de dader binnenkort wordt gepakt. eerst maar zien dan geloven

20-3-2009
chemico uit Amsterdam

Kan iemand één voorbeeld geven van een zaak die opgelost is d.m.v. deze zogenaamde paragnosten?

20-3-2009
golfcrosser uit Harkema

Moord met veel media aandacht, paragnosten sturen massaal hun ideeen op. Moord opgelost door normaal politiewerk, details komen naar buiten. Paragnost heeft goed gegokt, zoekt de media op. Media is gek op paranormale shit, neemt niet de moeite de politie te vragen of de paranost echt heeft geholpen. Media blij met kijkcijfers, paragnost blij met 1000 dollar per sessie die hij nu kan vragen omdat hij "echt" is.

20-3-2009
a uit zwaagwesteinde

Hoop nu echt dat er weer licht in de zaak komt..

Laat die compositie foto gewoon op de tv zien er zijn vast meer mensen in nederland die deze *********** herkennen. en dan niet in opsporing verzocht maar gewoon op alle zenders..!!!

fam vaatstra hopen dat deze zaak nu snel opgelost word na 10 jaren..!!!

20-3-2009
boerke uit Dokkum

Indertiid mei de untfiering fan AJ Heijn wie der ek in paragnost byhelle, dy sei doe dat de man noch libbe. Wylst letter bliken die dat AJ Heijn fuort de earste dei al deamakke wie. Mar ik hoop dat dizze kear yn de saek, hoe dan ek, de oplossing der komt.

20-3-2009
justina uit Twijzelerheide

@Golfcrosser en al die andere negatieve "nuchtere" reacties. Wat zouden jullie doen, als het jullie dochter was geweest?. Ik heb het programma vanmorgen nog eens bekeken en ik hoop dat ze de dader nu eindelijk gaan vinden. Dan krijgt de familie van Marianne eindelijk rust, zij hebben nl al levenslang gekregen door de dood van Marianne!. Familie Vaatstra, veel sterkte!

20-3-2009
advertentie

madhound uit Kootstertille

Ik ben het volledig met golfcrosser eens, ik geloof dus helemaal niet in deze onzin. Tsjonge wat zijn de meeste mensen toch goedgelovig, meteen na de moord waren er al politiemensen met honden onderweg naar het AZC maar deze werden teruggeroepen omdat dit te veel comotie op zou leveren, al die zwartjes worden beschermd hier en wat doen ze met een vermoorde nederlander? DENK NA!

20-3-2009
20-3-2009
terminator uit Harkema

achja ieder heeft zijn eigen zegje.. het is allemaal al ellendig genoeg. en dhr vaatstra heeft er iets aan gehad. dus het heeft sowieso een positieve uitwerking gehad, wat de uitkomst ook zal zijn..

20-3-2009
mozes uit Napels

Volgens mij zijn de paragnosten omgekocht. In de uitzending van gister stuurden ze het verhaal richting twee anders daders, geen AZC'ers. Tis allemaal TV, ik geloof er niks van ;-)

20-3-2009
mozes uit Napels

Volgens mij zijn de paragnosten omgekocht. In de uitzending van gister stuurden ze het verhaal richting twee anders daders, geen AZC'ers. Tis allemaal TV, ik geloof er niks van ;-)

20-3-2009
martha uit kootstertille

Wel vreemd dat ze laatst in een uitzending de naam erik noemden bij een zaak en deze zaak daardoor is opgelost wat betekend dat het wel degelijk geen omgekochte paragnosten zijn.

20-3-2009
justina uit Twijzelerheide

@Cassasnova, stel nu eens, dat jou dochter was vermoord, hoe zou je dan reageren?. Juist dan wilde je ook alles doen om de moord opgelost te krijgen.

20-3-2009
chickie uit Burgum

Eh volgens mij zijn het joegoslaven ofzo... of Aad Kroaat.. ergens uit die buurten komen ze vandaan denk ik.. brrrr.. enge kopkes...

20-3-2009
gejodi uit Ternaard

hoop dat er na 10 jaar eindelijk een eind komt aan deze vreselijke zaak en dat de fam vaatstra eindelijk met verwerken kan beginnen.
hoe het zal worden opgelost intreseert mij geen biet als het maar wordt opgelost met paragnosten of door politie.
heel veel sterkte voor de fam vaatstra.

20-3-2009
nadia uit surhuisterveen

Er is tenminste een ding mee bereikt worden, hoe een ieder ook over paragnosten mag denken:
AANDACHT!!!
En die is nodig om dit op te kunnen lossen.

20-3-2009
no one uit somewhere

Het zal de laatste strohalm geweest zijn van de familie Vaatstra... en het heeft WEL 14 nieuwe tips opgeleverd!!!! Er wordt hier weer veel te veel geouwehoerd of de bevindingen van paragnosten wel of niet betrouwbaar zijn.. SO WHAT????? Het heeft in ieder geval al wel wat opgeleverd!! Hopelijk zitten er bruikbare tips tussen... En pakken ze de dader(s) snel!!

20-3-2009
ashton uit Kollumerpomp

Dat zegt ook iets over intelligentie van dader, anders was hij allang opgepakt.

Hopelijk deze zaak opgelost....

20-3-2009
keesje12 uit buitenpost

ik hoop dat ze de daders gauw pakken zo,n mooie meid en dan moet het zo aflopen ik hoop dat haar familie gauw rust vind

20-3-2009
firestorm uit Buitenpost

het draait alleen maar om bureaucratie, wij hebben er voor geleerd, dus wij weten wel hoe het gegaan is. ik hoop voor de familie vaatstra dat er nu echt een doorbraak komt. die paragnosten hebben gelijk, en bouke zijn gedachte komt overeen. dus bureaucratie aanpakke die handel

20-3-2009
sorita uit dokkum

wens de familie vaatstra veel sterkte toe en hoop dat het ook opgelost gaat worden. het was een mooie uitzending met misschien echt bruikbare tips er tussen. hoop dus ook als iemand nog wat weet het ook meld bij de politie.. deze zaak moet maar is opgelost worden..

20-3-2009
siepkje uit Burgum

Waarom staat er nog niets op de website van de politie? Ze gaan er toch mee bezig, moeten ze het ook naar buiten gooien op eigen site, http://www.politie.nl/Friesland/

20-3-2009
Jeanne uit Veenwouden

De vermoedelijke daders zijn op de tekening 10 jaar jonger. Misschien kunnen ze deze tekeningen bewerken zoals ze er nu zouden moeten uitzien? 10 jaar ouder?
zodat mensen de mannen herkennen zoals ze nu zijn.

20-3-2009
paperclip uit Kollum

Wel of niet geloven,daar gaat het hier niet om.
wat kan het de fam. Vaatstra schelen of JIJ! er wel of niet in gelooft,belangrijkste is gewoon de oplossing.Al noemt zo'n paragnost per ongeluk iets wat een nieuwe invalshoek geeft da's mooi toch?En van die auto zaten ze op 1 lijn,(Peugeot en Renault,beide frans) qua kleur ook,2 verdachten,ga zo maar door.Ik vond het frappant dat er gelijke verhalen ontstonden.

20-3-2009
chemico uit Amsterdam

@nadia: Helemaal met je eens. Het gaat om de aandacht voor de zaak.

@justina: Het is logisch dat alles gedaan wordt om de dader te vinden, zou ik ook doen in een machteloze positie. Ik geloof er zelf niet in, maar wie weet gaat er bij iemand een lampje branden.

@mozes: Jij gaat wel heel ver in jouw beweringen. Het lijkt me sterk dat er een bureaucraat is die zijn eigen leven op het spel zet voor een AZC-er. Plausibeler is het dat de dader voor de overheid werkt.

20-3-2009
aleuh uit Buitenpost

Er zijn toch wel foto's van de asielzoekers die toen der tijd in het AZC zaten? Vergelijk het eens met de compositie foto, en als bewijs zoek een foto op van die duitser, eens zien als het overeenkomt met de foto die zo'n paranost heeft gemaakt? Dan weet je ook als die andere goed is

20-3-2009
advertentie

REDDEER uit drachten

het azc.dat vermoeden de meesten denk ik.die ene vent lijkt verekt veel op die gene van het azc die de volgende dag weg was..?hoop dat ze de daders pakken..wel vreemd alle maal.zou er iets in de doofpot gekomen zijn..sterkte fam.vaatsra

20-3-2009
westereensje uit de westreen

heb zonet op de radio gehoord dat ze d'r heel dichtbij zitten (bouke was live op radio.nl)
de compositiefoto leek heel goed op die duitser
en die leeft ook nog was een foutje gister op tv
hoop maar dus dat ze hem nu ook echt hebben:)

20-3-2009
otsje uit Leeuwarden

Ach, hou toch op, de enigste kans is dat die gast wordt gepakt bij een ander delict!

20-3-2009
Manus uit Kollum

Nou ik denk en hoop dat ze nu heel dicht bij de oplossing zitten, en zie je wel weer die duiter! Er was iemand die dat heel lang geleden al heeft aangekaart, maar er werd (althans niet veel) niks meegedaan. Waarschijnlijk omdat het dna niet overeenkwam, maar dan kan hij nog wel degene zijn die haar heeft omgebracht. Bauke ik wens je heel veel sterkte, en of die paragnosten nu gelijk hebben of niet, ik hoop dat de zaak snel wordt opgelost!!! En waarom niet via dit progamma, alle info is welkom!!

20-3-2009
uit Buitenpost

Ik weet wel zeker dat er een luchtje aan zit.

20-3-2009
Manus uit Kollum

Nou ik denk en hoop dat ze nu heel dicht bij de oplossing zitten, en zie je wel weer die duiter! Er was iemand die dat heel lang geleden al heeft aangekaart, maar er werd (althans niet veel) niks meegedaan. Waarschijnlijk omdat het dna niet overeenkwam, maar dan kan hij nog wel degene zijn die haar heeft omgebracht. Bauke ik wens je heel veel sterkte, en of die paragnosten nu gelijk hebben of niet, ik hoop dat de zaak snel wordt opgelost!!! En waarom niet via dit progamma, alle info is welkom!!

20-3-2009
ronald uit Drachten

@ siepkje

ga dan eens voor de aardigheid op rdw.nl kijken naar kentekens die beginnen met 24-GZ- heb er zo'n 30 verschillende mogelijkheden door de computer gehaald zonder 1 hit te hebben. maw d'r rijden geen auto's rond met die combinatie

20-3-2009
punky uit Burgum

Er wordt gezegd: al die zwartjes worden beschermd. Kijk: Als de bevolking in de buurt van het AZC van het soort is wat redelijk na kan denken, hoefden deze mensen niet beschermd te worden. Omdat men gezien de aard van de bevolking uit de buurt (terecht) vreest voor escalaties werd hier voorzichtig mee omgegaan. Voor veel mensen zijn nl. alle asielzoekers schuldig.

20-3-2009
notnade uit Garyp

ik hoop dat ze nu de daders vinden
en levens lang krijgen
hopelijk heeft de familie Vaatstra
dan ook eindelijk rust

20-3-2009
uit Dokkum

dacht echt zo'n pak hem beet 2 weken geleden al zal wel niet zo lang meer duren of de moord op mv word weer actueel, omdat het bijna 10 jaar gelelden is(kon wel paragnost wezen) .maar waar ik dus niet paragnost voor hoefde te wezen is het volgende:
1 dader(s) bivakeerde in azc 2 zaak is al zo goed en lang in de doofpot gestopt de dader vinds je dus nooit meer 3 de dader(s moet haast wel een aanhanger van de extreme islam zijn, want kelen doorsnijden end komt in ons cultuur eigenlijk niet voor

20-3-2009
bauke1991 uit Dokkum

het kwam er net voor op rtl4 bj boulevard...
intersant .

20-3-2009
cassanova uit Dokkum

waar maken jullie je druk om de moordenaar is dood(duitser)einde oefening

20-3-2009
kuifkabouter uit Dokkum

Ronald? Weet niet zeker maar bestonden april 99 al auto kentekens met die combi? 2 cijfers 4 letters?
Weet het zelf niet hoor, dacht er ineens aan.

20-3-2009
uit Dokkum

andersom mischien , mischien dader 24 jaar gz initialen , wat weet je nouw hoe zo'n paragnost denkt... het is al 10 jaar geleden ... ieder belangrijk klein detail alles is al in de vergetelheid

20-3-2009
reddeer uit drachten

kuifkabouter heeft gelijk.deze combi begon pas in 2000/2001.

20-3-2009
heidepiek uit Twijzelerheide

Nee,die cijfers kwamen in het kenteken voor,dus kan wel een hele andere volgorde zijn he...

20-3-2009
reddeer uit Drachten

ronald...heb je niet gekeken ,ik typ 1 keer het nummer in.24-gz-.en dan iets anders erbij.kom ik op een bmw.dus wel degelijk een combi

20-3-2009
manus uit Kollum

Westreensje uit de Westreen schrijft dat die duitser NIET dood, zo een foutje zijn geweest... Is dit bevestigd door Dhr Vaatstra?

20-3-2009
siepkje uit Burgum

Tja en als je er VT of VS of HT achter zet heb je grijze renaults alleen te nieuw he.

20-3-2009
xfactor uit Twijzelerheide

De man op de rechter tekening zou Dieter Zurwehme kunnen zijn. bron: www.kovandijkvertelt.nl
En bij: http://de.wikipedia.org/wiki/Dieter_Zurwehme
staat dat hij een verkrachter is en een medewerker heeft vermoord door steken in de hals.

20-3-2009
advertentie

westereender uit De Westereen

eeh ja bouke was kwart voor 6 vanavond op holland fm
en daar zei ie het:)

20-3-2009
harrit123 uit kollum

reddeer klopt er bestaan zeker kentekens met deze volgorde ik heb ook even gekeken met deze combinatie en kom op een 24-GZ-LV Alfa Romeo Bouwjaar:05 - 2001 Kleur:Zilver
maar ja het kan alle volgorde hebben

en voor die mensen die het onzin vinden dat hier weer aandacht aan besteet wordt ik vindt het geen onzien net zo lang door gaan tot de dader is gepakt
het zal je eigen kind maar wezen ik had het zelfde gedaan geen rust tot de dader is gepakt heel veel sterkte bouke

20-3-2009
kriekhin uit sweag

er waren toen 2 duitsers dus,bewoner van de azc boerderij en de ex vidiotheekeigenaar uit dokkum, ook duits woonde ook op het kamp. welke is er dan dood??

20-3-2009
xfactor uit Twijzelerheide

harrit123, die alfa is van 2001, is dus te nieuw.
Letter/cijfercombinatie kan zijn:
GZ-24-GZ
GZ-GZ-24
vanaf 1999 24-GZ-GZ = waarschijnlijk te nieuw.

20-3-2009
manus uit Kollum

Het zou gaan om de duitser die in die caravan woonde daar vlakbij plaats delict, die kort daarna is afgebrand. En in tegenstelling wat gisteravond op tv is verteld, zou die duitser dus niet dood zijn. Ik heb het zelf niet gehoord, maar Westreender heeft het Bauke dus zelf horen zeggen op de radio.

20-3-2009
houtenharry uit de westereen

azc weg er mee

20-3-2009
houtenharry uit de westereen

volgens mij was het een offer aan satan of een lust moord door azcérs

20-3-2009
blackg uit Dokkum

harry h. te z: wat een mafkees(zie ook zijn andere berichten)

20-3-2009
piebehutkak uit noordbergum

in de kolumerkrant van vandaag stond dat de man met het smalle gezicht is herkent hij zou zich toen hebben misdragen in een kroeg en na de moord is hij niet meer gezien hij had toen een stuk glas uit een bierglas gebeten en daarmee een kruis op zijn voorhoofd gekrast

20-3-2009
samy uit twijzelerheide

De Duitser ex videotheek eigenaar Wolfgang uit Dokkum ook de gene van wie zijn caravan is opgebrand leeft nog, de andere Duitser Zurwehmer is dood

20-3-2009
xfactor uit Twijzelerheide

Samy, waar ziet u dat Zurwehmer overleden is?
Ik zie het namelijk nergens.
Graag even een linkje.

21-3-2009
wietskex uit surhuisterveen

x-factor: samy heeft het niet goed.
Dieter Zurwehmer zit in het meest zwaar bewaakde gevengenis in Duitsland, in Wuppertal.
Hij leeft en hij heeft al zijn 5 slachtoffers in Duitsland de keel doorgesneden!

21-3-2009
wietskex uit surhuisterveen

Zurwehme war 1974 vom Landgericht Aachen wegen Mordes und versuchten Raubes zu lebenslanger Haft verurteilt worden. Im Oktober 1995 kam er in der Justizvollzugsanstalt Bielefeld-Senne in den offenen Vollzug. Am 2. Dezember 1998 kehrte er nicht mehr ins Gefängnis zurück. Nach Angaben Kreuters setzte sich Zurwehme zunächst in die Niederlande ab und lebte auf Campingplätzen an der Küste.

21-3-2009
wietskex uit Surhuisterveen

Dus....volgens de hoofdcommissaris Kreuter in Duitsland is Zurwehme naar Nederland gegaan en heeft hij op campings gelogeerd.Hij was na een verlof begin december 1998 niet meer teruggekeerd naar de gevangenis in Bielefeld, maar UITGENAAID!

Hij zat een levenslange straf uit voor 5 moorden,allen werden de kelen doorgesneden net zoals bij Marianne.

Oh ja, en in 1970 zat hij vast in de gevangenis van ZWOLLE (NL) vanwege een ZEDENDELICT!!

21-3-2009
wietskex uit surhuisterveen

Dus even alles op een rijtje:

Een verkrachter, een moordenaar die al zijn slachtoffers de kelen heeft doorgesneden, niet terugkeert van verlof eind 1989, volgens de politie in Duitsland naar NEDERLAND uitnaait, en 4 maanden later wordt Marianne verkracht en de keel doorgesneden..

Nou sorry hoor, maar als de Nederlandse politie hier nu niks mee doet, dan weet ik het ook niet meer.

Is het hier iemand met mee eens???
Graag jullie reactie,s!

21-3-2009
wietskex uit surhuisterveen

... ik bedoel natuurlijk eind 1998 en niet 1989!!!

21-3-2009
tilstar uit Kootstertille

@Golfcrosser: Zelf ben ik ook zeer sceptisch over paragnosten. Maar.. je kunt nooit zeggen dat het onzin is. Dat jij er niet in gelooft, oké.
Maar dat zou hetzelfde zijn als dat jij zegt: Ik geloof in God.. en dat ik zeg: Hij bestaat niet.
Dat zullen we helaas nooit kunnen bewijzen.
Dat Vaatstra zoveel mogelijk strohalmen wil pakken is meer dan logisch.
Sterkte voor de betrokkenen.

(Trouwens.. die 1e tekening heeft veel weg van een Irakees of Koerd)

21-3-2009
blikstiender uit Drachten

Nu mis ik toch Age zijn kijk op de wereld.
Die weet toch veel kromme dingen recht te lullen.

21-3-2009
uit Dokkum

zoiets valt niet recht te lullen
en ik mis age dus helemaal niet

21-3-2009
blikstiender uit Drachten

Dit was sarcastisch bedoeld, kritisch!
Ik mis Age als kiespijn.
Maar zulke linkse rakkers proberen veel goed te lullen of te bedekken met de mantel der liefde.
(klein cultuurverschilletje???)

21-3-2009
westereender uit De Westereen

ja vreemd wietskex
en 1 mei naait ie uit paar dagen later staat z'n hele caravan in de fik(weet U nog)
2 weken later komt ie leuk terug bewijs is lekker weg
ach de politie wist alles wel maar mocht gewoon niet op dat AZC zitten
als het niet om de asielzoekers gingen hadden ze de dader 2 maanden later al en dan hoefde dit na 10 jaar allemaal niet meer gebeuren

21-3-2009
regendruppel uit Gaarkeuken

ik geloof in paragnosten!

21-3-2009
stalker uit thús

heb de foto,s van de duitser en zijn handlanger bij de tekening vergeleken maar 1 druppel water

21-3-2009
piebehutkak uit Noardburgum

wietskex ik ben het helemaal met je eens

21-3-2009
siepkje uit Burgum

Idd wel wat te vinden over dat zwijn, http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/08/19/Vp/kort.html
en dan ff scrollen.

21-3-2009
stalker uit Marum

hoe zit het met die dna van die gast uit duitsland
is die al gematst

21-3-2009
wietskex uit Harkema

Ben ik nu onnozel, of had de politie niet meteen na de moord op Marianne moeten kijken wat voor criminelen uit de buurtlanden voortvluchtig waren???
Een verkrachter die kelen doorsnijdt en voortvluchtig is, nou die komt bij mij toch echt wel in aanmerking en wordt niet pas 10 jaar later genoemd...

21-3-2009
wietskex uit Harkema

@westereender: Helemaal met je eens wat de politie betreft.
Maar volgens mij hebben wij het hier nu met drie verschillende duitsers te maken. Twee duitsers die al langer in Nederland verbleven en die Zuwehmer.

21-3-2009
ninac uit Drachten

Ook al lijkt het onmogelijk, het is te begrijpen dat de ouders ALLES uit de kast willen halen om duidelijkheid te krijgen.
En Kritisch, natuurlijk ben jij blij dat Age niet meer reageert, het was zowat de enige die jou op je plaats durfde zetten..

21-3-2009
uit Dokkum

hahahahahah dom wicht ben je ninac dacht je dat echt

21-3-2009
michelkraay uit Michel Kraay

Toeval? Na mij post van gisteren was het niet veel later dat het ministerie van justitie mijn website bezocht. Maar ook iemand uit Amstelveen en Defense Telematic Organisation. Allen bezochten precies de door mij opgegeven link. Toeval?

21-3-2009
wobor uit Augustinusga

heey michelkraay, kun jij in het kort eens uitleggen wat er precies allemaal gebeurd is tussen jou en justitie ? Heb jij bewijzen gevonden die niet aan het licht mochten komen of iets dergelijks ?Heb ook je website bezocht en ik snap er eerlijk gezegd weinig van. Ben heel erg benieuwd hoe dit zit allemaal,en ik denk met mij wel meer mensen.

21-3-2009
uit Buitenpost

En de heren politiekorpsbeheerders zullen wel tegen de dienders hebben gezegd "Jullie mogen alles onderzoeken, zolang je maar zorgt dat bewijs materiaal naar het AZC direct word vernietigt". Dit alles was natuurlijk om die arme sloebers daar geen kwaad te willen doen. Dat doen ze toch ook niet bij ons. Ja dat de staatskas leeg gevreten word door hun, nou ja zowat. Dat geeft toch niet onze voorvaderen zien het toch niet meer. Kutzooi.

21-3-2009
thenakker uit Minnertsga

als ik die gozers te paakken kryg

21-3-2009
michelkraay uit den haag

@Wobor

Lees eens het artikel uit HP de Tijd, bij het kopje media http://www.michelkraay.nl/michel-kraay-media.php?Section=HPdeTijd en http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1139728.ece/Opeens_een_crimineel

21-3-2009
wobor uit Augustinusga

@Michelkraay

Heb jij dingen gevonden in de zaak Vaatstra die niet aan licht mochten komen dan ?
Heb je verhaal gelezen en justitie heeft je flink te pakken gehad zeg, Sterkte nog maar ermee.

21-3-2009
siepkje uit Burgum

Sjonge als je dan die snor weglaat, lijkt hij idd op de tekening.

21-3-2009
antonv9 uit Drachten

heel vaag allemaal
maar wel mooi dat er weer zoveel aandacht aan de zaak word besteed
of het nou kwaadschiks is of goedschiks
aandacht is altijd goed! hopen nu op eindelijk gerechtigheid voor de familie
succes en sterkte
groeten ut drachten

21-3-2009
samy uit Twijzelerheide

Ik snap er niks meer van 3 Duitsers kan iemand mij dat goed uitlegen BV wietskex
We hebben Wolfgang, Zurwehme
Vraag 1 en wie is die andere Duitser
Vraag 2 wie is er dan dood
Vraag 3 en wie van de 3 Duitsers lijkt op de foto zonder snor

21-3-2009
june uit Burgum

Ik sjoch it net Siepkje mar toen ik die tekening seach die der my wol in oar tinken, wer't guon ek wer fan sizze hoe komst derby. soks soad dingen binne toch wat faag.

21-3-2009
kip uit Twijzelerheide

Kijk ook even bij:
http://www.ikonrtv.nl/donderdagdocumentaire/documentaire.asp?oId=1120
en klik op ''bekijk stream''
Het gaat over het AZC , Bouke met vrouw en de eiergooiers.

22-3-2009
michelkraay uit den haag

Maandag zal ik het schrijven van mijn advocaat aan de OvJ Mr. L.M.E. van Der Wees, waarin hij verzoekt om de teruggave van een aantal onderzoeksopdrachten online zetten, met de daarbij behorende link. In de brief wordt een opsomming gemaakt van niet retour geven documenten o.a. die in de zaak van Marianne Vaatstra, Kees B, etc.

22-3-2009
roodstaart uit Augustinusga

Ik vind dat de vader vaatstra een goede doorzettingsvermogen heeft. Ik neem mijn petje af voor deze man deze meneer verdiend RESPECT! Het toch doorzetten om de moordenaar(s) alsnog te vinden zodat hij het boekje kan dichtdoen mocht dit gebeuren krijgt de man ook eindelijk een stuk rust die hij verdient dus mensen alsjeblieft gun het deze man en wie de daders herkend geef dit door er zijn maar weinigen die tot zover doorzetten en niet opgeven. Ik wens de heer Vaatstra heel veel succes, sterkte

22-3-2009
siepkje uit Burgum

Hé Kip dan hebben ze of dat filmpje eraf gehaald of het duurt eeuwen voor het ervoor komt?

22-3-2009
kikker uit Rohel

wel te bekijken siepkje...try again

22-3-2009
eksteroog uit Eastermar

Als het allemaal zo simpel is zoals de meesten hier mailen ,want ze weten zogenaamd de dader al ,nou dan zou het met één dna tje zijn opgelost ja toch !!

22-3-2009
terminator uit Harkema

ach dan hebben dez onnozele figuren toch wat te doen

22-3-2009
superfries17 uit De Westereen

Oppakke met die asielzoekers. Klinkt nu dat ik tegen ze allemaal ben, maar dat is niet zo. Kijk als er iets gebeurt in Nederland dat met moord heeft te maken bijna altijd is er een AZC'er bij betrokken (is gewoon zo). Nu moeten sommige Azcers die niet in aanraking komen ook leiden. Tja maar zo helpt het wel. Nu is het wel een ander verhaal mischien, maar wanneer er rellen zijn bij het voetballen mag er soms bij de volgende wedstrijd geen publiek. Het is maar een klein groepje die relt.

22-3-2009
terminator uit Harkema

@superfries: jij kunt er een mooi verhaaltje van maken.. alleen we hebben niks aan dat domme praat van jou. jij lult alleen maar onzin.

22-3-2009
advertentie

superfries17 uit De Westreen

Nee jong. aan dat praat van jou zullen we wat hebben. Hou je lekker bezig met dat eigen dorpje van jou.. Dit gaat toevallig wel over iemand die in hetzelfde dorp dan mij woonde. Ik geloof het wel en dat is niet omdat ik het hoop maar dat is omdat ik dat denk. Maar ik maak me ook niet druk erom. een klein zielig stumpertje ben jij, je naam verklaard genoeg.

22-3-2009
michelkraay uit den haag

Hierbij het schrijven van mijn advocaat aan de OvJ Mr. L.M.E. van Der Wees, waarin hij verzoekt om de teruggave van onderzoeken. Klik op document 6
http://www.michelkraay.nl/michel-kraay-openbaar-ministerie.php?Section=3

23-3-2009
terminator uit Harkema

@superfries: ik lach om je zielige woordenschat. snel op je teentjes getrapt zeker. hmm je bent nu 17 hoe oud was je toen??

23-3-2009
superfries17 uit De Westereen

17? Ik wete niet waarop je basseerd waarom ik 17 ben maar Superfries 17 betekent die 17 iets heel anders. ik wil het je ook wel verklaren zijn we van dat gedonder af: ik heb lidnummer 17 bij de supportersvereniging van Heerenveen. bijnaam Heerenveen is Superfriezen. vandaar.

@michelkraay Ik hoop dat het onderzocht wordt zijn genoeg redenen voor!

23-3-2009

Voor het geven van een reactie op bovenstaand nieuwsartikel dient u eerst in te loggen.

Inloggen

Nog geen account? Meld je gratis aan